Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar onder het zadel geen pas verkeerd. Nee eerder ala manegepaard, steeds je in de gaten houden dat je vooral wel zitten blijft. Ga ik tijdens het rijden net effe scheef staat ze al bijna stil van blijf zitten vrouwtje
En parkeer dr ergens in de bak ze blijft wel een half uur staan, vind ze best. 
Geslaagd voor de paniektraining!
Maar dat komt wel goed, het trail-gedeelte is voor haar geen probleem, het "dressuurmatige" gedeelte is niet overdeven moeilijk, maar ineens aanspringen in galop daar moeten we nog op oefenen...
ook mee begonnen en nu een jaar verder gaat het best lekker. hebben al een keer met koetjes gewerkt en lessen geregeld (reining). ik ben erg tevreden!
en heb er nog steeds lol in. we gaan proberen om over een tijdje op show te gaan en dan een reining proef te rijden.
en een eenvoudige wissel gaat hij ook steeds beter begrijpen. 

snuffelhues schreef:Noa heeft ook zo'n "hoe ver kan ik gaan"-periode gehad. Maar het bleek voornamelijk een combinatie met onbegrip van een paar hulpen te zijn. Eens dat we dat doorhadden en daar specifiek op getraind hebben, is dat probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.
hij heeft nog wel eens van die dagen dat hij er even geen zin in heeft.
doobraaf