[WN] moet je eigenlijk wel afstand nemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst

moet je eigenlijk wel afstand nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 11:29

Hoe gaan jullie ermee om als je je paard moet verkopen.Houdt de beslissing om je paard te verkopen ook in dat je er niet meer van mag houden en afstand moet nemen.Dit laatste heb ik namelijk geprobeerd maar het is me niet gelukt.Nu ik te horen heb gekregen dat mijn oude paard voor de derde keer in een halfjaar te koop staat (eerste keer door mij dus) gaat me dit erg aan het hart.Daar komt bij dat er een forse prijs wordt gevraagt en er niet bij wordt vermeld dat dit paard gebreken heeft,iets wat ik zelf nooit verzwegen heb.Op mijn vraag of ik haar terug kon kopen voor het bedrag waar ik haar voor heb verkocht is niet gereageerd.
wat is nu wijsheid,de boel maar laten rusten en hopen dat ze nu wel op een leuk plekje terecht komt,of moet ik alle registers opentrekken?

CherokeeChum

Re: moet je eigenlijk wel afstand nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:40

Voor je eigen nachtrust is het beter om afstand te nemen.
Als de gebreken dermate zijn, dat de kans klein is dat ze elders een leuk leven krijgt,en je kan haar terugkopen.....tja je hebt haar denk ik niet voor niets verkocht.
Als het om een fors bedrag gaat,zal diegene die geinteresseerd is, het dier laten keuren waarschijnlijk en dan komen die gebreken er wel uit.Ze zal dan een stuk moeilijker te verkopen zijn.En misschien kun je dan je slag slaan Clown Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:17

Ik heb het gelukkig nog nooit aan de hand gehad en hoop dat dat ook zo blijft. Verder sluit ik me volledig aan bij de post van ChCh. Voor je eigen gemoedsrust zou afstand nemen verstandig zijn.

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:26

ik weet dat het moeilijk is,ik heb het ook meegemaakt.
maar probeer er afstand van te nemen.

sterkte meid.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:32

Ik verkoop ze gewoon niet. Ik kan het niet.
In het ergste geval geef ik ze desnoods in permanente bruikleen. Dat zou kunnen gebeuren als ik lichamelijk niet meer in staat ben voor ze te zorgen. Maar verkopen. Nee.

Als je afstand kunt nemen, is dat wel het beste denk ik.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:37

Anya schreef:
Ik verkoop ze gewoon niet. Ik kan het niet.
In het ergste geval geef ik ze desnoods in permanente bruikleen. Dat zou kunnen gebeuren als ik lichamelijk niet meer in staat ben voor ze te zorgen. Maar verkopen. Nee.

Als je afstand kunt nemen, is dat wel het beste denk ik.

ik zou ze ook nooit kwijt willen al zou ik soms ook weleens wat anders willen maar deze paardjes inruilen? Nee nooit! Daarom pok lijkt mij het afstand nemen beter denk er maar niet teveel overna.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:43

Ik ga helemaal met Anya mee, maar daar heb je niet zoveel aan Knipoog

In jouw geval ik zou ik alle registers open trekken om haar terug te krijgen. De kans dat ze met die gebreken nog een goed leven krijgt is niet zo groot. Ik zou het heel moeilijk vinden om te leven met de wetenschap dat ze het (misschien) geen goed leven zou hebben... Nogmaals... dit is mijn mening en ik weet niet in hoeverre dit haalbaar zou zijn voor je.

Succes in elk geval!