Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sonja schreef:Ook reining is minder makkelijk als het lijkt
Je theorie goed kennen maakt overigens dat je doelgerichter kunt trainen, dus het regelboek eens heel goed lezen of misschien zelfs wel een theoriecursus volgen is voor elke ruiter met serieuze wedstrijdambities zeker aan te raden.
TS, je kunt dit nalezen op http://www.aqha.com/association/registration/pdf/06completeshowrules.pdf De reining puntenbeoordeling begin bij hoofdstuk 451.AQHA schreef:(h) The following will result in a reduction of five points:
(1) Spurring in front of cinch;
(2) Use of either hand to instill fear or praise;
(3) Holding saddle with either hand;
(4) Blatant disobediences including kicking, biting, bucking, rearing and striking.
(i) The following will result in a reduction of two points:
(1) Break of gait;
(2) Freeze up in spins or rollbacks;
(3) On walk-in patterns, failure to stop or walk before executing a canter departure.
(4) On run-in patterns, failure to be in a canter prior to the first marker.
(5) If a horse does not completely pass the specified marker before initiating a stop position.
(j) Starting or performing circles or eights out of lead will be judged as follows:
Each time a horse is out of lead, a judge is required to deduct one point. The penalty for being out of lead is accumulative and the judge will deduct one penalty point for each quarter of the
circumference of a circle or any part thereof that a horse is out of lead.
) te zien...
)

Citaat:OF je zorgt dat je je zaken voor elkaar hebt....

dofuzz schreef:@ jolande
my point exactly. deze stelling probeer ik hier al een hele tijd te verdedigen.

Citaat:@Jolande:
Mijn paard kent nog maar net de galopwissel en naar zijn slechte kant toe lukte het niet. Het was onze tweede wedstrijd en de vorige keer heb ik een simpele galopwissel gedaan en geen penalty's gekregen (vreemd!). Deze keer wilde ik de galopwissel proberen, omdat het thuis best goed ging. Doordat dit nu zo afgestraft is durf ik de volgende keer al helemaal niet meer te proberen. Een simpele galopwissel kent hij heel goed en daarbij zal hij niet in de verkeerde galop aanspringen.
ilseb schreef:@Jolande:
Mijn paard kent nog maar net de galopwissel en naar zijn slechte kant toe lukte het niet. Het was onze tweede wedstrijd en de vorige keer heb ik een simpele galopwissel gedaan en geen penalty's gekregen (vreemd!). Deze keer wilde ik de galopwissel proberen, omdat het thuis best goed ging. Doordat dit nu zo afgestraft is durf ik de volgende keer al helemaal niet meer te proberen. Een simpele galopwissel kent hij heel goed en daarbij zal hij niet in de verkeerde galop aanspringen.

) 
Waar slaat dit nou weer op? Beetje gefrustreerd of zo?Citaat:(Kom op Adrienne, VUUR! )

Zie, met smiley 
PeterV schreef:
En als er één is in het Nederlandse die weet hoe een min 5 voelt door een gegeven kik, zijn wij het wel. Soms kregen wij er in één proef twee om de oren zowel links als rechts.
2006 is voor ons nog een wedstrijd jaar zonder kik geweest. Een bokker die dit desbetreffende paard wel eens rijd, ging over de inmiddels befaamde kik van deze merrie in discussie met een, oewwwww, kan het bijna niet uit mijn mond krijgen, ……maar daar komt het dan toch, een…….dres….suur…..ruiter, die Z mag straten, die wat nu blijkt de tip gegeven heeft voor de wisselgalop zonder kik.
Na twee en een half jaar aan stinkmodder, bleek het iets heel eenvoudig te zijn.
De in discussie tredende bokker, mag zelf vertellen, of uitleggen wat de tip was, want rij technisch gezien heb ik daar gewoonweg te weinig kaas van gegeten, maar het heeft ons zeker geen wind eirenen gebracht.
Peter
Ok een interactie tussen 2 culturen
(die veel meer moeten plaats vinden denk ik zo maar) heeft er toe geleid dat wij het probleem anders zijn gaan bekijken.De weg er na toe en het uiteindelijke resultaat(kik vrij het jaar door komen) is binnenshuis gebleven
.