[WN] komt er nog een hengstenpresentatie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

slootje

komt er nog een hengstenpresentatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 11:42

Omdat wij overwegen om onze QH merrie te laten dekken ben ik benieuwd of er weer
een hengstenpresentatie wordt georganiseerd.
Volgens mij was er vorig najaar eentje in samenwerking met de Holstud?
Weet iemand wanneer en waar dit wordt gehouden?

Ik ga in ieder geval kijken bij de DRBF futurity show op 22 oktober a.s. bij de Kalverhoek want daar zijn ook een hoop reiners bij aangesloten.

Petra

ElCamino

Re: komt er nog een hengstenpresentatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:48

Als ik heel eerlijk ben vond ik de hengstenpresentatie niet zo goed.
Op natuurlijk een paar na die wel alles goed voorbereid hadden zoals Jurgen, Angelique, en de paint van Gunner...
De anderen vond ik niet zo, gelukkig ken je ze van de shows en weet je wat ze kunnen maar ik vond dit ee typisch ding om paarden mee naartoe te nemen om te trainen/te laten wennen etc etc.

Ik hoop echt dat er weer een hwengstenshow komt want het is een super initiatief, alleen moet er net even meer door de eigenaren aan gedaan worden.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:22

Die hengstenpresentatie werd voor de eerste keer georganiseerd. De mensen, trainers en eigenaren, wisten ook niet precies wat ze ervan konden/moesten verwachten.

Die hengstenpresentatie was trouwens begin maart en niet in het najaar.

Ik vond het een prima initiatief en hoop dat het dit jaar in ieder geval zo is gewaardeerd dat er volgend jaar weer zoiets wordt georganiseerd.

Groetjes, Gisela

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:00

Als medeorganisator van de hengstenpromotie kan ik zeggen dat we rond Februari/Maart zeker weer een promo doen!

@Gisela je hebt het goed verwoord. Mensen wisten inderdaad niet hoe serieus het was en wat men moest verwachten. Dat zal volgend jaar dus heel anders zijn. Mensen zullen zich nu heel anders voorbereiden.

Wij vonden het in iedergeval geslaagd en hebben veel positieve reactie's gekregen.

Groeten,

Karolien
Caitewick Western Stables

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:48

Yup, vond het een súper initiatief!! zou het alleen leuk vinden als er ook niet-reiners zouden zijn en ook meer Paints en eventueel Appies.
En als tip voor de hengsteneigenaren... Doe nou is niet dat wedstrijd/trainingsproefje, dat kunnen we ook op een wedstrijd zien... Ga nou es met pa de bak in samen met wat kinderen van em (leuk, veulen, jaarling, twee jarige, drie jarige... ), of gooi em los in de bak en laat es zien hoe hij écht kan lopen... Dan show je je paard 'voor de fok'...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:49

Ik vond de hengstenpresentatie ook heel geslaagd en ik vond eigenlijk ook wel dat de hengsten"boeren" best leuke dingen hadden verzonnen. Sommigen hadden alleen wat langer mogen oefenen Knipoog.

Shotgunner is bij mij ook degene die me is bijgebleven ... geweldig, de rust die dat paard uistraalt. En dan dat stukje bridleless ... ja: MOOI!! Maar ja, hier spreekt een Gunnerfan Lovers

Ben het wel met Francis eens dat er ook wel hengsten van andere disciplines geshowed mogen worden (of is dat niet de bedoeling, Karolien?)!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:07

Ik vind en vond de presentatie een prima initiatief. Inderdaad lijkt het me nog leuker als de hengsten op "een andere manier" geshowd worden, dus niet de geeikte proeven.
Nog een tip voor wat betreft de muziek, s.v.p. op een dergelijk volume zodat we ook kunnen horen wat de omroeper over de hengsten te vertellen heeft en misschien muziek die meer bij het "western" tintje past.
Het is dat mijn hengst dan pas 2 jaar is, maar als er in 2008 weer een is laat ik hem daar zeker zien.
Heb ik ook even de kunsten af kunnen kijken van de rest en kan ik iets origineels verzinnen Bloos Knipoog

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:36

De ruiters kiezen zelf hun muziek Haha!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:59

Dan kozen ze vorig jaar bijna allemaal hetzelfde, behalve Ilona Vet. Daar was duidelijk dat er andere muziek kwam. Maar ik blijf erbij dat ik het jammer vind dat door het volume de presentator nauwelijks verstaanbaar was. MIsschien toch een tip om de muziek, wat het dan ook is, tijdens het commentaar wat zachter te zetten of weg te draaien zodat er goed verstaan kan worden wat er over de betreffende hengst verteld wordt. Lijkt me toch niet onbelangrijk Knipoog .
Persoonlijk ben ik niet echt voor harde muziek tijdens paardenevenemenenten, tijdens de NK vond ik het ook te hard staan.
Achtergrondmuziek prima, maar op het moment dat het duidelijk gaat overheersen vind ik dat jammer en ten koste gaan van hetgene waar ik werkelijk voor kwam.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, er zullen er velen zijn die het wel prettig Cool vinden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:13

Kan daar wel in mee gaan ElCid, zeker tijdens die hengstenpresentatie waarbij je idd weinig verstond van de speaker..
Zag gister op 't EK iets moois... tijdens het binnenrijden van de deelnemers was de info van het betreffende paard op een heel groot scherm in de hoek van de bak te lezen.. dus startnummer, naam, eigenaar en fokker (ouders van't paard erbij was ook wel leuk geweest maar is geen inschrijfinfo zeg maar)
Misschien een mooi alternatief voor een speaker? Lijst met naam, beide ouders, eventuele prestaties, aantal kinderen, aantal kinderen met showresults... dat soort info in een powepoint zetten en zien of je een groot scherm kunt regelen...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:59

Zoiets als dit:

Afbeelding

Tijdens de World Show werd hier de info over de klasse/ paard/ etc. gegeven. Lijkt me een kostbaar grapje, maar dan moeten de sponsors maar even bijspringen Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:58

Nee, zo te zien is dat een soort van tv scherm... op de EK was het gewoon een doek waar het op geprojecteerd werd volgens mij.. (kan niet copiëren vanuit een pdf bestand maar als je op www.ephc.info kijkt bij het nieuws dan zie je dat scherm gelijk in de eerste foto groot op de achtergrond.
Zo groot als daar of op de WS hoeft natuurlijk ook niet, de bak is tenslotte ook een stuk kleiner, maar misschien valt het te realiseren om twee beamers ergens op twee hoeken van de bak te zetten...

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:54

Welke merrie wil je laten dekken Slootje...?? Ben benieuwd wat je keuze voor hengst wordt! Heb je al ideeen?

slootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 20:46

Citaat:
Welke merrie wil je laten dekken Slootje...?? Ben benieuwd wat je keuze voor hengst wordt! Heb je al ideeen?

Hoi Maris! Ik wil Cody laten dekken. Ze is nu 14 dus tegen de tijd dat het veulen wordt geboren is ze 16. Ik wil het al heel lang maar ik moet natuurlijk niet te lang wachten anders is ze straks te oud Ach gut
We hebben wel wat hengsten op ons verlanglijstje staan o.a. Footworks Finest.
Maar ik ben me volop aan het orienteren vandaar de vraag over de Hengstenpresentatie.
Ik hoop op 22 oktober bij de Kalverhoek nog een paar leuke hengsten en nakomelingen te zien tijdens de DRBF Futurity. Tong uitsteken

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:29

Ik zou ook graag een hengsten presentatie bijwonen, wil mijn paardje volgend jaar ook laten dekken ............

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:13

En anders kun je altijd nog kijken of je de geschikte kandidaat voor je merrie kunt vinden op http://www.westerngids.nl waar hengstenhouders gratis hun hengsten kunnen presenteren. Haha!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:04

slootje schreef:

Hoi Maris! Ik wil Cody laten dekken. Ze is nu 14 dus tegen de tijd dat het veulen wordt geboren is ze 16. Ik wil het al heel lang maar ik moet natuurlijk niet te lang wachten anders is ze straks te oud Ach gut
We hebben wel wat hengsten op ons verlanglijstje staan o.a. Footworks Finest.
Maar ik ben me volop aan het orienteren vandaar de vraag over de Hengstenpresentatie.
Ik hoop op 22 oktober bij de Kalverhoek nog een paar leuke hengsten en nakomelingen te zien tijdens de DRBF Futurity. Tong uitsteken

Gaaf hoor!! Ben heel erg benieuwd naar jullie uiteindelijke keuze!! Footworks Finest is in ieder geval al een heel erg gave!!