[WN] Makkelijk praten...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bleuberta

Makkelijk praten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:45

Waar gaat dit heen???
Mensen klesten/klagen over alles en iedereen.
Over iedere organisatie, trainer, ruiter, ect ect.
Neem nou het NK alleen op deze site zijn er al diverse topic over.De mijne gaat er nu ook een beetje over Vork
Als we nu een proberen met zijn alle er iets beter van te maken!
Iedere ruiter, trainer heeft goede en slechte dingen.
Ze hebben allemaal "hun" visie op de sport/hobby wat de 1 goed vind, vind de ander weer minder.
Neem 10 ruiters en ze rijden alle 10 op een andere manier paard. Zo dus ook elke trainer.
Ik heb zoals meerde hier veel(open) ruiters van de Nk zien rijden, en niet alleen in de showpen maar ook in de training (thuis).
Denk er aan dat op elke stal wel eens iets gebeurt wat "wij" liever niet willen zien.
Ik geloof niet dat er ook maar 1 trainer hier in Nederland is die dat met plezier doet.
Ze zullen s'morgens niet opstaan en denken welk paard zal ik vandaag eens gaan klieren.... Als jullie ze wel kennen dan hoor ik het graag wil hun visie ook een horen Knipoog
Hiermee denk ik dat elkaar zwart maken geen enkele zin heeft.
Wat echter wel VAAK gedaan wordt.
Jammer vind ik dat.......
Als ik "problemen" heb met de rijstijl een ruiter/trainer dan klaag ik daar niet over, ik draai mijn hoofd ervan weg.... Ik lees namelijk ook geen boeken voor de lol niet mijn intresse niet trekken.
Als ik daarna nog "problemen" heb ligt het een mij...
Ik heb namelijk zelf de keuze om te kijken of niet.
Maar soms heel soms is de ergenis groter dan, de wil om niet te kijken...
Vaak komt dat door dat wij totaal niet begrijpen wat er in die personen omgaat.
Ze rijden volgens mij geen shows om te laten zien wat een paard niet kan.
Vooral trainers rijden voor te laten zien wat ze waard zijn zeker op een NK.
Klanten betalen voor goede resultaten, een trainer moet uit een paardje halen wat er in zit.
Ook dingen waar je je niet in kan vinden zijn goed om te weten daardoor, kom je uit eindelijk namelijk op de "voor jou" perfekte manier.
Dus ik probeer van iedere ruiter/trainer en ook persoon te leren, het is altijd makkelijker zoeken als je al weet wat je niet wil.

mienmien

Re: Makkelijk praten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:34

je hebt precies verwoord wat ik ook vindt. Ik ga helemaal met je mee. Bokt lijkt af en toe wel een klaagmuur!!!!

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 08:39

Ben een beetje teleur gesteld over de reactie's...
maar goed ga er nu even van uit"wie zwijgt stemt toe.... en voor de gene die geen zin hebben of er een sik van hier tot Amerika ook prima, Ik ben namelijk meestal ook een lezer van de topic maar nu kon ik het toch even niet laten!
Laatst bijgewerkt door bleuberta op 27-09-06 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:40

met sommige opvattingen kun je gewoon niks...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:46

bleuberta schreef:
Ben een beetje teleur gesteld over de reactie's...
maar goed ga er nu even van uit"wie zwijgt stemt toe"

Niemand is verplicht te reageren

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 08:50

De verwoording van teleurstelling is in mijn woordenboek niet verplicht. Vork ...
Ik verplicht dus ook niemand maar had inhoudelijk meer verwacht.

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 08:51

@cher, Zoals?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:55

Zonder 'h' Haha!

Ik ben het met je post niet eens. Hier zijn al meerdere topics over geweest, waarin ook mijn mening / idee duidelijk naar voren is gekomen.

Om te zeggen 'wie zwijgt stemt toe' ging mij net even te ver, dus vandaar.

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 09:00

@ cer,heb het een beetje verandert...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:04

En ik ben het er nog niet mee eens Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:11

Zwijgen/omdraaien/andere kant op kijken heb ik geprobeerd. Vroeger als kind al. Als je een naald in je arm kreeg bijvoorbeeld. Maar hoe je je ook focust op de andere kant van de kamer, het deed toch zeer.
En dat heb ik als het belang van de beesten op het spel staat nog steeds. Vandaar dat ik wel eens een topicje open, wat anderen dan misschien wel weer als negatief opvatten. Maar dan denk ik "Ach, jij had toch het vermogen om de andere kant op te kijken? Doe dat dan maar". Ben ik het weer kwijt. En het wordt gelezen, kijk maar naar de views. Al is er maar 1 persoon die om zo'n topic eens na gaat denken over wat hij zelf, z'n trainer of een stalgenoot eigenlijk allemaal doet, dan is m'n doel al bereikt. Scheelt heel misschien weer ergens een klein beetje voor een dier dat voor zichzelf niet op kon komen.

Tuurlijk, aan de ene kant is het makkelijk praten op internet. Aan de andere kant; je omdraaien of de andere kant op kijken is NOG makkelijker. Misschien zelfs wel eens een beetje dom. Want zeer doet het toch. Is het niet bij jezelf, dan wel bij dat paard.

Eigenlijk zeg je het zelf al: zwijgen is toestemmen...
Ik heb daar denk ik een te groot gevoel voor maatschappelijke verantwoordelijkheid voor.

Ik kan me dus niet vinden in je post.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:11

Oei, een wereld waar we allemaal een andere kant op gaan kijken......
Kun ij de pijn in ogen van mens en dier naast je neerleggen en doorgaan met je dagelijkse beslommeringen...ik gelukkig niet. Doei, doei

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:02

Even terug naar de eerste post...daar gaat dit topic tenslotte over. Ik ben met je eens dat het kennen van beweegredenen van trainers soms een hele andere kijk op paarden trainen kan opleveren. Daarnaast ben ik met je eens dat uitgaan van een positieve houding, al is het niet altijd makkelijk, wel het allesbeste is. Anders kijken straks echt allemaal een andere kant uit...

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:49

Als mensen met dieren, wat voor dier dan ook, nu eerst eens ophielden met stomme opmerkingen als " Hij/zij is van mij, dus moet hij/zij doen wat ik zeg! "

of.. Hij/zij doet dat om mij te pesten !

Of een dier dat kan denken....

Ik heb het al in een eerder topic gezegd: je krijgt van je paard terug wat je er in stopt, m.a.w. als je je dier als een "beest" behandeld zal je nooit enig respect winnen, hoogstens dat het dier doodsbang voor je is.

Verder sluit ik me volledig bij Sonja aan: Ik ga niet mee in je stelling.

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 20:53

Ik vraag ook niet om het eens te zijn met mijn stelling, integedeel zelfs... wil juist weten hoe andere erover denken.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, en daar kunnen andere weer van leren(of niet)!

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:23

Ik ben het er ook niet mee eens. Iemand zwart maken is totaal iets anders dan je mening geven. En iedereen heeft recht op zijn eigen mening toch? Ook als het over iemand zijn rijstijl gaat...

seapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:09

Ik ben het wel eens met Bleuberta, ik ben al heel lang geregistreerd op bokt maar zit zelden op de site, ik vroeg me vorige week af waarom ik eigenlijk nooit meer op het forum zat dus ging ik weer wat lezen en ja ze heeft wel gelijk er wordt hier best wat aan miereneukerij gedaan, neem nou dat topic over iemand die voor het eerst op een westernzadel zit, laat haar lekker. jij en ik weten toch dat we wel serieus met de sport bezig zijn en als zo iemand dan met zo iets aan komt dan betekend dat alleen maar dat we nog harder moeten vechten voor onze plek in de paardensport en niet meteen afzeiken van "wij zijn toevallig wel serieus hoor..." Probeer eens een wat positievere wending te geven, opbouwende kritiek heet dat geloof ik....