[WN] Ik heb een vraagje aan jullie western ruiters!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Ik heb een vraagje aan jullie western ruiters!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 18:44

Zelf ben ik een recreatie ruiter, en heb echt geen verstand van western rijden, ik vroeg me af hoe jullie een sliding stop aan leren? gaat dat in stappen? en welke stappen? vanaf welke leeftijd mogen de paarden dit doen?

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:04

edejonge

Re: Ik heb een vraagje aan jullie western ruiters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:18

De ranch waar ik rijd leren we de slidingstop in meerdere stappen. We beginnen dan in stap en als dat goed gaat gaan we verder.Het ligt ook aan de bodem trouwens.

Ik heb gen idee vanaf welke leeftijd je ermee kunt gaan beginnen,maar volgens mij als je paard iets van 4 is.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:50

Waarschuwing: ga niet proberen te glijden zonder hoefbeslag...daar kan je paard blessures van oplopen. Er bestaan speciale slidingijzers die dat kunnen voorkomen.

Het sliden gaat idd in stappen, en er zijn verschillende manieren voor. Maar je begint in stap, later uit draf, en uiteindelijk in galop. Hij moet eerst stoppen op het woord whoa in combinatie met teugel/gewichtshulp, aansluitend alleen maar op gewichtshulp.
Bij de sliding stop hoort ook een goede rundown, recht gereden, en goed opgebouwd, het gaat dus niet alleen maar om de stop.