Wie kan me helpen? Eventueel met foto. Ook andere haltertips zijn welkom.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XoNo schreef:Hengstenvlecht is dan de beste optie
Alhoewel ik (in my opinion helaas) ook vaak gezien heb dat paarden met lange manen ook hoog geplaatst worden.
Sonja schreef:Lange manen hoeven niet per se een onverzorgd beeld te geven, maar de hals komt gewoon minder mooi uit. Bij een halterpaard met lange manen vraag ik me eerder af wat er onder verborgen moet worden.
Sonja schreef:Sinds Anika lid van de Penny is en zulke mooie knollen op stal heeft is ze niet meer te houden.....![]()
Adrienne schreef:Lijkt me ook maar heel normaal. Het gaat tenslotte om de bouw van het paard en niet of hij lange of korte manen heeft toch????? Als ze maar netjes schoon en verzorgt er uit zien.
Eigenlijk is dat in korten van die manen alleen maar om een optische effect te krijgen. Eigenlijk een beetje zo als ze bij een Bobtail zijn bips haren omhoog touperen om de illusie van overbouwd zijn te wekken/ accentueren![]()
![]()
Francis schreef:Maar bij z'n eindoordeel zal ELKE judge z'n blik nog es lang die rij paarden/honden laten gaan en wat het oog dán ziet kan de plaatsing nog aan alle kanten beinvloeden. En dát plaatje gaat het om.. wat ziet die judge en hoe ziet dat er uit in vergelijk met je concurenten. Jij kunt de manen wel lang laten in de veronderstelling dat'ie dan maar de andere kant moet bekijken, maar als hij in dat vergelijk een paard met een mooie 'schone' hals ziet en daarna een paard met manen over de hals ("Hmmm, hoe zag dat er ook al weer aan de andere kant uit"....) dan kiest hij voor wat hij dán op dát moment ziet en mooi vindt......
Francis schreef:en dan gaat het er dus maar weer om hoe serieus je aan die Halter mee wilt doen.. als 't je niet uit maakt onderaan te eindigen en voor bakvulling speelt, prima.. maar ga je toch voor een lintje en liefst ook nog een zo hoog mogelijk lintje, dan kun je toch maar beter het spelletje mee spelen en die manen óf kort maken óf invlechten...
Adrienne schreef:Tja dat zou misschien op gaan als altijd de manen bij elk paard aan de zelfde kant hangen. Maar dat is niet zo. In die line up zal een judge dus in 1 oog opslag paarden met korte manen, lange manen en geen manen aan die kant zien. Hij moet zich dus bij elk paard afvragen hoe zag de andere kant er uit!Een paard wat hij ineens ziet met geen manen aan de kant daarvan kan hij op dat moment ook onmogelijk vertellen of daar aan de andere kant lange of korte mannen te zien zijn. En jij denkt dan dat hij/zij als hij een perfecte nek aan de maan loze kant ziet zijn mening gaat veranderen als hij om het hoekje kijkt en er aan de andere kant van die perfecte nek lange manen te zien zijn????
Francis schreef:
@ Natascha, zoals ik dus al meerdere keren gezegd had, kan een hengstenvlecht idd ook heel goed, ik heb nooit gezegd dat je daar niet mee kunt winnen... je kúnt zelfs met los hangende lange manen winnen in de Halter (maar dan zul je wel een hele goeie moeten hebben). En zéker in de Pleasure is het véél minder van belang, dan hebben de meesten ze alleen kort om dat effect van wapperende manen niet te hebben... maar ook daar kan een hengstenvlecht heel goed en ook lange manen zullen geen probleem zijn.