[WN] Lessen bij Chris Knol

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quartertje

Lessen bij Chris Knol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 18:20

Ik ben van plan om volgend jaar te gaan lessen met mijn paardje. Nou heb ik de naam Chris Knol wel eens voorbij zien gaan.... Wie lest er bij Chris Knol en wat zijn jullie ervaringen?

moyra

Re: Lessen bij Chris Knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:21

ik hoor er altijd hele positive reacties over... kennisen van mij kennen hem of lessen bij hem.

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:04

kijk eens op zijn site, www.together-ranch.com, daar kun je ook verslagen lezen van mensen die lessen bij chris hebben gevolgd.
Wij gaan zeker 1 a 2 keer per jaar een weekend heen, hebben altijd veel plezier en leren een hoop.

succes.

Groetjes van Sandra

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:37

Ik ga er toevallig volgende week weer een paar dagen heen. Heb ik vorig jaar zomer ook gedaan en ik heb een paar clinics bij hem gevolgd. Mijn ervaring is dat Chris lekker rustig werkt met de paarden en heel goed uit kan leggen. Groot pluspunt is ook dat hij jury is en dus alle regeltjes tot in de details kent.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:44

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:28

Ken ik niet.........................

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:57

Omdat ik toch de link van Yosan aanklikte, heb ik gelijk gisteravond Chris gebeld voor een les. En vandaag kan ik je uitslag geven Quartertje Haha! Ik heb vanmiddag mijn eerste les bij hem Cool

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:45

Super Rina, je had het er al over dat je weer een paar lesjes van Chris wilde.
Had je even moeten zeggen, was ik ook even naar Papenburg gekomen. Haha! Bloos

Ik hoor het nog wel, zie je deze week toch nog wel.

Groetjes van Sandra

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:13

Ga ook volgende week naar hem toe, samen met een vriendin.
Wel even rijden (zo'n 4 en half uur met de trailer) maar dat is het zeker waard, al was het maar voor het heerlijke eten van Kitty!!
Leuke accomodatie en hele aardige en gastvrije mensen.
Groetjes,
Lies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:39

Mac schreef:
Ik ga er toevallig volgende week weer een paar dagen heen. Heb ik vorig jaar zomer ook gedaan en ik heb een paar clinics bij hem gevolgd. Mijn ervaring is dat Chris lekker rustig werkt met de paarden en heel goed uit kan leggen. Groot pluspunt is ook dat hij jury is en dus alle regeltjes tot in de details kent.

nadeel is wel dat je niet mag starten op shows waar hij jureert.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:41

nielsd schreef:
nadeel is wel dat je niet mag starten op shows waar hij jureert.

Dat geldt alleen voor shows die binnen een maand van je les vallen.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:00

Grappig om te lezen dat er ergens nog een knol op een knol is.
En ik altijd maar denken dat ik de enigste knol op een knol zou zijn.
Uuh niet dus Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:06

Ik les bij Chris. Naar volle tevredenheid. Anders zou ik het ook niet doen want ik ben gruwelijk kritisch wie er in de bak mag staan Haha!

Voordelen van Chris (voor mij):
- Is zelf allround, en dat heb ik als allroundruiter ook nodig. Je kan wel voor elk onderdeel een anders instructeur zoeken, maar dan krijg je 7 systemen door elkaar heen en dat werkt niet.
- Legt heel duidelijk uit WAAROM je dingen wel of niet moet doen
- Is heel goed op de hoogte van regels en wat jurys willen zien
- Heeft heel veel geduld, grijpt nooit naar grove middelen. Is nooit hard in zijn aanpak. Wel eerlijk en consequent.
- Kijkt verder dan z'n neus lang is (wijst je dus bv niet af omdat je met een fjord komt)
- Werkt in een heel simpel en eerlijk systeem dat voor mij gewoon goed werkt. Geen moeilijke fratsen en rare dingen "omdat dat zo moet" maar gewoon redelijk dressuurmatig.
- Doet niet spastisch over lessen of clinics volgen bij anderen.
- Hoeft er niet van te leven*

Nadelen:
- Is een behoorlijk eind weg (ik ga dus steeds een heel weekeinde, dus kost je tijd en budget) en komt niet aan huis.
- Binnen een maand na je les mag je niet starten op een show waar hij jureert (ik start dit jaar uberhaupt niet waar hij jury is, ik hou dat gescheiden)

* reden dat ik dit een voordeel noem: hij HOEFT je niet als klant te nemen, dus als hij niks in je zou zien als wedstrijdruiter, dan zou hij je ook geen les geven.

Bijkomend voordeel van de weekeinden bij Chris (ik probeer toch wel elke 6 tot max 8 weken daar te zitten) is dat ik heel intensief les (2x per dag stevig onder handen genomen worden) waardoor ik thuis zelf weer lekker verder kan werken, dat ik enorm gemotiveerd weer thuiskom met een rij-zin van hier tot Tokyo en nog drie keer op en neer, en dat de weekeinden altijd heel gezellig zijn. Je zit letterlijk bij zijn gezin aan tafel en hij heeft een ontzettend leuke vrouw die ik graag mag. Dus ook buiten de lessen om is het heel gezellig. Voor mij is het echt lekker een weekeindje uit als ik er heen ga.

Ik ben het echt niet altijd eens met Chris, en dat zorgt echt wel eens voor discussies waarbij we het uiteindelijk nog steeds niet eens zijn, maar hij respecteert je mening wel al is hij het er misschien niet mee eens.

Al met al ben ik er heel tevreden over. Kan op dit moment ook geen naam noemen waar ik liever zou willen lessen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-06 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:07

er zijn blijkbaar meer knollen met knollen Lachen
maar feit blijft, deze Knol is niet verkeerd om les van te krijgen!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:17

Hoi Cissy,
Ik beoeven deze discipline niet.
Maar vond het wel grappig om te lezen, mensen kijken altijd zo vreemd als je zegt dat je knol heet en laat dan staan dat je dan ook nog met paarden doet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:12

Banjer eni k hebben 1x les van Chris mogen hebben, en dat was heel tof... Lachen Chris legt het allemaal erg goed uit, is erg rustig... is ook zeker niet te beroerd om even op je paard te klimmen om iets voor te doen.... Lachen

Jammer genoeg komt hij niet vaak (vrijwel nooit dus) in de regio hier... (Banjer en ik zijn helaas niet in de mogelijkheid om naar Chris toe te gaan)

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:01

Wij gaan ook een paar keer per jaar lessen bij Chris. Helaas woont hij voor ons een beetje ver weg (bijna 4 uur rijden met de trailer). We maken er dan ook altijd lekkere lange weekenden van. Verder sluit ik me geheel bij Sonja aan. Wordt wel een beetje saai, al die lofzang... maar Chris past uitstekend bij mijn idee van paardrijden/omgaan met paarden. We leren heel veel en de resultaten blijven ook niet uit!!!

Heel veel plezier!!!

Groetjes,

Monique

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:07

tja hier ben ik ook nog een keer, ben het helemaal eens met Sonja, al woon ik dan maar een uurtje rijden bij hem vandaan.
Ook probeer ik me nog wel eens in te schrijven voor de K&K clinic, je krijgt een super les, en tevens een lekkere bak koffie of thee en een heerlijk stuk gebak Vingers aflikken
Ja en als wij voor een weekend gaan, dan echt niet alleen voor de lessen(al is dit natuurlijk wel waarvoor we gaan), maar ook voor het lekkere eten van Kitty(ze krijgt vast nog vleugeltjes van alle lof voor haar kook kunst Haha! ), maar ook voor een ontspannend weekend.
Als we er een weekend zijn geweest, hebben wij het gevoel alsof we een week zijn weggeweest.

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 16:32

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu zeker dat ik gerust bij hem kan gaan lessen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:55

Wilde da'k vervoer had, dan was ik zéker ook regelmatig op de Togetherranch te vinden. 't Gaat zeker nog gebeuren, een weekend á la Knol, maar wanneer... hopelijk dit najaar.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 07:27

Chris is zelfs in staat om het zo uit te leggen dat IK het zelfs snap (en ik rij niet eens).

Pannenkoek Cool

Trouwens wel veel tips gehad om paarden mooier op de foto te zetten.

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:27

cissy schreef:
er zijn blijkbaar meer knollen met knollen Lachen

Zekerrr! Clown
Maar ik speel een beetje vals want ik ben familie van Chris.

VincentS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:11

Zeker een aanrader!!! Fijne instructie, Rustig met respect voor zowel ruiter als paard. Je zal niet teleurgesteld zijn.

Groet,
Vincent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:23

Hé Vincent heb jij zo onderhand eens niet meer te vertellen hier? Knipoog

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:34

[quote="Sonja"]

* reden dat ik dit een voordeel noem: hij HOEFT je niet als klant te nemen, dus als hij niks in je zou zien als wedstrijdruiter, dan zou hij je ook geen les geven

Dus als ik het goed begrijp kan je wel bij hem lessen maar dan uiteindelijk toch ook aan wedstrijden meedoen Verward .
Tja en als je zou willen lessen bij hem om alleen jezelf te verbeteren ? Kan dat dan ook of zou ie dat dan verloren tijd vinden. Ik wil hiermee zeggen dat ik best wel eens een keer bij Chris zou willen lessen, een weekend ofzo, maar ik heb zo weinig tijd om mn paard voor wedstrijden klaar te stomen.