[WN] leeft western in ermelo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

leeft western in ermelo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 22:59

Hoi Mod's, ik weet dat je naar westernstallen kan zoeken, maar ik vraag me af of de western sport leeft in en rond Ermelo. Hier in Almere,Zeewolde leeft het niet. Nu hoor ik dat mijn familie die kant op verhuisd, dus ben ik wel benieuwd voor evt de toekomst. Graag dus reacties van mensen die bezig zijn met de westernsport in die omgeving, met hoe en waar ed.

Als iemand trouwens (ergens in Nederland) een leuk woonboerderijtje, gedeelte ervan of id weet te huur, dan hoor ik dat ook graag. Zou graag wat meer naar buiten trekken en de pony's (bijna) bij huis hebben. Maar nu ik hoor van mijn familie in Ermelo daar ook goed orienteren.

yerry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:45

heej, ja hoor de western sport zit zeker ook in ermeloo... daar woon ik en doe toch echt al jaaaaren western rijden...
en het is hier in het bos uitstekend te doen, eindeloos gewoon
dus, wat wil je weten??

superpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 18:35

Hoi, ik wil weten of het western rijden daar dus leeft. Dus of er mensen zijn die serieus trainen en welke trainers daar een beetje komen voor diegene. Waar en hoe de westernruiters staan ed, dus dat soort dingen.

yerry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:46

Er wonen hier een paar western ruiters die allemaal hun ponies thuis hebben staan, ik dus ook.
Ik ben meervoudig nederlans kampioen in pleasure en trail, en train dus zeker serieus. Ik heb les van Ed Goosen die woont in Wouden berg das niet zo heel ver van hier, maar ik ga naar hem omdat mijn bak veeel te klein is om reining in te rijden.
Er woont nog iemand hier die traint bij de Mill ranch in Ede das ook nie zo ver.
Dus wij gaan altijd ergens naar toe om te trainen maar als je iemand thuis wil hebben kan dat natuurlijk ook als je een goede bak hebt. Er zit een rijvereniging in de buurt waar je lid van kan worden maar die vind ik erg duur dus ga ik wel eens naar een manege in de buurt waar ik af en toe wel eens gebruik mag maken van de binnebak (tegen betaling uiterraard).
Verder doe ik alles in het bos, die is groot zat.
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt en anders hoor ik het wel.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:00

Ermelo...Garderen.. niet zo ver van elkaar... en in Garderen zit ik dus..
Serieus zeker, tot nu toe in de Halter, en nu m'n zadel klaar is gaan we aan't werk voor Hunter Pleasure, Trail en in de toekomst westernriding en versatile horse. Trainen doe ik niet bij een vaste trainer, maar zal met Dot in ieder geval naar Mireille van't Solt in Amersfoort gaan en hopelijk ook nog es een weekendje naar Duitsland om bij Chris Knol te trainen. Verder hoop ik in de toekomst wanneer dat zo uit komt van Amerikaanse trainers een clinic te volgen... 't is maar net hoe het uit komt.
Ik huur een erfje met bak/weitje en stenen schuur met stallen waar m'n paardjes staan (Paintmerrie + shetlander) en doe de verzorging volledig zelf.
Rijden ga ik in m'n eigen bakje doen en natuurlijk zo snel mogelijk de bossen rond Garderen in..

yerry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:23

Heej, Francis, tis idd waar dat je niet zo ver hier vandaan zit. Wanneer gaan we es een x samen ponierijden??
Ritje boshuis ofzoo??
Grappige is dat ik eigenlijk alleen maar paint-peoples ken in onze omgeving hier...heb nog geen quarter gespot!!
Ghi!!

Karina

Re: leeft western in ermelo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:37

Hier is de quarter
Ik woon tussen Putten en Garderen en ik heb wel een buitenbak, maar inmiddels ook het bos-trainen tot kunst verheven
Cirkeltjes op de kruispunten, en eindeloze paden om je wissels op te oefenen... heerlijk. Bodem regelmatiger geschikter voor een stopje als mijn bak.
Om te lessen ga ik naar Mireille in Amersfoort.
Schijnt trouwens dat boshuis3 een upgrade van de paardenfaciliteiten heeft ondergaan, toen ik er pas langsreed lag alles plat (omheining e.d.) dus ik schrok al, maar gelukkig nog steeds (en zelfs verbeterd) paardvriendelijk hoorde ik!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:07

Ok meides.. dan mogen jullie me even vertellen wat en waar Boshuis3 is

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:11

bos huis 3 dat ken ik
is ergens bij ermelo in het bos
is heel leuk , daar kan je pannekoeken eten en je paard kan je dan in een weitje zetten. of vast binden aan een paal.
en ze hebben ook heerlijke appeltaart

superpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 22:24

Oke, bedankt alvast voor iedereen zijn reacties. Ik denk dat ik het beste een beetje ook rond kan rijden om de omgeving goed te bekijken. Zou ik toch altijd wel doen, maar ik hoop op de juiste plekken te komen. Er zijn dus verder geen pensionstallen waar western wordt gereden en een trainer is of komt?? Ik moet dus rond gaan kijken en rijden, ook voor evt leuke woonruimte, maar als je van buitenaf komt weet je de weg minder dan de insiders. Ik zou graag beetje rustig buiten en wel kindvriendelijk willen wonen. De info op internet is veelal toeristisch. Nou, in ieder geval bedankt

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:46

Ja, omdat je hier in super touristisch gebied zit... 's zomers vertigvoudigd het bevolkingsaantal zich hier. Chaletjes e.d. zijn hier genoeg te koop en te huur.
Hier in Garderen zat een westernstal, maar die is (voor zover ik nu weet) weg. In Putten zit nu Dubbel Dutch Reininghorses, daar komt Walter Bouwmeester trainen, maar of die ook training voor 'buitenstaanders' organiseren weet ik niet. Verder heb je dan dus de Mill Ranch in Ede en in Ermelo zelf zit ook nog wat....
*Francis pijnigt haar hoofd om zich te herinneren hoe dat ook al weer heette... valt niet mee, Francis wordt oud....*
... ah ja.. Special Paint Ranch Ermelo (LisetteSugar hier op Bokt kan je daar meer over vertellen).
En in Stroe zit nog The Country Hill en daar kan Desiree01 je weer alles over vertellen...

Typhoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 06:19

Ik ga aankomende week Ermelo weer onveiling maken. Ik ga samen met een vriendin en onze paarden een weekje paardrijden in Ermelo en naar boshuis 3 natuurlijk!. Ik heb zelf (met paard) 3 maanden aan de drieerweg gewoond toen ik voor stage in Ermelo zat. Echt een super omgeving!

yerry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:22

ja seg francis je woont bijna in het boshuis!! cultuur barbaar!!
haha kom jij nu van de veluwe??
zelfs mensen van heel ver buitenaf weten waar het boshuis is....
maar het ligt niet in ermeloo maar in drie, das een heel klein plaatsje midde in het bos.
enneh voor de typhoons; is het niet van; een wit paard heb ik al, nu nog de vlekken?....grapje hoor... haha

Typhoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:09

Nee dat wordt een beetje druk, mijn paard heeft al stippen !

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:10

yerry schreef:
haha kom jij nu van de veluwe??

Nee, ik ben 'import', woon hier pas krap 3 jaar en nog niet met paard (of zonder) de omgeving verkend. Ik weet zoveel niet joh, wat moet ik met een boshuis als ik zelf in een boshuis woon... Ben niet zo'n fietser, dus ook op die manier niet rond gereden. Maar dat geeft niet, zo valt er nog 't één en ander te ontdekken te paard...

superpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 17:21

Zo, dat klinkt wel veel beter dan hier. Maar als ik op de kaart kijk, lijken de genoemde plaatsen toch wel uit elkaar te liggen. Is dat geen afstand als je er woont en gewend bent, of is het als je in een dorp woont ook eerder dat je een stukje verder rijdt? Als je in een stad woont heb je natuurlijk wel veel in de stad zelf. Dus totaal niet verkeerd bedoeld, maar om de afstanden te bepalen. Weet iemand ook waar je het beste op zoek kan gaan naar een fijn huurhuisje in deze omgeving? Of moet je bij elke gemeente apart inschrijven? Ik denk niet dat ik dan een huisje vind waar ik op hoop, maar dan zou ik elke gemeente apart moeten bekijken en alles afwegen en dat vind ik als buitenstaander moeilijk.
Francis, jij hebt een boshuisje?? Leuk klinkt dat, maar voel je je daar ook veilig enzo? Daar heb je geen ruimte voor Dot? Of hebg ik nu een verkeerd beeld?
Groetjes

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:41

Die afstanden vallen reuze mee hoor, denk dat je eerder van Garderen achter in Putten zit dan van de ene kant van de stad naar de andere kant rijdt. Ik rij van mijn huis buiten Garderen in een kwartier naar de andere kant (verst weg dus) van Putten. Ik zit in een kwartier midden in Ermelo en een klein half uurtje naar Harderwijk.
Stroe ben ik minder dan 10 minuten, Voorthuizen ook een klein kwartiertje (misschien nog minder)

Huren kun je hier alleen als je sociale of economische binding hebt. Die sociale binding heb je niet, want familie moet hier ook al langer wonen, economisch wil zeggen dat je hier werkt en dan een baan van meer dan 50%. Wil je huren zul je dus in de (dure) particuliere sector moeten zoeken, in een chalet gaan zitten.

Ik zelf woon tijdelijk in het chalet van m'n ouders, in het bos dus ja. M'n paarden staan in het dorp op een stukje grond met weitje, bak en stenen schuur met twee stallen, wat ik sinds kort huur. M'n oude plek, waar ze eerst stonden, staat nog leeg, dat zijn twee stukjes grond met een stalletje in een houten schuur. Mocht je daar belang bij hebben moet je't maar ff zeggen, m'n weidepalen en stalelementen staan er nog en't lint heb ik nog, kun je dan eventueel overnemen.

superpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 19:11

Hoi, bedankt voor de info. Dat van verbonden zijn is bijna overal, daarom kijk ik of evt ruilen of particulier kan.
Francis, dat is erg aardig aangeboden, maar nog veel te vroeg. Ik moet de andere dingen eerst op poten hebben, dus daar zal wel een hele tijd overheen gaan. Er is ook geen haast bij, maar ik heb er wel erg veel zin in. Helaas heeft een mens nog verantwoordelijkheden. We hebben hier een woning, mijn zoontje zit hier op school, heeft vriendjes en speelt hoog voetbal, dus dat doe je niet zomaar even stoppen. Ik orienteer me al heel lang, dus het komt wel goed hoop ik. Het belangrijkste is fijne buiten omgeving. Veilig en kind vriendelijk. Maar ook diervriendelijk, en het liefst betere mogelijkheden om de pony's meer in de buurt te hebben en dan het liefste ook nog eens meer western rijke omgeving.
Bij mijn familie in de buurt, nu zij daar iets hebben gekocht is leuk, maar in heel Nederland zijn wel mogelijkheden en tast ik nog af. Maar wie weet, dichtbij de Veluwe is wel super.
Dank je wel en groetjes

kathy88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:52

ik ben van double dutch reining horses. Walter komt inderdaad iedere werk dag bij ons, om de paarden te trainen. Hij is er nu 2 weken niet omdat hij aan het verhuizen is naar de madepolder. Maar na die 2 weken komt hij weer terug, alleen dan 4 dagen in de week.
Er komt hier af en toe een vrouw van buiten af die krijgt dan les van walter.
Als je meer wilt weten moet je me maar even een pb sturen.
groetjes kathy

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 16:21

Hoi, even een update. Ben pas 2 keer geopereerd, dus nog niet gekeken. Nu gisteren goed gaan kijken. Mijn moeder en famlie komen dus in Horst te wonen. Ik heb daar dus met mijn moeder en zoontje rondgereden. Ik zag eigenlijk voornamelijk vrijstaande huizen en regelmatig paarden/pony's in de tuin zeg maar. Ik denk dat je de mensen en omgeving echt goed moet kennen om te weten waar ze rijden. Ik kwam zo even geen ruiterpaden tegen en zag niet overal een bak. Ermelo is denk ik weer ruimer opgezet, maar we hadden gister even genoeg aan Horst verkennen. Het is wel erg dichtbij Harderwijk, alleen dat trekt me niet zo en heeft een erg lange wachtlijst. Het is verder dichtbij de snelweg. Misschien als je mensen kent dat er wel woonruimte te huur is op een erf waar ook stallen zijn. Een vrijstaande woning zit niet binnen mijn budget. Kun je makkelijk binnendoor rijden van dorpje naar dorpje? Ik heb nu gekeken, maar denk dat je pas weet hoe het leven is als je daar regelmatig komt, mensen kent en woont. Ik zag wel ergens een paint staan, met wat vlaggen op de stal!!!!! Helaas als je zoekende bent, moet je ook beetje op de rest letten. Wel andere rijstijl daar. Mensen fietsen midden op de weg. Denk dat ik doodsangsten voor mijn kind uitsta daar. Maar goed is normaal. Rij je daar met je paard ook stukken over of langs de weg? Hoe kim je bij de Veluwe dan bijvoorbeeld? Zal ook dagje Ermelo doen, maar als er niks ergens betaalbaars te huur is ergens tussen wordt het erg moeilijk.

Francis, mijn tante begon ook over recreatiewoning, wil je mij wat meer vertellen daarover? per pb anders? Er is daar zoveel. En ergens lees ik gedoog beleid van voor bepaalde datum, maar nu ook dat bewoning ergens is toegestaan. ook vraagjes qua inschrijving en wonen daar algemeen, paardrijden en alles. Als je zou willen en kunnen? De bouw duurt nog waarschijnlijk 2 jaar, dus het heeft allemaal geen haast, maar met niks doen kom je nergens. Alvast bedankt!!!

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 00:01

haha, die paint is van mij die in de wei stond met al die vlaggen......
gesellie he??
ik woon du ook niet ver van host vandaan en er is een ruiterpad tot aan het bos.... dus dat is niet vervelend
en tegenover mijn huis begint ook een bosje (klein) als je ff gauw wil rijden en daar zijn de ruiterpaden direct vanaf de weg bereikbaar
dussssssssssssss
tis best wel allemaal te doen hier...

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 00:06

o jaa, en als je meer wil wete kan je me ook ff een pb sturen............ kom je es kijke ofzooooo

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:32

Anders kun je altijd nog Bij van Omme kijken in Harskamp die heeft veel westernruiters op stal en een fijne bodem!

Wij zitten in Kootwijkerbroek met onze paarden aan huis en het is ideaal wonen hier en zoals je merkt overal dichtbij!

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:48

ja seg!! harkamp is tog al gauw een half uur rije met de autooooo
dus das niet egt in de buurt van ermelo
maar bij van omme is het wel leuk....

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:20

Heb je ge-pb't