[WN] Stokmaat topic van een tijd terug: hoe is het nu???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IGHD

Stokmaat topic van een tijd terug: hoe is het nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 17:04

Hallo,

Ik kwam het volgende topic over stokmaten tegen van ruim 2 jaar geleden: viewtopic.php?f=4&t=209819

Omdat het iets is wat mij nu bezig houdt, ben ik heel benieuwd hoe het nu is met de paardjes van de bokkers die toen aan de discussie hebben deelgenomen.

Gr. Barbara

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:55

Nou, dat gevoel dat 'er meer in zat' klopte wel...
Dot is inmiddels toch 1.60 en volgende week komt de smid en laat ik haar weer officieel meten, want 't zal me niet verbazen als't inmiddels 161 is. Ze is nu 5 jaar én het afgelopen jaar vreselijk de breedte in gegaan. Verwachtingen van het begin zijn uiteindelijk toch uitgekomen, ze heeft er gewoon iets langer over gedaan...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:01

OH, omdat er zoveel over de 'stringtest' gesproken wordt in dat topic... heb vorige week nog een nieuwe gehoord. Afstand tussen kroonrand en knie meten (voorbeen), het aantal inches is het aantal feet wat 't paard hoog wordt. (voor cm. naar inch ff omrekensite er bij dus)
Hangt het er natuurlijk wel weer vanaf tot wáár op de knie je meet... net er onder, tot midden op... ik denk zelf het laatste omdat je zo het pijpbeen meet en ik weet dat het pijpbeen vanaf veulen niet meer veranderd... de knieën van een paard blijven altijd op dezelfde hoogte (vandaar dat een veulen zulke lange benen heeft bij de geboorte...)