[WN] Ik, dressuurkakker, heeft western gereden!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Ik, dressuurkakker, heeft western gereden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:24

WHAHA ik ben nog helemaal blij!

Ik heb net een lesje Western gehad! op een doorgetraind western paard! Ik, een echte dressuurkakker! en ik vond het echt zoo stoer, moest wel even ál mijn principes over boord gooien, hoefslag? wat is dat? teugelcontact? Wátte?? wissels van achter uit? hoezo? Tong uitsteken wel echt hartstikke leuk, heb een sliding gedaan (o mijn god, nooit verwacht dat dat paard ook daadwerkelijk stil zou staan!) roll back, en een spin ( Haha! en hárd dat dat gaat zon spin! was wel beetje misselijk) en die teugels (man knip toch gewoon een stuk af) het is wel heel anders als dressuur maar wel echt leuk, heel relaxed.

had trouwens ook les van niemand minder dan WENDY VAN OSCH! ik ga volgende week weer, en het lijkt me ook leuk om een keer zon lesje cutting te doen Tong uitsteken Koe vond het echt suuper stoer vond t jammer dat het al weer over was!

ik móest het gewoon even kwijt, volgende week ga ik weer en dan maken ze foto's dus dan laat ik wat foto's zien! Tong uitsteken

Groetjes,

Een Dressuurkakker /western girl Tong uitsteken

zo beter PeterV Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door DL_ op 02-08-06 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani001

Re: Ik, dressuurkakker, heeft western gereden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:28

Superleuk!! Heb ge geen foto's ofzo hiervan, zou wel leuk zijn! Zou dat ook wel eens willen doen, just for fun (ben namelijk net als jij, zoals je het zo leuk noemt een "dressuurkakker" Haha! )

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:33

DresslOver schreef:
Een Dressuur/western kakker Tong uitsteken

Nee DresslOver, een dressuur kakker/ western girl.
dit moest ik effe kwijt.
Dit foutje is je vergeven, ben ook benieuwd naar de foto’s die je belooft. Clown Haha!

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:34

Ah oeps ik was weer te rap in al mijn enthousiasme Bloos Haha!

De foto' s komen nog dus ... Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:37

foto's komen zeker!! vond het echt super vet, als je ooit de kans krijgt moet je het echt doen Dani001!!

@PeterV : Oeps!! foto's komen zsm! woensdag ga ik weer dus dan komen de foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:40

DresslOver schreef:
wissels van achter uit? hoezo? Tong uitsteken

Voor ik verder wat zeg:
Hoe moesten die dan op z'n westerns? Gewoon omkwakken ofzo?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-08-06 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:40

DresslOver schreef:
@PeterV : Oeps!! foto's komen zsm! woensdag ga ik weer dus dan komen de foto's!

Okay cow girl, go for it Cool

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:41

Sonja schreef:
DresslOver schreef:
wissels van achter uit? hoezo? Tong uitsteken

Wat jammer dat je eerste westernkennismaking dan blijkbaar geen vakkundige was, of dat je iets niet helemaal begrepen hebt. Ik had van Wendy van Osch wat anders verwacht. Hopelijk doet ze dat cuttinglesje dan beter...

Ik denk dat dat slaat op alle principes van dressuur overboord gooien, principes van hoefslag, teugelcontact en dat de wissels vanuit de achterhand dienen te komen... en niet op de western les

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:46

Zoals je ziet had ik mijn post al aangepast en vraag ik voor de zekerheid eerst nog even of er echt bedoelt wordt wat ik hier denk te lezen....

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:49

Inderdaad Dani001 bij dressuur is een wissel gewoon heeel anders als bij western, je zet je eigen gewicht ook om, van te voren moet je je paard gaan verzamelen dan springen voor en achter tegelijk bij western moet je van te voren juist wat meer tempo maken want dan springt het paard hem makkelijker en je mag je gewicht juist niet teveel omzetten want dan breng je je paard uit balans, bij dressuur help je je paard heel veel, bij western laat je het hem meer zelf uit zoeken, zo zei wendy ook: wij laten hem éérst een fout maken, ook al voelen we hem aan komen en dán pas corrigeren we die. dressuur is gewoon heeel wat anders. ga nou niet twijfelen aan wendy van osch, zij weet heeeeel goed waar ze mee bezig is hoor, mijn moeder kent haar nog van vroeger uit en wendy heeft vroeger altijd dressuur gereden dus ze weer ook wat voor omschakeling ik nu moest maken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:50

sonja zie je wel, wij doen het veels te moeilijk!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:54

mensen, hou er ff rekening mee dat dit mijn eerste lesje was, wendy gaat mij natuurlijk niet alle ins 'nd outs leren tijdens de eerste keer, was ook eigenlijk de bedoeling als éénmalig maar omdat het zo leuk was doen we het nog een keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:54

DresslOver schreef:
ga nou niet twijfelen aan wendy van osch, zij weet heeeeel goed waar ze mee bezig is hoor, mijn moeder kent haar nog van vroeger uit en wendy heeft vroeger altijd dressuur gereden dus ze weer ook wat voor omschakeling ik nu moest maken.

O dan hoeven we ook allemaal niet meer aan Sinterklaas te twijfelen want die ken ik ook van vroeger uit.

Maar vooruit, weer wat geleerd. Chris wat leer je me toch een onzin in je lessen. Galopwissels hoeven NIET vanuit de achterhand gesprongen te worden, je kunt ze gewoon omsodemieteren op X ofzo dat is ook goed, want Wendy zegt het.

Waarom reageer ik uberhaupt nog? Dat moet ik toch echt eens af gaan leren...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 15:56

inderdaad, dat zou je echt af moeten leren, zeker als je zon onzin uit kraamt! als je nou echt niet snapt wat ik bedoel tja, dan reageer gewoon niet, als je nou doet alsof je niet snapt wat ik bedoel dan is het nog veel dommer, ik zeg niet dat wendy het wel zal weten omdat mijn moeder haar toevallig nog kent, dat slaat alleen op dat stukje van dus ze weet wat voor omschakeling ik moest maken!

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:58

Sonja schreef:
Zoals je ziet had ik mijn post al aangepast en vraag ik voor de zekerheid eerst nog even of er echt bedoelt wordt wat ik hier denk te lezen....

hahaha ben weer te rap geweest Haha! Moet daar echt eens iets aan gaan doen Haha!

En ja hoe t werkt met western weet ik totaal niet, ik rij alleen maar dressuur, vooral jonge paarden dressuurmatig klaarmaken. Maar als ik hier ergens de kans krijg hier in de buurt om eens een lesje te nemen, ga ik het zeker een keertje doen, echt for fun.

En hahahahaha, als het gewoon 'omsodemieteren' was zou het wel gemakkelijk gaan (jullie hebben zo leuke woorden!)

Ben benieuwd naar de fotos!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:59

Leuk dat je enthousiast bent over westernrijden, maar ik vind 't galopwisselverhaal eerlijk gezegd ook een beetje een vreemd overkomen...

Ook bij het westernrijden moet je toch netjes en gecontroleerd je galopchangement maken?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:00

dressl over harstikke leuk dat je op zo'n leuke manier geproefd hebt aan de westernsport!
en natuurlijk kun je in één les niet alles leren

wat betreft het laaste heb je gelijk, daar kan ik me in vinden
wat betreft de wissel minder, maar er zijn meerdere wegen naar rome

ik hoop dat je zo enthousiast blijft en wie weet komen we je dan eens tegen op een western wedstrijd

Broady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:03

@Sonja: Waarom reageer je nou altijd zo negatief op dit soort topics.. Verward Ze is erg enthousiast over haar les en dat moet dan meteen weer ff de grond in geboord worden over een galopwissel... We weten ondertussen wel dat chris heel goed is maar er zijn meer ruiters in nederland en iedereen heeft zo zijn rijstijl. En ik neem aan dat Wendy dit niet zo bedoeld heeft. en anders maar wel.

Maar voor de TS gaaf dat je je eerste les zo leuk vond!! Ga zo door! OK dan!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 16:04

tjaa, afgunst zullen we dan maar zeggen, kom nou omsodemieteren. waarschijnlijk rijden ze zelf geen dressuur en ook nooit gedaan want bij dressuur en western is een wissel gewoon heel anders, zelfde als met springen en dressuur de springwissels zijn ook heel anders als de dressuurwissels Tong uitsteken. als je een keer de kans krijgt moet je het echt doen! maar zo wil ik ook nog een keer (als ik de moed bij elkaar kan verzamelen ) een keer een parcours springen (niet op mijn eigen paard 4 jaar en echt dressuurpaard) en ook een keer mennen! gewoon om alles eens gedaan te hebben weet je wel! Tong uitsteken

@ spatter en tesss: ok, misschien zeg ik het dan een beetje lomp, maar mijn punt is dat een western en een dressuur wissel gewoon heel veel van elkaar verschillen, natuurlijk moet het bij alleb ij netjes en gecontroleerd maar toch op een andere manier.

of ik verder wil met western weet ik niet, ik ben een echte dressuurruiter en waarschijnlijk zal ik dat ook wel blijven, western en dressuur is niet echt te combineren maar wie weet Tong uitsteken

Dankje Broady!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:16

Nu begrijp ik je Lachen

Hartstikke leuk dat je les zo leuk vond, enneuh.. als je in eenmaal besmet bent met het virus ... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:17

DresslOver schreef:
tjaa, afgunst zullen we dan maar zeggen

** Klopt ik zou ook zo graag m'n verstand eens uit willen zetten

, kom nou omsodemieteren. waarschijnlijk rijden ze zelf geen dressuur en ook nooit gedaan

** Slechts 10 jaar langer gedaan dan jij nu in totaal oud bent.

want bij dressuur en western is een wissel gewoon heel anders, zelfde als met springen en dressuur de springwissels zijn ook heel anders als de dressuurwissels Tong uitsteken.

** Klopt bij springen is de kwaliteit van de wissel minder belangrijk, gaat het alleen om het functionele. De overeenkomst tussen dressuur en western is dat de kwaliteit van de wissel daadwerkelijk met punten beoordeeld wordt. Als e nu het daadwerkelijke verschil tussen een dressuurmatig gesprongen wissel en een westerngereden wissel had kunnen benoemen had je een punt gehad, maar nu kraam je onzin uit. Ook in de western hoort een paard niet eerst voor te wisselen, net als in de dressuur. Een goede wissel komt immer uit het achterbeen...

als je een keer de kans krijgt moet je het echt doen!

** Goed idee, ga ik eens proberen Tong uitsteken

maar zo wil ik ook nog een keer (als ik de moed bij elkaar kan verzamelen ) een keer een parcours springen (niet op mijn eigen paard 4 jaar en echt dressuurpaard)

** Weet een vierjarige dan dat hij een dressuurpaard is, en kan/wil/mag hij daarom niet springen? Dan is er inderdaad een hoop veranderd sinds ik geen dressuur meer rijd en heb ik inderdaad geen recht van spreken. Mijn welgemeende excuses!

en ook een keer mennen! gewoon om alles eens gedaan te hebben weet je wel! Tong uitsteken

** Joh het is ook hartstikke leuk dat je een keer western hebt gereden, en NOG veel leuker dat je er zo enthousiast over bent!!! Echter, het klopt gewoon niet wat je zegt. Je doet het overkomen alsof een westernruiter nergens op hoeft te letten, of de kwaliteit van bv een galopswissel er niet toe doet etc. terwijl hier een behoorlijke groep ruiters zit die elke dag peentjes zweet om dit netjes onder de knie te krijgen. Als ik westernriding aan het oefenen ben met mijn westerngereden paardje staan er regelmatig wat dressuurruiters met grote ogen langs de bak te kijken hoe die pony in vredesnaam aan een lange teugel goede galopswissels om de vier of drie passen springt, en nog allemaal netjes vanuit de achterhand ook. Van voren eerst wisselen is gewoon niet acceptabel, daar verlies ik teveel punten op en bovendien wil ik het perfect hebben.
En dan kom jij na 1 kennismakingslesje even vertellen dat dat allemaal niet zo hoeft? Tja, dan vraag ik me af of mevrouw Van Osch niet op een heel makkelijke manier geld verdiend heeft, of dat jij iets niet begrepen heeft, of dat ik het mezelf nou echt te moeilijk maak... (die derde is het niet overigens)
Afijn, ik pleit 'm hier, is gezelliger voor jou en beter voor mij.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 16:21

goh, ik had toch echt uit jouw vorige bericht opgemaakt dat je niet meer zou reageren? naja dat zal dan wel mijn fout zijn Knipoog ik ga hier verder dus ook echt niet meer inhoudelijk op in. denk wat je wil denken!
joh, laat mij lekker even genieten van die les! ik heb het hartstikke leuk gevonden! en wat denk je nou? dat ik op zon paard klim en meteen de slidings spins en wissels onder de knie heb! het was al moeilijk genoeg om met die achterlijke teugels om te gaan! je zal vast wel goed zijn hoor, ik heb het nou wel begrepen, had gehoopt dat je wat sportiever zou reageren want dit is ronduit kinderachtig!
Laatst bijgewerkt door DL_ op 02-08-06 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:23

Sorry hoor maar misschien moet je maar helemaal niet meer antwoorden, jeezes zeg, ben jij een negatief mens, als je altijd zo bent beklaag ik je omgeving ...

Als je niet begrijpt hoe zij het bedoelde, dan is er volgens mij niet eens verstand uit te zetten, dus ik hoop voor je paarden dat je wel verstand van rijden hebt zoals je hier doet voorkomen. Als je alleen maar op een forum komt om mensen af te breken, dan zoek een andere bezigheid aub, hoe kan je nu iemand de les spellen vanop een forum als je ze niet eens gezien hebt??? Als je zoveel verstand hebt van rijden zou je toch beter moeten weten mij dunkt!

Einde van mijn pleidooi alvast hierover.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 16:26

Dankje Dani001 voor je bijval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:26

Ik ga lekker naar huis jongens, horrorfilmpje kijken vanavond Haha! "The invasion of the dressage imbecils" Schijnt een toppertje te zijn. Fijne avond allemaal!