Gelukkig heb ik me geen pijn gedaan alleen denk ik dat m'n nek nu toch wat stijf wordt. Maar goed, ik ben toen even goed boos op hem geweest heb m'n cap op gedaan en ben rustig weer verder gaan rijden. Heb hem gewoon weer netjes beloond wanneer hij goed luisterde. Ik ben nu vooral nog bezig met hem lang en laag ontspannen te rijden, daarbij probeer ik hem lekker actief te houden en probeer veel wendingen te rijden. Daarbij leg ik telkens de buitenteugel en buitenbeen aan en hou ik de binnenteugel en binnenbeen er wat vanaf. Hij reageert hier eigenlijk super goed op, soms nog niet voldoende, maar soms dan hoef ik m'n teugel maar aan te leggen en dan wend hij al af. En ook als ik dieper ga zitten, gaat hij netjes terug in een rustigere gang. Al met al ben ik best trots op hem, maar ik wil hiermee wel zeggen, dat ik 't soms best moeilijk vind om juist met een paard om te gaan. Ik heb zelf al wel 12 jaar rijervaring, maar ik merk toch dat je je moet proberen te verplaatsen in 't paard en zo hem probeert uit te nodigen tot meewerken.
Ik heb zelf nog lang niet de juiste band met toddy. En dat merken we vooral tijdens het buitenrijden. Dit gaat nog helemaal niet goed. Hij is snel in paniek als er iets gebeurt (denk aan wielrenners, hardlopers, tractors, vrachtwagens) en is dan 't vertrouwen in mij in 1x kwijt. Ik weet nu ook dat 't veiligste dan is, om af te stappen, want dan weet hij dat ik ernaast sta en dan gaat 't een stuk beter dan dat ik er op blijf zitten.
Ik ben nu dus ook bezig met het zoeken van de juiste instructie, die mij kan helpen toddy verder te beleren richting western, maar ook mij kan helpen het vertrouwen terug te winnen en dan vooral tijdens het buitenrijden. En ik vroeg me vandaag één ding wel af, waarom zou hij er zo vandoor gaan? Ik weet dat hij wat opgefokt was...maar kan het ook komen doordat hij nu veel vrijheid heeft, geen zadel, ik rijd hem lekker ontspannen en daardoor kan hij natuurlijk alles doen wat hij maar wil...of zal dat het niet zijn? Ik hoop gewoon op wat reacties op mijn verhaal, ik moest dit gewoon even kwijt. Ik zal me zelf nu gauw even douchen, want overal zit zand, van mijn valpartij
Ze zit op bokt onder de naam Jeddah.