[WN] mag dat???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Canis

mag dat???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 18:26

Hallo,

Mijn vriendin rijdt dressuur, maar het lijkt haar leuk om een keertje een western wedstrijdje te rijden.
Dit moedig ik natuurlijk aan, want iedereen weet dat western VEEL LEUKER is dan dressuur....

Is het toe gestaan om haar op mijn paard mee te laten doen met een WRAN C wedstrijd? (Tegen de niet-ledenprijs natuurlijk...) Of moeten we wachten tot Lutte 2007?

Is het dan ook nog mogelijk dat zij bijv. alleen de pleasure doet en ik de andere ondedelen nog kan rijden???

Al vast bedankt voor de reacties.....

Canis

Re: mag dat???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 18:27

Canis schreef:
Dit moedig ik natuurlijk aan, want iedereen weet dat western VEEL LEUKER is dan dressuur....

HAP HAP.......

HONGER??? Clown

Tong uitsteken Haha!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:33

Volgens mij mag dit wel, maar moet je vriendin twee handtekeningen hebben van ruiters uit de zelfde klasse (beginners, amateurs of open) waar ze in start die hier mee te kennen geven het er mee eens te zijn dat ze jouw paard uit brengt in hun klasse. Deze handtekeneningen opsturen naar de Federatie en dan kan ze toestemming krijgen jouw paard uit te brengen in zelfs een andere klasse dan jij start.

vb. Ik breng B'elanna van Anya uit in de beginners en Anya start zelf amateur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:09

Volges mij mag het wel, maar ik weet niet op welk niveau start. Als je open start dat moet je vriendin amateur starten.

En amateur en beginner kan dus wel zoals jeanette zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 08:32

Jeanette heeft het juiste antwoord al gegeven.

Overigens moet ze dan wel een startnummer aanvragen bij de Federatie, of een blanco startnummer kopen op de wedstrijd. Ze mag dus NIET onder jouw startnummer rijden Canis.

Goed initiatief trouwens! Knipoog

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 16:37

Ha thx voor de reacties... Fijn dat ze met instemming van andere deelnemers mag meedoen.

Dat van dat blanco startnummer aanvragen vind ik niet zo prettig klinken... Het is toch niet zo dat zij op de wedstrijd zelf dan E12,- voor haar startnummer moet betalen plus nietleden kosten/onderdeel en dan de gewone kosten er nog bij? Dat is dan wel heel prijzig en dat zou ze dus nooit doen om gewoon een keertje een wedstrijdje te proberen. (Zou ikzelf ook niet doen voor één keertje.)

Ik hoop dat iemand mij nu gaat vertellen dat een blanco startnummer veel goedkoper is....Lachen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:11

Ik weet niet hoe het precies zit maar een blaco startkaart kost 25 euro. Geen 12, dus kan je beter een gewone startkaart voor haar aanvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:33

OF op een 'wilde wedstrijd' starten zodat je geen Federatiestartnummer nodig hebt...

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 12:08

Tsja, eigenlijk vind ik dit niet echt promotie voor de WRAN.
Jammer, want nu gaat het feest dus niet door...

Ik kijk wel of er ergens een onderlinge wedstrijd wordt gehouden... kreeg net een tip Knipoog

Wel raar dat een blanco kaart zelfs meer kost dan een gewone startkaart!!!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:19

Een blanco startkaart wat houd dat in (ja ben blond en nog niet thuis in wedstrijdregelement...wat ook nog eens weer gaat veranderen geloof ik??)

Als je nu geen paard hebt (in eigendom) maar wel een bijrijdpaard bijvoorbeeld dat door de eigenaar wordt uitgebracht in amateur klasse. Mag je dan als je als bijrijder lid word van de WRAn en startkaart aanvraagd gewoon beginners starten?

En als de L statussen er ooit van komen dan word toch ook (meen ik gelezen te hebben) de "eigen paard" regel mischien afgeschaft? Maar hoe zit het dan met als eigenaar ook al start mag jij dan ook starten op zelfde paard?

Ben enorm nieuwsgierig

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 19:48

De blanco startkaart is volgens mij eigenlijk een startnummer dat je direct op een wedstrijd aanschaft. Of je die dan weer mag omlaten zetten naar je persoonlijke federatie startnummer weet ik niet, maar aan de hand van het prijskaartje zou het absurbt zijn als dat niet het geval was!

Een normaal startnummer vraag je aan bij de federatie en wordt dan jouw persoonlijke, (paardgebonden?) startnummer waarop allerlei dingen worden bijgehouden, zoals punten, maar ook schorsing e.d.

De rest van je vragen zijn voor mij ook een: ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:01

Een startnummer dat je op een wedstrijd koopt, blijft meteen je vaste startnummer. Is helemaal niet onterecht dat dat meer kost, want je punten ed worden er direct op geregistreerd, terwijl je in de computer van de federatie nog niet bekend bent, dus e.e.a. is stomweg meer werk, dus kost ook meer.

waarom is dit in de western nu ineens raar en gaat het verhaal niet door, terwijl het in de engelse sport precies hetzelfde werkt? Als je daar een officiele wedstrijd wilt rijden, moet je ook lid zijn van een vereniging, startkaart aanvragen, startcoupons aanvragen en insturen, en startgeld betalen. Ik durf er om te wedden dat als je maar 1x een wedstrijdje wilt starten, dressuur zelfs nog duurder is dan dat ene westernwedstrijdje!!!

@Kayila: ja je mag met een bijrijdpaard waarmee de eigenaar in de A start gewoon B starten, mits je een paar handtekeningen hebt voor toestemming.

Als de L-klasses ingevoerd worden, wordt de eigen-paard-regel helemaal afgeschaft. Dan zijn handtekeningen dus ook niet meer nodig.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 20:24

@Sonja: Het is raar omdat het een hele dure grap is als iemand op deze manier eenmalig kennis wilt maken met een western wedstrijdje. Dat is echt niet promotend!!!

Persoonlijk vind ik dat het veel meer mensen zou aantrekken wanneer de mensen bijv. eenmalig een kennismakings-start mogen doen.

Hoe het in de dressuurwereld zit weet ik niet, behalve dat daar de behoefte naar zo'n kennismakings-start minder is omdat er in ieder stadje of dorpje wel een engelse manege in de buurt is, met een hele lading ondelinge wedstrijdjes...... Bij de western mag je blij zijn als er een wedstrijd is waar je binnen 60 minuten met de auto+trailer naar toe kan karren...

Als we dan btw toch al verder gaan kijken dan de WRAN, kan ik ook nog toevoegen dat de DER (endurance) mensen de kans geeft om tegen een meerprijs één keer per jaar (Max. 3x) kennis te maken met de endurance. Zo hebben zij al heel wat nieuwe leden en populairiteit gekregen. Ik ben niet de PR van de WRAN... maar die instelling lijkt mij toch een betere aanpak!
Dat het feest door al die extra kosten niet door gaat vind ik dus niet zo raar...

Ff omdraaien....:
Zou jij wel zoveel kosten maken om één keer iets uit te proberen? Laat voor het gemak zeggen dressuur??

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:56

Maar ze kan toch wel gewoon western uitproberen in een les, of met meerdere lessen. Om iets uit te proberen ga je toch niet gelijk op wedstrijd?? Als ik een keer wil weten hoe, bijvoorbeeld, kick-boxen is ga ik ook eerst op les, en niet gelijk een wedstrijd starten... Haha!

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 21:22

Nee, kwestie van beter lezen.. zie eerste mailing. Ze wil een keer een western wedstrijdje uitproberen... Dat houdt dus al in dat ze al goed genoeg western rijdt om een keer tussen de beginners te starten.

Hoe dan ook.. ik heb helemaal geen zin om de PR zaken van de WRAN te regelen en hierover te discuseren... Mijn mening hierover lijkt mij duidelijk en wat mensen daar mee doen moeten ze lekker zelf weten!

Als mijn vriendin bij de WRAN een wedstrijdje wilt starten kan dat niet zonder dat je belachelijke hoge kosten maakt...
Ca. E40,- voor één keertje een pleasure onderdeeltje uit proberen is niet reeel. Dat doet toch niemand??? Klaar...

Mijn vraag is beantwoord. "Ja, ze mag met 2 handtekeningen van mederuiters en toestemming van de federatie en hoge kosten een wedstrijdje starten op mijn paard."

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:11

Canis schreef:
Hallo,

Mijn vriendin rijdt dressuur, maar het lijkt haar leuk om een keertje een western wedstrijdje te rijden.

Is het toe gestaan om haar op mijn paard mee te laten doen met een WRAN C wedstrijd? (Tegen de niet-ledenprijs natuurlijk...) Of moeten we wachten tot Lutte 2007?

Is het dan ook nog mogelijk dat zij bijv. alleen de pleasure doet en ik de andere ondedelen nog kan rijden???

Al vast bedankt voor de reacties.....

Euh, sorry, maar hieruit begreep ik dat ze dressuur rijdt en gewoon een keertje een westren wedstrijdje wil rijden... Het spijt me dat ik dat verkeerd begrepen heb. Knipoog

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 22:25

Geeft niet... ik ging ervan uit dat het duidelijk was dat als iemand een western wedstrijdje wilt rijden (ipv een dressuur wedstrijdje) dat die gene dan ook in iedergeval het minimale niveau beheerst. Blijkbaar is dit dan toch niet zo vanzelfsprekend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:44

Canis schreef:
Ff omdraaien....:
Zou jij wel zoveel kosten maken om één keer iets uit te proberen? Laat voor het gemak zeggen dressuur??

Nee persoonlijk zou ik dat niet doen, dan zou ik een onderlinge wedstrijd starten (en als dat dan bevalt kun je alsnog tegen HOGE KOSTEN Knipoog lid worden van een vereniging (en dus vaak ook de l*l zijn voor bardienst en andere flauwekul), startlicentie aanvragen, startcoupons kopen en dan ook nog eens inschrijfgeld betalen). En dat kan in het westernrijden ook (denk bv maar aan de wedstrijd in De Lutte, waarom denk je dat die een onderling karakter had Knipoog ) Tja, dat dat op minder plaatsen in Nederland kan, dat in inherent aan een minder bekende sport dan bv dressuurrijden. Leuk dat je zelf de DER aanhaalt; hoe vaak kun je om de hoek een DER-wedstrijd rijden? Als dat 1x per jaar is, heb je ook al het geluk dat je aan een natuurgebied oid woont...

De kosten om een officiële wedstrijd te starten kun je te hoog vinden (iets vinden mag immers altijd) maar ik denk dat als je bekijkt wat daarvoor gedaan wordt (qua administratie, startnummer, ondersteuning organisaties etc) dat het bedrag dan heel begrijpelijk is.

Ik vind het nog steeds raar dat er dan gezeurd wordt over te hoge kosten, terwijl iemand er voor kiest OM EENS TE PROBEREN om meteen een OFFICIELE PUNTENWEDSTRIJD te starten... Kies dan gewoon voor een onderlinge op een vereniging, een manege, of een 'wilde wedstrijd' zoals we die allemaal wel eens starten!

MAW Prima dat jij het belachelijk duur vindt, is je goed recht. Maar ik vind dat je zeurt (en onnodig op de WRAN zit te katten), en beter voor een niet-officiële puntenwedstrijd kunt kiezen om 'eens te proberen' Tong uitsteken

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:24

ja ik volg deze discussie ook al een tijdje en ik vraag mee ook steeds meer af waarom wil zij perse een wran wedstrijd starten?
het is eenmalig, ze doet het voor de lol, ze wil er verders niets mee, en dat is het belangrijkste het mag ook nog eens niets kosten.
een onderlinge starten niet meer zeuren want dat doe je en flink ook of je betaald net als iedereen gewoon de vast gestelde eenmalige € 10,- + de adm. kosten. of je koop er een op de wedstrijd voor € 25,- staks begint er nog iemand over dat het belachelijk is dat omdat je niet mee rijdt voor de punten je zoveel start geld moet betalen omdat ter promitie van de sport je best eens gratis mee zou mogen rijden.
je weet van te voren wat de regels zijn als je een wedstrijd wil starten, en of het nu een wran wedstrijd is of een nqha wedstrijd is een start nummer heb je nodig, in het verleden betaalde je €5,- voor een start nummer die je dan na afloop weer mocht in leveren. maar en dat zal iedereen hier op het forum wel hebben mee gemaakt de keren dat je 's avonds thuis kwam en de nummers hingen nog aan je pad zijn niet te tellen. weg € 5,- dat houd dus in 2x vergeten en je bent € 10,- kwijt en voila daar is de prijs van je start nummer, voordeel na een wedstrijd spullen inpakken en niet meer hoeven te bedenken heb ik mijn start nummers nu al wel of niet ingeleverd als je naar huis rijdt of in de kantine nog wat zit na te praten en je ziet dat het secrariaat dicht gaat.
dus laat ik het hard zeggen of ze gaat dokken en mee doen of ze doet het niet en je stopt met zeuren.
we doen het allemaal, dus jullie ook en dat heeft niets met de wran te maken

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 14:57

@ Sonja, Vandaar dat je mij vroeg of ik al ruzie met je maakte... Zeg al genoeg... Ik vond het toen een apparte opmerking, maar het wordt me langzaam duidelijk. Als jij denk dat je zomaar dit soort opmerkingen mag maken... Hallo, jij spreekt mij nu aan dat ik zeur??? Jij vind jezelf wel heel wat dat je gewoon onbeschoft mag wezen en anderen mag beledigen.... of niet dan???
De WRAN af te katten...??? Nee, niet de WRAN af te katten, maar een andere visie geven...

Zelf zeg je dat je niet aan een officiële wedstrijd zou mee doen omdat je de kosten dan te hoog vindt worden voor een keer uitproberen... Als ik dan gewoon op een nette manier te kennen geeft dat ik ervanuit ga dat mijn vriendin de kosten te hoog zal vinden en ze het dus zal zoeken bij een ONDERLINGE wedstrijd..(beter lezen...piggeljay) ben ik een zeur....??? Ik vind jouw houding ten opzichte van mijn vraag zeurend en daarnaast ongepast... Wie gaat hier nou steeds over door? Wie kan het niet laten rusten bij mijn antwoord dat het hele feest waarschijnlijk niet door gaat.... Oja en wie vond het zo'n leuk initiatief in de beginnen?

BTW is zeuren niet iets dat je doet om iets voor elkaar te krijgen??? Wat probeer ik hier voor elkaar te krijgen??? Niets meer, want ik had meteen nadat het duidelijk werd dat er hoge kosten aanverbonden zaten aangegeven dat het te duur wordt en dat is mijn goed recht... Dat ontkracht btw meteen het feit van piggeljay dat ik de regels helemaal ken; Want lieverd, als ik die 100% ken, dan had ik in de eerste plaats deze hele vraag niet hoeven te stellen...

Jullie zijn gewoon een beetje discussie geil..... overal een discussie van lopen te maken... Hebben jullie niet iets beters te doen.... Mijn vraag is nu duidelijk beantwoord (en dat was die al redelijk snel) en that's it. Ie zoekt ut moar uut!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:17

Ojee, lange tenen? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:22

Goeiedag zeg, beetje te warm in Lochem ofzo Verward Chilllllllll......

Canis schreef:
@ Sonja, Vandaar dat je mij vroeg of ik al ruzie met je maakte... Zeg al genoeg... Ik vond het toen een apparte opmerking, maar het wordt me langzaam duidelijk.

Nooit proberen, eigen woorden gebruiken tegen iemand met een te goed geheugen voor gesprekken, werkt niet Haha!
Toen jij je voorstelde en zij dat je Canis op Bokt was, zei ik dat ik je niet kende. "Blijkbaar dus nooit ruzie mee gemaakt" zei ik toen, want dan was je Boktnaam wel bij me blijven hangen. Beetje uit z'n verband zoals je 't hier schrijft, niet?
Remember? Of is het daar ook te warm voor? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:59

Canis schreef:
Als ik dan gewoon op een nette manier te kennen geeft dat ik ervanuit ga dat mijn vriendin de kosten te hoog zal vinden en ze het dus zal zoeken bij een ONDERLINGE wedstrijd..(beter lezen...piggeljay) ben ik een zeur....???

*** Nee, als we niet verder kijken dan deze regel dan had ik je alleen maar groot gelijk gegeven. Ik zou ook een onderlinge wedstrijd aanbevelen ipv een officiële puntenwedstrijd. JUIST om het leuk te houden qua kosten, als het toch maar om een keertje uitproberen gaat.
Je blijft echter maar doorgaan dat het niet slim van de WRAN is om zoveel geld te vragen voor een startkaart en een blanco startkaart in het bijzonder, en ik doe een uiterste poging om de wedstrijdvereniging waar ik zelf als wedstrijdruiter zoveel plezier aan beleef, hierin te verdedigen. DAT is ook hetgene waar ik op doorging. NIET op je antwoord dat je vriendin dan een onderlinge zal kiezen. Dat is een goede keuze van haar (met hopelijk als vervolg dat ze vaker westernwedstrijdjes zal rijden en de WRAN op een gegeven moment misschien wèl in beeld zal komen)

Ik vind jouw houding ten opzichte van mijn vraag zeurend en daarnaast ongepast...

*** Dat is jammer, want ik heb geprobeerd je de juiste antwoorden te geven en je uit te leggen waarom waar kosten aan verbonden waren. Ook heb ik je vervolgvragen steeds beantwoord.

Wie gaat hier nou steeds over door? Wie kan het niet laten rusten bij mijn antwoord dat het hele feest waarschijnlijk niet door gaat.... Oja en wie vond het zo'n leuk initiatief in de beginnen?

*** Prima, je beginvraag is beantwoord, en je (imo) niet-kloppende vervolgopmerkingen mogen niet beantwoord worden. Fine with me, ik weet m'n weg al te vinden. Pffff en dat voor een nicegirl-winnares.... kan je nagaan als je een badguy uitroept... Duivel

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:14

Kinders niet gaan katten hoor dan wordt Rom boos Haha!

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:25

Bij de Wran D wedstrijd (oefenwedstrijd) die wij organiseren (Lisse) is een eigen startnummer niet nodig en zijn er dus geen extra kosten verbonden, ook niet voor niet Wran Leden.

Volgens mij is het als organisatie vrij om dit te doen als je een D wedstrijd organiseerd.

Om gelijk je 1e wedstrijd een C wedstrijd te starten is misschien niet handig. Het is inderdaad zo dat hier je punten bijgehouden worden, vandaar dat je ook een startkaart koopt.. en dat je meer geld kwijt bent. Het geeft toch wat administratieve handelingen.

Het kan dus zijn als er veel deelnemers zijn in de beginners pleasure en je paardje super loopt, dat je dan vrij snel over zou moeten naar de amateur. Als je dit niet erg vindt is het natuurlijk prima.

Dit is waarschijnlijk een betere optie om eens te starten:

viewtopic.php?f=127&t=609876

of deze:
viewtopic.php?f=127&t=600552

Maar goed dat moet ieder natuurlijk voor zich weten.