[WN] mattengevuld met split

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vigel1

mattengevuld met split

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 20:02

het is mischien niet helemaal de juiste plek, maar omdat ik erg benieuwd ben naar de reacties van
western ruiters plaats ik het toch maar hier
wij willen een buitenbak aan gaan leggen en nu horen we best goede berichten over matten gevild met split. Mijn vraag aan jullie waar kan ik hier meer informatie ( waar te koop en hoe veel kosten die matten ) over vinden, en wat is jullie ervaring hiermee.
ik ben erg benieuwd naar jullie reacties

met vriendelijke groet
Liane

Bloempjeh

Re: mattengevuld met split

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:47

Ik volg mee Liaan Tong uitsteken Wij zoeken ook nog een geschikte bodem die wel steenloos is Haha!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:45

Wil je dit voor een bak gaan gebruiken?
Ik heb wel documentatie liggen over dit soort matten. Ze gebruiken ze om paden, opritten en paddocks te verharden, maar buitenbakken daar heb ik niets over gelezen.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:06

Bij www.equiground.nl verkopen ze van die matten.
Ze hebben 2 soorten, de eigenlijke rijbakmat en 1 voor in de paddock.
De rijbakmat is alleen iets te stroef om op te glijden daar advieseren ze de paddockmat voor.
In Duitsland hebben is een stal waar ze een buitenbak hebben met een strip paddockmatten erin om te kunnen glijden.
Het is niet goedkoop, je praat toch al gauw over duizenden euro's voor een normale bak.
Maar ik denk niet dat het totaal duurder zal zijn dan een Achterberg bodem oid.

Maar het lijkt mij wel de ideale oplossing voor een goede westernbuitenbak Ja

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:56

Als je reining doet zou ik nog een keer nadenken voor ik zo'n bodem zou nemen. Ik heb gehoord dat als je paard een beetje fatsoenlijk stopt, hij zijn achterbenen kan openhalen aan die matten. Dus altijd bandageren in elk geval. Verder lijkt het me ideaal voor een paddock ed maar voor een rijbak?

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 00:22

even een update
we hebben de matten in de padock en de bak gelegd en het werkt geweldig, we hebben zelfs met dit weer altijd een droge bak. voor het stoppen en heeft hij altijd zijn skidboots aan
maar we zijn er echt super tevreden over hoor eninde padock ook heerlijk nooit geen blubbervoetje ( de padock´s zitten aan de stallen en ze lopen er dus de hele dag op

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:32

ik heb die matten op het sliding pad. werkt super, wel een goed laag zand er op, want het glijd goed
open benen geen last, maar roel heeft wel skidboots om achter. (en hij maakt niet zo veel slidings achter elkaar)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:41

Jos schreef:
ik heb die matten op het sliding pad. werkt super, wel een goed laag zand er op, want het glijd goed
open benen geen last, maar roel heeft wel skidboots om achter. (en hij maakt niet zo veel slidings achter elkaar)

Fijn voor Roel Cool

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:42

roel heeft wel skidboots om achter

mag ik daar een foto van? Haha!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:46

whoehahahahaaa
ja , wij zijn erg paardvriendelijk bezig
roel doet de slidings en shiner zit op zijn rug Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:21

En jij filmpt en draait het filmpje voor Slider af, want van boven zie je natuurlijk niet hoe de sliding echt gaat Lachen

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:23

vigel1 schreef:
even een update
we hebben de matten in de padock en de bak gelegd en het werkt geweldig, we hebben zelfs met dit weer altijd een droge bak. voor het stoppen en heeft hij altijd zijn skidboots aan
maar we zijn er echt super tevreden over hoor eninde padock ook heerlijk nooit geen blubbervoetje ( de padock´s zitten aan de stallen en ze lopen er dus de hele dag op

Wij zitter er ook aan te denken voor de paddocks, maar kun je ook de mest makkelijk verwijderen van deze matten? Gaat het op een gegeven moment niet 'volzitten' met de mest? En hebben jullie op de paddocks ook een laagje zand erop liggen?
Het ziet er altijd zo mooi uit, maar ik vraag me af wat het gaat doen op de lange termijn.

Heb je misschien ook foto's?

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:29

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 19:22

op de foto´s die daar te zien zijn zijn de padocks nog niet af de kantplanken moesten er nog op. we maken elke dag de stallen schoon ff mest er uit halen enzo dan nemen we gelijk de paddocks mee, zo blijft het lekker schoon ook dit gaat goed. het is misschien iets meer werk maar het blijft er wel lekker schoon van
Zelfs met al die regen van de afgelopen tijd hebben ze niet één keer met natte voeten gestaan. en die van mij met zijnneurotische heen en weer loop gedrag heeft het zand en de matten echt al heel goed getest

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:22

eh....
Moet je de bak dan wel weer helemaal uitgraven?
Ik heb nu een paar natte plekken waarin je wegzakt. Alsof je in de blubber staat. Maar het is gewoon zand. Ik had er al meer zand op gegooid, maar dat helpt niet. Als het droog is, heb ik geen last.
2 jaar geleden is er drainage in gelegd, maar verder is de bodem nogal een ratje toe.
Vroeger was het een bak, daarna een paar jaar niks mee gedaan. Onder de bak ligt puin. (wat normaal zorgt voor een goede drainage)
In het begin was de bak super, maar hij wordt steeds slechter Boos!