Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ja .. en de rest gaat vanzelf

) en probeer m'n paardje op hele lichte hulpen met 
Sugarmiss schreef:Daar komt nog bij dat ik die knop reuze handig vind, met al die rare dingen die ik meemaak.
Colinda: ik doe alles op mijn westernzadel, ook springen (tot 60 cm) en ook lichtrijden, ik heb geen last van de knop.
ha ! ja, die knop is zeker handig... maak ik ook nog wel eens 'gebruik' van...
Carys schreef:Evenals de discussie over bitten. In de westernstijl rijdt men met shanks. Niet voor mij dus, lekker een dubbelgebroken bitje en geen geruk en gepluk.
Geruk en gepluk? Als mij iets geleerd wordt is het wel om zo min mogelijk in die mond/aan dat hoofd te zitten (inderdaad: los als beloning) Dat er inderdaad mensen zijn die zo rijden omdat hen dat zo geleerd wordt, vind ik al erg genoeg en krijg persoonlijk de neiging die mensen van het paard af te rukken, maar dat terzijde
Verder heb je in de western ook de keuze voor een zgn snaffle bit (de engelse gebroken trens in een iets andere uitvoering) Afhankelijk van wat je zelf wilt kun je ook rijden met side-pull of bosal en behalve met wedstrijden in bepaalde klassen is er geen verplichting om met shanks te rijden hoor!

Cowgirl schreef:Citaat:Vaak wordt gezegd dat hoe verder je bent in de sport, des te minder je je handen nodig heb
Ik denk dat je deze zin beter kan veranderen in,
Hoe verder je komt in de africhting des te minder je je handen nodig hebt.
En dus vervolgens kunt overstappen op een ander bit (shanks)