[WN] Stage op deze stallen goed idee??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Stage op deze stallen goed idee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 15:33

Hoi,

Ik moet aan het eind van me schooljaar 10 weken blokstage lopen op een stal. Ik heb 3 interesante westernstallen gevonden wat me wel leuk leek daar.

De vraag is dus of jullie deze stallen kennen en of het wel een goed bedrijf is? Wat kunnen jullie me dus over deze stal vertellen?

- Western Horse Stable in Schijndel
- Bright Stables in Borkel en Schaft
- Manege Dorst in Dorst (maar deze lijkt me dus al iets minder)

Ook denk ik aan burgmeijer en aan simons quarter horses. Maar ik vind zo'n stal toch wel groot. Ik vind persoonlijk dat ik meer kan leren op een klein bedrijf dan een groot bedrijf. Het lijkt me namelijk dat op een groot bedrijf weinig tijd is om iets te leren zeg maar. Ik kan het ook mis hebben hoor.

Maar graag jullie reactie dus op deze stallen Lachen

Sita_

Re: Stage op deze stallen goed idee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:18

Ik heb stage gelopen bij Burgmeijer..

6 weken achter elkaar.. En ik wilde er achteraf gezien eigenlijk nooit meer weg. Terwijl ik de eerste 3 weken heel erge heimwee heb gehad en er helemaal niks aan vond.

Het is erg druk, veel werk en lange dagen.. Maar een heel gezellig cluppie om mee te werken. Tenminste onze ploeg bestond uit 4 mensen..
Het huidige stalmeisje, een meisje uit Denemarken, een jongen uit Israel, en ik..
Goed contact ook met de mensen die er op stal stonden.

Toen ik er stage liep moesten we per dag 40 paarden beweging geven. Dus aan de lopende band zadelen, afzadelen, naverzorgen. Stapmolen en longeren.
Mesten moest zowiezo niet, alleen de 7 hengstenboxen om de dag de drollen eruit halen.
Ik heb ondanks alle drukte erg veel geleerd.

Ik was er ook in de zomer, dus dekseizoen, dus het was een komen en gaan van merries met veulens, en dierenartsen om te scannen ed.

Volgens mij is Burgmeijer nu wel ingekrompen. Ik dacht dat het nu echt een trainingsstal was en dat er geen pensionklanten meer stonden. Kan het ook verkeerd begrepen hebben.

Over Simons heb ik minder goede verhalen gehoord.. Maar daar kan ik persoonlijk verder niet over oordelen want ik was er natuurlijk niet bij Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:20

Mag ik vragen waarom je manege dorst iets minder vind?Mag ook via pb hoor?
In ulicoten zit trouwens ook nog een westernstal BnB stables en slidinghorse zit er ook nog in breda.

stefanietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 16:33

Ik wil eigenlijk echt een westernstal. Vind ik gewoon echt leuk. Manege Dorst geeft naast gewone lessen ook western, maar het is dus echt een manege, niet echt western gericht ofzo.
Met de manege zal er weinig mis mee zijn denk ik. Maar wil echt op een westernstal stage lopen. Vorige stage was ook western en dat beviel me heel goed.
Slidinghorses had ik ook op het lijstje staan ja, maar die is niet aangesloten bij Aequor.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:56

Ik kom mee gluren.. heb 2x per jaar 4 weken blokstage Clown En zoek ook een leuke stal

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:37

hoi,

ik heb geen ervaring met die stallen maar wel met de Blacks Ranch in Belgie. Daar heb ik 2 maand stage gelopen het is echt een aanrader!, je leert er heel veel.en je krijgt ook goeie begeleiding. Als je er 1 keer bent geweest wil je nooit weer weg! anders moet je even op www.blacksranch.com kijken

en je kunt mij ook altijd pb-en

groetjes Emma

sugarspice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:06

Ik heb stage gelopen op the bright stables. Ik vond het een zeer leuken en leerzame ervaring..
Aniek heeft zelf een opleiding in de paarden gevolgd.

Ook heb ik stage gelopen op pensionstal de heibocht in hoogeloon. Echt een top stage. er wordt daar veel western gereden. Ik sta er zelf ook met mijn paarden.. Je kan er veel leren en ze willen je daar ook veel leren.

Voor meer info over beide stallen pm me maar.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:52

Als het je niet uitmaakt om verder weg te gaan is Pauls Western Stables ook een goed idee. Ik ken verschillende mensen die daar stage gelopen hebben en die hebben er enorm veel geleerd!

stefanietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 21:16

Ok, bedankt.
Ik zal er over nadenken Lachen

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:44

Ik weet niet of Wendy van Osch stagaires neemt. Je zou haar allicht kunnen vragen. Ze heeft een kleine western trainings/handelsstal in Venhorst. Hier kun je contactgegevens vinden: http://www.wendyvanoschph.nl

budweiser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:42

BK Performance Horses(Bo Kasbergen) uit Rockanje staat ook op de lijst bij Aequor als stageplek.
Degene die meer informatie willen mogen me een pm sturen.

spinner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:41

wendy neemt idd ook stagiaires en je kunt heel erg veel van haar leren!!

breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:12

eifel gold ranch!!
super leuk een leerzaam!

francisca2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:33

Wij zijn sinds een tijdje ook Aequor erkend en kunnen stagiaires ook een leuke werkplek bieden. Maar dat is denk ik wel een beetje ver weg voor je, maar goed... voor de mensen die ook meekijken Knipoog
Zie ook onze site onder stage.

Groetjes,
Francisca

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:39

Ik volg dit topic ook even, ben zelf nml opzoek naar een dagstage en aangezien ik engels rij, maar western mij erg trekt wou ik het daar toch gaan proberen. Manege Dorst vind ik zelf erg gezellig de paar keer dat ik er ben geweest, maar die zijn toch ook niet Aequor erkend? Ik wilde het nml wel gaan proberen om daar stage te lopen, tenminste lekker in de buurt en ik weet waar ik terechtkom.

stefanietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 20:42

Manege dorst is volgens mij wel Aequor erkend. Zag het volgens mij op de site staan tussen de stallen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:32

Ik heb net een mail teruggehad en ik denk dat ik bij manege dorst stage ga lopen, want ze hebben nog ruimte en zijn aangemeld bij mijn school.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:23

bij manege dorst? daar rij ik:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:27

Ik heb stage gelopen bij manege Dorst toen Alphons en Peggy er net in zaten. Ik vond het erg leuk en heb er ook een hoop geleerd.

Succes en heb een leuke tijd daar Lachen

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:33

Volgens mij is de stage inmiddels wel afgelopen Haha!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:37

storrum schreef:

Haha ja ik denk het ook wel Tong uitsteken

Maar toch nog een idee: Misschien kun je bij JPK training stables stage lopen, op Manege de Reigershof te Oud Gastel? Kun je ook veel van leren denk ik!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:49

storrum schreef:

Oepsie Bloos

Niet opgelet.... Las alleen dat de laatste post nieuw was Haha!

Maar goed: Was het een leuke stage TS?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:58

stefanietjuh schreef:
Ook denk ik aan burgmeijer en aan simons quarter horses. Maar ik vind zo'n stal toch wel groot. Ik vind persoonlijk dat ik meer kan leren op een klein bedrijf dan een groot bedrijf. Het lijkt me namelijk dat op een groot bedrijf weinig tijd is om iets te leren zeg maar. Ik kan het ook mis hebben hoor.

Maar graag jullie reactie dus op deze stallen Lachen

Ik wil even reageren op het idee dat een klein bedrijf beter is dan een groot bedrijf. Ik loop zelf ook stage op het moment, dan wel niet in de paarden maar als grafisch vormgever. Mijn eerste stage heb ik ook gevraagd om een klein bedrijf, ik kwam bij een bedrijfje met in totaal 10 mensen. Nu mijn 2de stage heb ik zo'n 40 collega's en dit bevalt mij veel beter.
Want..
1. een groot bedrijf heeft vaak meer geld 'over', omdat de stagiaire een bedrage te kunnen geven. Ik hoor van m'n klasgenootjes die bij een eenmanszaakje zitten, dat ze geen vergoeding krijgen omdat het bedrijf dat niet kan betalen.
Dus wel de lusten voor het bedrijf (extra mankracht), maar geen lasten (geen kosten dus).

2. in een groot bedrijf zijn meer verschillende soort mensen, en kan je dus op een breder spectrum leren. zo heb ik bv bij dit grote bedrijf mee geweest een dagje naar een klant toe met een persoon van hele ander soort werk dan ik stage loop. Zo leer je dus veel beter en dat heeft voordelen.

3. Er zijn altijd mensen die je niet/minder liggen in een bedrijf, dat hou je toch. In een groter bedrijf kan je dan zeggen dat je liever met iemand anders wilt werken, bij een klein bedrijf gaat dat niet zo makkelijk.

4. een groot bedrijf is vaak veel professioneler en kan sneller nieuwe materialen veroorloven. Zo gebruike m'n eerste stage nog oude software en m'n nieuwe stage heeft allemaal nieuwe spullen.

Ik wilde eerst dus ook naar een klein bedrijfje, maar nu ik beide ervaren heb, vind ik een groot bedrijf veel fijner.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:57

Wil op jouw punt 1 toch wel even reageren, stage hoort geen extra mankracht te leveren!!
Het zou een bedrijf eerder tijd moeten kosten om jou goed te begeleiden.
Waar ik werk hebben we nu ook stagaires rondlopen en ik weet zeker dat dit meer kost dan oplevert hoor, niet dat dat een probleem is want nieuwe krachten moeten het toch ooit ergens leren.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:39

Oud Topic