[WN] voor westernwedstrijden L1 moeten halen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pep_chinook

voor westernwedstrijden L1 moeten halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:45

hallo allemaal , ik heb een vraag een vriendin van mij heeft een nrps hengsten veulen die ze ooit eens in de westernsport wil uit brengen nu is er tegen haar gezegt dat als ze western wil rijden met een nrps dat ze dan eerst de L1 moet behalen . nu is mijn vraag is dit echt zo? ik had er nog nooit van gehoord ik rij zelf western maar weet niet alle regels.

ik weet dat je 18 of ouder moet zijn om een hengst uittebrengen maar dat hij eerst L1 moest behalen had ik nog niet gehoord.

wat zeggen jullie hiervan .

alvast bedankt ,groetjes van eveline en lianne

Anoniem

Re: voor westernwedstrijden L1 moeten halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:50

Dat is geen bestaande regel, maar ik vind het wel een goed idee! Wie brengt 'm in op de volgende ALV? Als alternatief vind ik een parcours van een meter springen ook wel aardig Haha!

Maw: nee dat is niet waar.
Leeftijds- en klasse-eis voor hengsten bestaat wel.

pep_chinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:52

@sonja Jaa een pacours van een meter top idee. ik dacht al dat het niet waar was maar wou het even zeker weten

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:13

De regel hier genoemd geldt niet voor de western, maar wel voor de dressuur. Wil je bij de KNHS met een hengst starten, dan zul je zelf al L1 geklasseerd moeten zijn.

Overigens kan zij wel met haar NRPS (mits aantoonbaar 50% Arabisch bloed) deelnemen bij de DAWRA.. en hihi hiervoor hoef je dus geen L1 dressuur te zijn Haha! Knipoog Showmanship at Halter en In Hand Trail... leuk!!!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:46

Goh, en ik maar denken dat ze het over het nieuwe wran systeem had met de L1 Lachen ( en dat als dressuurmuts zijnde Haha! )
Als je engelse dressuur wilt starten met een hengst moet je tegenwoordig minimaal L2 + wp zijn.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:50

Ik rij Wran en heb helemal geen dresuur stempeltje qua niveau. Ik heb geen idee welk niveau ik rij, maar weet wel dat er in de western in sommige onderdelen al oefeningen in de beginnersklasse worden gereden, die in de dresuur onder M vallen ( achterwaarts, zijwaarts, spins (keertwending?) enz

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:36

Achterwaarts = L2 en zijwaarts L1 Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:24

Ik ook maar denken.. goh nieuwe regels zijn al aardig ingesleten.
Maar iemand heeft het over dressuur.

Nou das kort en bondig kul dus Haha!

pep_chinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 10:58

hier mag een slotje op mijn vriendin weet nu (gelukkig) dat dit niet zo is en heeft diegenne het ook verteld dat dat niet waar was gelukkig weer een fabeltje uit de wereld geholpen iedereen bedankt voor de reacties gr eveline