[WN] Show Brookhospital

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sann_e

Show Brookhospital

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 08:38

Voor school moeten wij een evenement organiseren met een groepje gaan wij een inzamelingsshow organiseren voor het brookhospital!!
Met o.a. Reining, (klasieke) dressuur, vrijheidsdressuur en andere

Aan jullie wil ik vragen, wat wil je zien, wie wil je zien? en wat zou er moeten zijn waardoor jullie allemaal komen kijken???

Ook wil ik weten de locatie zouden jullie allemaal naar twente komen op een zondag om naar zo''n show te komen kijken???

Francis

Re: Show Brookhospital

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:30

Geweldig idee! Brooks ligt mij ook zeer na aan het hart en als't op een weekend zou zijn dat ik kan zou ik ook van harte willen helpen. Hand en span diensten of wat ik maar kan betekenen voor jullie.
Ik zou dus als ik zou kunnen ook wel die kant op willen komen, maar ik denk dat als je't echt een succes wilt maken, je zou kunnen proberen een wat centralere locatie te regelen... ponyclubs met een binnenbak benaderen en binnenbak als sponsoring proberen te regelen. Hier in Garderen hebben ze een heel mooi complex, wil wel informeren voor je, maar weet niet of 'op zondag' een optie is hier.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:01

ik vind het nu al jammer dat ik niet kan komen (geen geld voor de trein)... maar ik zou zeker voor een locatie kiezen die makkelijk met het OV te bereiken is...

Weet niet hoe groot jullie budget is? Maar als je een echte goede clinic/demo wil geven, zou ik Chris Knol vragen... (www.together-ranch.com)... Of Rieky Young (en daar heb ik geen adres van, sorry)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:08

Ik woon op de hoek, dus ik zal er zeker zijn.
Ik heb niet zoveel noten op mijn zang qua reining behalve dan dat ik graag een nette reiner zie starten daar. Zodat het een voorbeeld voor de sport is. Dus bij voorkeur niet even iemand uit Enschede die zegt te kunnen reinen (die heeft Enschede voor zover ik weet nl. niet).

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 17:42

Nou wij denken over dat we in het midden van NL gaan doen want we willen graag mensen uit heel NL kunnen ontvangen, reining ruiters zat en zomaar even iemand zal er zeker niet komen!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:56

Als het in het midden van het land is, en de agenda laat t toe, zouden wij zeker komen Ja
Hmm, wat graag te zien? vnl nette ruiters, wat anya zegt. Ook vriendelijk tegen het paard dus Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:04

twente is voor mij te ver, mocht het wat meer in de regio zijn (breda/utrecht) wil ik me bij deze (op voorwaarde dat ik vervoer kan regelen) vrijwillig beschikbaar stellen met een VD kur (op muziek)

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:08

Als het voor brook is kom ik ook.
Mits er een gezellig evenement wordt georganiseerd! Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:59

Afhankelijk van de lokatie en of ik vervoer kan regelen/betalen, wil ik ook wel een show komen geven. ( www.dapperdier.tk)
Een evenement voor Brooke vind ik een super idee! Ik zou reining willen zien, maar ook een andere tak van het westernrijden ( trail bijvoorbeeld, is ook voor het publiek leuk en makkelijker te beoordelen). Een clinic zou leuk zijn en misschein stands, een zadelmaker die uitleg geeft over goed passende (western) zadels en dito tuigmaker, want dat is ook één van de dingen die Brooke voor dieren doet.
Misschien kun je een spokesperson van Brooke zelf uitnodigen om wat te vertellen of een stand te plaatsen.
Als je het gaat organiseren zorg dan wel dat je Brooke goed schrijft, anders staat het een beetje banketstaaf.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:04

je kan ook echt een voorstelling geven van de speciale keuren die bij paarden voorkopen en echt bekende rassen

je vrienden , po de manege zullen er wel gekende rassen ( fries , tinker , fjord , shet , haffie , en nog gekende) en daar wat uitleg terwijl ze zo'n paardje showen (niet te lang praten )
en der na alle speciale kleuren zoals in het speciale kleurentopick

als je mij een precieze datum geeft , adres kan ik vragen aan men oders (in woon in belgie (antwerpen) duss ja n beetje ver denk ik in nederland maar als het niet te ver is je weet maar nooit)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:06

met alle respect flippieh, maar als ik wat over kleuren wil weten zoek ik dat wel op internet op. Ik geloof niet dat dat iets is waar mensen voor warm lopen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:18

Maar een soort van 'rassen-show' is best leuk.. probeer dan ook de oorspronkelijke toepassing of autentieke kleding ofzo toe te passen.. dus bijv. Arabier uitgedost met arabisch hoofdstel en ruiter in dat soort kleding. Andalusier met spaans zadel en dito ruiter, Am. Appaloosa met native american ruiter, Quarter of Paint met cowboy (hoewel de paint daarvoor ook een 'indianen-paard' was)... en zo zijn er nog wel wat voorbeelden te verzinnen.

Demo van de dameszadelvereniging is misschien ook een idee.. iets wat ik zelf ooit nog es hoop te gaan doen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:38

Eigenlijk vind ik dat weer vooroordeel bevestigend. Dan krijg je weer die dressuurlopende kwpn-er, de fjord voor de kar en de quarter/paint/appel voor de westernsport. Jammer.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:17

Nah, 'k bedoelde niet zozeer diciplines uitbeelden maar 'klederdrachten' zeg maar. Bij de American Appaloosa's hebben ze zo'n soort onderdeel, wie't mooiste native american costuum heeft. Zoiets, maar dan met meer rassen.
Niet bedoeld om vooroordelen te bevestigen maar om 'oorsprong' uit te beelden, in de vorm van een soort 'modeshow' met klein verhaaltje over de oorprong van een ras en vroeger gebruik.
Om die vooroordelen dan te ontkrachten laat je daar een showtje op volgen van een KWPN-er die western rijdt, een fjord of Haf die dressuur doet en een Paint of Quarter voor de kar....
En zo heb je al een halve dag gevuld Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:22

Oh zo. Dat vind ik wel weer leuk dan.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:05

Francis schreef:
..een Paint of Quarter voor de kar....
.. ja leuk..Dotje voor de kar.. hihi.. karrepeerd..
indien in de buurt zal ik graag bij zijn inzake fotografie.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:08

stef schreef:
met alle respect flippieh, maar als ik wat over kleuren wil weten zoek ik dat wel op internet op. Ik geloof niet dat dat iets is waar mensen voor warm lopen

sorry gewoon een ideetje Bloos
want ik vind het altijd leuk op speciale paarden te zien Clown

maar mijn ander ideetje is wel leuk Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:52

misschien is een trec demonstratie ook leuk?

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 12:06

trec demonstratie???

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:42

http://www.flyinghorse.nl/ onderaan in't menu even voor TREC kiezen.. kun je d'r alles over lezen.
Demo TREC zal dan toch meer 'trail' demo worden met de PTV en eventueel een MA demo.. POR zal lastig worden denk ik (hoewel 't wel leuk zou zijn om juist daar ook iets mee te doen.. zou alleen ff niet weten hoe je dat in een demo zou kunnen gieten).

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:03

pb merens op bokt eens zij heeft dat vaker gedaan zo'n trec demo geven Lachen

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 03:40

Voor locatie zou je misschien eens contact op kunnen nemen met de Kolderhoeve in St. Isidorushoeve