[WN] Western instucteur zuid holland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PaolaPromise

Western instucteur zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:31

In oktober/ november spenen we Almika af en komt Bandit naar de pensionstal in Sliedrecht waar Promise ook staat.

Mijn vriend lest nu bij Peter Simons maar wil dan met Bandit gewoon bij ons op de locatie gaan lessen. Wie kent er een goede (pleasure) instucteur die in zuid-holland (Sliedrecht) op locatie les kan komen geven?

MSQuincyTE

Re: Western instucteur zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:11

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:58

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:14

Of Jan Pieter Koopman in Oud Gastel, das maar een klein stukje van P. Simons. Claudia Rosel komt ook op locatie (Breda).

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:19

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:35

ik ga dit topic in de gaten houden, we zitten in dezelfde hoek, en het lijkt er meer en meer op dat ze in deze hoek nooit van western gehoord hebben ofzo.
Toen ik nog dressuur reed kon ik kiezen uit intructeurs, nu is het zoeken tot je een ons weegt.
Ik beschik niet over trailer en/of rijbewijs, dus ik kan nergens heen en moet dus les aan huis hebben.
Maar helaas... af en toe heb ik het gevoel dat ik mn hoed (hmmz, heb helemaal geen hoed Knipoog ) in de wilgen kan hangen. Ik kom gewoon niet verder zonder hulp

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:58

Nja, het is nu eenmaal geen vetpot, instructeur zijn... dus kan me voorstellen dat niet iedereen erom staat te springen om aan huis les te geven. De meesten moeten t bedrijf ook draaiende houden. En daarbij opgeteld dat een amateur geen les bij mag geven (mag in de engelse sport wel) houd in dat je weinig overhoudt..

Dan nog niet te spreken over de kwaliteit van de instructie....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:57

er zijn genoeg amateurs die wel degelijk betaald les geven, da is algemeen bekend.
Ik heb geen ambities om op een NK te rijden, ik heb geen financiele middelen om frequent bij een prof te rijden. Heb uberhaubt nog nooit bij een prof gereden.
Maar ik wil wel mijn paard correct rijden.
men wil e westernsport graag promoten, maar als je dan niet aan een trainer kan komen houdt het voor veel mensen gewoon op

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:16

Het lijkt nu alsof je mensen verwijt dat ze geen les komen geven?

De meeste amateurs hebben een gewone baan erbij van 40 uur, en hebben geen tijd om de hele provincie door te rijden om hier en daar een beetje les te geven voor weinig (want het mag vooral niet te duur zijn natuurlijk).. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:45

en dat geld voor dressuurruiters niet?
Niet zozeer een verwijt, maar gewoon onbegrip.
Ik hoef echt niet voor 10 euro een uur te lessen, wil best betalen, wil best tegemoed komen in de reiskosten, maar het heeft allemaal geen nut.
ik kan gewoon niet begrijpen dat ik geen instr. kan vinden voor een dusdanig groeiende sport

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:56

Ik denk dat de dressuurruiters geen problemen krijgen met wedsdtrijden rijden. Ik denk dat de dressuurruiters een Orun hebben en dus enigszinds gekwalificeerd zijn. Ik denk dat er meer engelse stallen zijn dan westernstallen. En ik denk dat er meer dressuurruiters/zgn instructeurs zijn dan westernruiters. Dus ik denk dat ze er gewoon niet zijn, ipv dat ze geen les willen geven ( Verward ) Maar ik ben wel blond, dus denken is niet mijn sterkste kant...
Misschien hebben anderen hier andere ideeen over?

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:19

Ik weet niet precies waar in Zuid-Holland je zoekt, maar volgens mij zijn er best wat die aan huis komen. Ik ken er wel wat in de omgeving Bleiswijk.. 'k Heb alleen geen achternamen en ik weet niet of die mensen het nog doen, zijn ook mensen die het erbij doen volgens mij. Ik heb van de week kennis gemaakt met de dame achter efsupport en die kwam op mij erg diervriendelijk over, zit geloof ik in Zwijndrecht. Als ik al geen juf had zou ik haar denk wel benaderen. En de Greup in Oud-Beijerland inderdaad: geen idee of die aan huis komen. Ruud en Karel zitten in Bleiswijk (en omgeving). Maar het houdt niet over en je moet ook nog uit het magere aanbod iemand vinden die bij je past. Vincent Schuurs is dacht ik verhuist: www.aandeteugel.nl

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:36

Cer schreef:
Ik denk dat de dressuurruiters geen problemen krijgen met wedsdtrijden rijden. Ik denk dat de dressuurruiters een Orun hebben en dus enigszinds gekwalificeerd zijn. Ik denk dat er meer engelse stallen zijn dan westernstallen. En ik denk dat er meer dressuurruiters/zgn instructeurs zijn dan westernruiters. Dus ik denk dat ze er gewoon niet zijn, ipv dat ze geen les willen geven ( Verward ) Maar ik ben wel blond, dus denken is niet mijn sterkste kant...
Misschien hebben anderen hier andere ideeen over?

Ik denk ook dat het bij gewoon een heel groot deel pure teleurstelling is. Een paard hebben, en er niet mee kunnen wat je wilt. Niet door het paard, niet door de ruiter, maar puur door gebrek aan hulp. natuurlijk is western kleiner dan dressuur, alleen ik kan gewoon niet verkroppen dat er in mijn (en van de TS) regio niks te vinden is.
Kwalificaties (ORUM e.d.) zegt voor mij trouwens helemaal niks. Ik ga af op een klik met een trainer, niet op een papiertje/behaalde prestaties.
Toen ik nog dressuur reed had ik les van een meisje van 17 (ik was zelf 20) die Z2 reed, en zij heeft me prima geholpen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:51

JoyRider schreef:
...Vincent Schuurs is dacht ik verhuist: www.aandeteugel.nl

Hij heet Vincent Steenbergen... Knipoog

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:43

Wie is Vincent Schuurs dan Verward Wel een bestaande naam alleen in de bestaande context Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:29