Bij de western heb je dat idd ook!! Tegen mij werd ook al gezegd, je paard heeft veel in zich, maar als je echt goed zou willen worden zou je toch echt een beter paard (en dus duurder paard) moeten kopen.
** WIE zegt dat? En wat is 'echt goed' ????
Nou, mijn paard ruil ik voor geen goud in!! Je ziet wel veel dat mensen een duurder paard kopen, omdat ze hoog willen komen in de sport. Ik zelf vind het veel leuker als iemand op een manege ponyy wint

Ook zijn er mensen die hun paard door een heel duur iemand laat trainen, door hem bijvoorbeeld een maand in training te zetten voor een paar honderd euro.
** Maar degenen die hun paard LATEN trainen en er zelf alleen met een wedstrijd opstappen, kennen niet de lol van zelf dingen aanleren, van het samen groeien met je paard, samen op je bek gaan, samen weer opkrabbelen, en samen presteren. Is dat dan iets om jaloers op te zijn??? Geloof ik niet.
Ook is het zo dat hoe duurder zadel je hebt, en hoe duurdere spullen zoals hoofdstel, des te hoger eindig je, want dat ziet er netter uit. het gaat toch om hoe je rijd, nie hoe je eruit ziet?
** En DAT is dus totaal niet waar. Klopt werkelijk voor geen ene meter wat je nu zegt. De jury beoordeelt je rijden, niet de prijs van je tuig. Dit is een excuus dat mensen zonder duur materiaal gebruiken om hun belabberde rijden te verdoezelen. Je kunt je hier niet achter verschuilen, veel te doorzichtig. Ik adviseer een dikke muur, werkt veel beter.