Het was prachtig weer, dus al een goed begin.
Bij inschrijving ( 2 weken terug) kreeg ik al een heel papier met "veiligheids eisen" prima aktie, als manege zijnde kun je niet voorzichtig genoeg zijn, en dus al een hoop risico`s uitsluiten.
Een rijbroek met rijlaarzen, of jodpurs waren verplicht.
Eerst m`n rijlaarzen maar weer eens uit het vet gehaald. Ja echt, het zat er in en op
Rijbroek had ik ook al jaren niet meer aan gehad ( hij ging nog dicht maar zat behoorlijk strak om m`n middel
Cap met veiligheids keurmerk was ook verplicht. Ook prima, had net een nieuwe gekocht.
Eerst paard poetsen en opzadelen,( allemachtig wat is dat dier groot) en met ( dank je)
krukje op stijgen.
Wat zit zo`n engels zadel wiebelig zeg! En ik wist meteen waarom ik ook alweer zo`n hekel had aan die rijlaarzen. Heb zadel zat nogal "hard" maar alsnog viel er genoeg te genieten, een braaf paard, dus gelegenheid genoeg om de natuur te bestuderen, tijdens een draf of een galopje kon ik nog alle kanten uit kijken, zo braaf was het paard, dus dat was allemaal prima.
Na een uur of anderhalf kreeg ik toch wel behoorlijke kont pijn, en kon bijna niet meer recht blijven zitten. Toch maar doorbijten en stug doorgaan. Normaal rij ik met m`n spijkerbroek en nooit ergens last van.
Bij de terugkeer aan de manege paarden weer afgezadeld en verzorgd, naar buiten gedaan en m`n rijlaarzen begonnen al te knerpen ( zo`n windachtig geluid bij elke stap die je zet
)Na het toilet bezoek hingen de vellen dus in m`n onderbroek.
Zijn wij western ruiters dan zo "verwend" met onze comfortabele zadels?
Het was een heerlijke rit, met een lief rustig paard, maar de volgende keer wil ik m`n eigen zadel mee. ( zal ik ook m`n eigen paard mee moeten nemen, die past er het best onder)
Ik kon met bepaalde broeken ook echt neit op mn westernzadel zitten.... heb je ook nog fotos..?