[WN] andermans paard starten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

14cecile14

andermans paard starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:55

Als je iemand anders zijn paard wilt starten bij de nqha moet je in de open starten dat weet ik. Maar nu ben ik en jeugd ruiter en wil graag mijn jeugd status behouden. Maar ik mag niet in de jeugd starten op een paard dat niet van mij is. Is er ook een andere manier om toch bij de jeugd te mogen starten dan hem over te kopen. Of dat ik bij de open start en wel mijn jeugd status behoud. Als laatste zou ik hem op mijn naam kunnen laten zetten maar wat zijn daar de kosten van en hoelang duurt dat want ik start het paard als alles goed komt op het nk van de quarters maar de eigenares start hem 3 weken daarvoor nog op het wran nk en daar ook op de nqha show. Dus hem nu al op mijn naam zetten kan niet.

Azhari

Re: andermans paard starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:21

Helaas Cecile, ik denk dat ik je teleur moet stellen. De enige mogelijkheid is hem op je eigen naam te laten zetten. Er is ook nog een mogelijkheid om vor twee wedstrijden een ontheffing aan te vragen. Dit wil de AQHA nog wel eens uitgeven onder het mom van ik wil hem misschien kopen, maar wil hem eerst een paard keer op een wedstrijd starten. Het beste kun je even contact met amerika opnemen.

Sheelah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:38

Het is goed dat ik dit nu lees ik dacht eigenlijk altijd dat je gewoon op iemand anders paard mocht starten! Is dit alleen voor de nqha show's of voor alle wedstrijden?? En de gewone kleine wran wedstrijden moet je daar dan ook gelijk open starten?

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:38

In dit geval heb ik het over AQHA shows. Bij de wran is het iets anders en per 1 oktober is het daar weer anders.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:57

Sheelah schreef:
Het is goed dat ik dit nu lees ik dacht eigenlijk altijd dat je gewoon op iemand anders paard mocht starten! Is dit alleen voor de nqha show's of voor alle wedstrijden?? En de gewone kleine wran wedstrijden moet je daar dan ook gelijk open starten?

Bij de wran kun je met een lease-contract in de amateur of jeugd starten. Het beste kun je dan even met de wran organisatie bellen.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:58

Azhari schreef:
Helaas Cecile, ik denk dat ik je teleur moet stellen. De enige mogelijkheid is hem op je eigen naam te laten zetten. Er is ook nog een mogelijkheid om vor twee wedstrijden een ontheffing aan te vragen. Dit wil de AQHA nog wel eens uitgeven onder het mom van ik wil hem misschien kopen, maar wil hem eerst een paard keer op een wedstrijd starten. Het beste kun je even contact met amerika opnemen.

Oke dus als ik het paard wil overkopen. Want hij staat te koop. Kan ik misschien ontheffing krijgen? Met wie moet ik dan contact opnemen? kan dat via de nqha of moet dat perse via de aqha?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:24

Jeugd is gewoon een open klasse, dus daar mag je ook een paard van een ander uitbrengen. Als je dan op een gegeven moment de jeugd uitmoet, moet je wel in de open klasse starten.

Volgens mij werkte het zo Lachen

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 14:26

XoNo schreef:
Jeugd is gewoon een open klasse, dus daar mag je ook een paard van een ander uitbrengen. Als je dan op een gegeven moment de jeugd uitmoet, moet je wel in de open klasse starten.

Volgens mij werkte het zo Lachen

Mij werd verteld dat ik met een ander paard bij de nqha helemaal geen jeugd mag starten. En het is geen probleem om naar de jeugd in de open te moeten starten.