Ik heb de junior Pleasure gezien, er werd netjes gereden al liepen er weer heel wat "krabbelaars" rond, maar de nummer 1 krabbelde niet en liet een normale jog en lope zien. Wel langzaam, maar verzameld en een mooie hoofdhouding.
Hetzelfde geldt voor de Horsemanship, ook daar op nr.1 een paard wat normale gangen liet zien, en heel netjes gereden werd.
De reining heb ik hoofdzakelijk de voorronden van gezien, wel de finales van de junior maar geen plaatsing. Er werd duidelijk het kaf van het koren gescheiden toen de selecties voor de finale bekend gemaakt werden.
De halter klassen, weanling + yearling stallions, 2 year old + 3 year old mares gezien.
In alle klassen werden de echte haltertypes bovenaan geplaatst, al werd bij de yearling stallions een practige black Tobiano op de 3e plaats gezet met duidelijk minder halter type.
De bloedlijnen in de hoogste regionen van de halter liepen veel terug naar Impressive, veel Mighty Awesome kinderen en bijna allemaal sorrels ( saai hoor!).
De wereld kampioen 2 year olds was echt een kanon van ee merrie, beetje te naar mijn smaak, leek dat er wat annabolen aan te pas waren gekomen.
De trail heb ik niet zo veel van gezien, wel met enige ontzettingen gekeken naar hoe een aantal heren hun paarden "los" reden. Dat die paarden nog gevoel in hun lagen hebben lijkt mij wonderbaarlijk, zo hard werd er gerukt. Tijdens de proef liepen ze dan ook heel netjes met hun hoofd ( te ) laag.
Maar een mooie show, Amerikaanse gezelligheid. Iedereen praat met iedereen, de airco stond erg koel ( brrrm, trui aan!).
Er waren veel stands met diverse spullen, mooie Sundowner gooseneck trailers, met complete living van eiken, Silversmith zadels en hoofdstellen. Om je vingers bij af te likken, mijn portemonnee kreeg het er een beetje koud van.
Ook betaalbare stands, mooie teugels en telefoonhouders gekocht!
De veiling hebben we ook bijgewoond, de prijzen voor de paarden liepen erg uiteen. Van ca. $1000,- voor een jaarling tot $ 34.000 voor een bewezen Black Tobinao dek/ reining hengst Mr. Black Norfleet. Paarden die onder het zadel getoond werden brachten duidelijk meer op dan jong spul wat alleen aan de hand getoond werd. Risico van een veiling en daardoor de vaak erg lage prijzen is natuurlijk dat je niet/ nauwelijks weet wat je koopt. Dat moet je dan van tevoren goed uitzoeken.
Maar toch wel erg veel mooie paarden gezien hier, moeilijk om niet mee te gaan bieden
.http://www.mijnalbum.nl/Album=R473GGYI
Hier zijn foto's te vinden.

, en deze dame knalde ook qua energie bijna uit haar voegen.