[WN] Ima Tracy Fox

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Christa1975

Ima Tracy Fox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 21:04

Wie kent deze palomino hengst.
Ik ben zo benieuwd hoe het met hem is en waar hij is.

Ik heb gelezen dat het een top dekhenst is geworden. Ik ken hem van "vroeger" en ik vond het toen een geweldig mooi indrukwekkend beest.
Ik heb hem vaak verzorgt voor de toenmalige eigenaar.

Ben zo benieuwd hoe het met hem is.

groetjes Christa

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:54

Ben ik ook wel nieuwsgierig na eigenlijk.. Heb een zoon van hem staan.

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 23:14

He wat leuk. Ik ben er wel achter gekomen dat hij een nakomeling heeft die officieel geregistreerd is bij de AQHA.

Ook las ik dat CA TRACY JAE ook een nakomeling is. Ongetwijfeld zijn er nog veel meer nakomelingen zullen zijn.
Wanneer is jou hengst geboren???

Heb jij Tracy wel eens gezien?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:54

Jae (ruin) is van 25 april 1992, alweer 14 dus... Ik heb Tracy een paar keer op shows gezien.

marchien

Re: Ima Tracy Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:08

het enige wat ik weet is dat hij ongeveer 8 jaar geleden is verkocht aan een rené, die man reed toen in zeyen.
en hij woonde in hooghalen.
en in die tusssentijd van die acht jaar heb ik hem nog een keer
gezien volgens mij in joure op een wedstrijd.
toen reed er een duitser op die hem reed voor rene.
maar of hij er nu nog is en waar dat weet ik nu ook niet meer,
ik kan hem ook niet meer traceren.
succes met zoeken.

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:23

ik heb ook een tracy nakomeling een merrie van 9 jaar ,tracy woonde eerst in hooghalen ja,nu schijnt hij in smilde te wonen bij dezelfde eigenaar. ik heb tracy vaak gezien ik stond met mn paard bij dezelde pension stal ik heb hem zelfs een keer gereden!! ik ken nu zelf al een aantal nakomelingen.

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:42

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:51

Taps A Bar (VM)is een duitse hengst die meer leuke/presterende nakomelingen gebracht heeft.

Christa1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 10:27

JAAAAAAAAAAA..Marchien dat is hem!!!!
GEWELDIG.

Overal staan wel links naar een site, maar die site is under contruction en een tweetal stamboomsites hebben geen foto's erbij staan.
Was zo benieuwd.

Hij leeft dus nog wel.....gelukkig.

Over wedstrijden kan ik niks terug vinden, maar ik had wel verwacht dat hij ook daar goeie prestaties zou neer zetten. Hij was in Duitsland getraind en toen hij hier heen kwam was hij een topper.

Ik wist inderdaad dat hij verkocht was. Die Rene reed zeker bij de Puszta Ranche in Zeyen......nu Rosworld???
Dat was ook de toenmalige eigenaar namelijk.

Als jullie foto's hebben van nakomelingen...ben heel nieuwsgierig
daarnaar.

Tracy is zo'n prachtige hengst. Ik kan me nog als de dag van gisteren herrinneren dat ik hem voor het eerst zag. Hij heeft zo'n indruk op mij gemaakt. Hij kwam uit de trailer....met een stevige gespierde kont weet ik nog...en die kleur...echt prachtig.
Het was een hele pittige hengst toen, maar gezien zijn leeftijd zal hij wel wat tammer zijn geworden met de tijd.

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:48

kijk maar in mijn profiel daar zie je de mijne.

op oa rosworld staan er nog een paar nakomelingen

hij is was inderdaad pittig het is een hengst met karakter wat hij ook sterk doorgeeft

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:25

Ik ken Tracy nog van toen hij nog van Jantinus was en herinner hem me als een brave hengst... hij was op stal wel duidelijk aanwezig als er dames in de buurt waren, maar onder 't zadel was'ie een heer. Uitstraling had'ie zeker.
Tijdje geleden is ook al es iemand naar em op zoek geweest en als ik me niet vergis werd er toen ook gereageerd door iemand die wist waar'ie nu staat... ff proberen of de zoekfunctie wil meewerken, misschien kun je't nog terug vinden.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:11

@christa, in mijn profiel staan foto's van Jae.

Christa1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 18:48

Mooie nakomelingen. Totaal verschillend dat wel.
Jae kwam ik tegen bij een stamboeksite...schitterende ogen heeft ie zeg.

Francis...ik ken hem dus ook uit het tijdperk dat hij van Jantinus was. Hij heeft hem toen ook hier heen gehaald.
Voor hem was hij toen getrained in Duitsland.
Vandaar ook dat er op Rosworld nog diverse nakomelingen staan. Puszta toen nu Rosworld was Tracy's thuis.

Ik heb heel vaak voor hem Tracy verzorgd voor en nadat hij ging rijden.
Het was een pittige hengst dat kan ik je verzekeren...en de nakomelingen hebben dat dus geerft...grappig.
Onder het zadel was hij redelijk goed te berijden dat weet ik ook nog, maar je had je handen wel vol.

De zoekfunctie werkt niet. Die is uitgeschakeld.....erg jammer vandaar mijn vraag via een nieuwe topic.

Fantastisch dat internet. Je kan zo dingen zoeken waar je anders niet zo makkelijk of snel achterkomt.

Weten jullie tot wanneer er wedstrijden gereden zijn met Tracy, want hij nu toch al wel op leeftijd.

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:08

@christa,
rene heeft tracy gekocht van vlieger, nadat jt was overleden.
hij reed toen al in zeyen bij vlieger zelf en was altijd al gek op tracy, en hij had geluk dat hij hem kon kopen.
ik weet ook dat er net een paarje van heico nijboer is verkocht naar belgie en dat was ook een tracy veulen die merrie was ook net zo als tracy.
heico heeft er verschillende wedstrijden er nog mee gereden en mischien staan er nog ergens oude foto's ergens met hun?
en ik weet niet tot hoelang tracy wedstrijden heeft gelopen,
maar ik vindt het zelf ook leuk om weer wat over hem te horen.
ik vondt hem ook heel erg leuk en ik heb een foto van zijn hoofd op de slaapkamer hangen.
en ook een van quatro en dat doet me denken aan die goede oude tijd.

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:22

marchien schreef:
@christa,
rene heeft tracy gekocht van vlieger, nadat jt was overleden.
hij reed toen al in zeyen bij vlieger zelf en was altijd al gek op tracy, en hij had geluk dat hij hem kon kopen.
ik weet ook dat er net een paarje van heico nijboer is verkocht naar belgie en dat was ook een tracy veulen die merrie was ook net zo als tracy.
heico heeft er verschillende wedstrijden er nog mee gereden en mischien staan er nog ergens oude foto's ergens met hun?
en ik weet niet tot hoelang tracy wedstrijden heeft gelopen,
maar ik vindt het zelf ook leuk om weer wat over hem te horen.
ik vondt hem ook heel erg leuk en ik heb een foto van zijn hoofd op de slaapkamer hangen.
en ook een van quatro en dat doet me denken aan die goede oude tijd.

ik wil die hoofd foto wel heeeeeeeeeellllllllllllll graag zien van de pap van mn merrie!

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:57

hai uraih,
dit is die foto en deze is kleiner dan die bij mijn bed, maar als je die wilt zien moet je maar een keer langs komen .
want die krijg ik niet op de scanner.
http://upload.talk2.nl/files/379084tracy.jpg
veel plezier ermee.
http://marchien.mijnalbums.nl/
en als je daar opgaat en het wachtwoord puszta in typt en daar even kijkt zie je nog een foto van jt met tracy in ermelo.
groetjes, marchien

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:39

Ook even gespiekt... toch 'shocking' om zo een foto van Jantinus te zien. Voelt als een eeuwigheid geleden...

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:49

marchien schreef:
hai uraih,
dit is die foto en deze is kleiner dan die bij mijn bed, maar als je die wilt zien moet je maar een keer langs komen .
want die krijg ik niet op de scanner.
http://upload.talk2.nl/files/379084tracy.jpg
veel plezier ermee.
http://marchien.mijnalbums.nl/
en als je daar opgaat en het wachtwoord puszta in typt en daar even kijkt zie je nog een foto van jt met tracy in ermelo.
groetjes, marchien

gave foto! mijn merrie lijkt toch best veel op hem! heb je nog meer tracy foto'S?

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:46

hai uraih
dit is de laatste die ik heb en een van de mooiste,
http://upload.talk2.nl/files/869589jt%2 ... 0tracy.jpg
en als je meer wilt hebbben kan ik wel een vragen of die je ze opstuurt via e-mail maar dan moet ik haar eerst vragen of ze dat wil en of ik haar e-mail adres mag doorgeven. oke,
groetjes

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:49

ik zou graag dat mail adres willen ! zou je het willen vragen?

wie is dat op jouwn foto? jantinus?

Christa1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:24

Dat is Jantinus inderdaad.....

Mijn ouders hebben eigenlijk alle foto's uit onze Puzstatijd.....dus deze foto's met JT zijn wel even slikken, eerlijk gezegt.
De foto van de wedstrijd met beker zeg maar die heb ik al eens ergens in een blad gezien.
Die andere....uit welk jaar zijn die?

Ik wist dat hij verkocht was na JT zijn overlijden. Meneer Vlieger zelf was eigenlijk te oud voor Tracy geworden...zeg maar.
Na al die jaren dat ik daar niet meer kom...toch al bijna 15 jaar....blijft de Puszta in mijn gedachten.
Zeker hoe het met bepaalde mensen is, hoe het met belaapde paarden is en wie ze gekocht heet.
Zeker een bijzondere als Tracy.

Ik ben ook heel benieuwd naar foto's van JT en Tracy. Dus.......mailadressen zijn welkom en foto's hier plaatsen is ook erg leuk.

Met de familie Vlieger gaat het goed, gelukkig. Ik heb me altijd verbaasd dat ze naar JT zijn overlijden en verkoop van de Puszta toch in het huis ernaast zijn gaan wonen.
Het huis was al jaren in de planning. Zolang ik me kan herrinneren waren er al bouwtekeningen ed voor dat huis.
JT zou de Puszta overnemen en zijn ouders zouden dan verhuizen naar dat huis en hij zou in de boerderij trekken.
Helaas.......

Wat ik nu wel heel bizar vind is dat de huidige toiletten onder de saloon JT zijn vroegere " huisje" was.
Toen ik op Rosworld was en naar de wc ging kreeg ik koude rillingen toen ik de trap af liep.
Ineens liep ik in de ruimte waar hij vroeger "" woonde" en sliep....heel erg vreemd vond ik dat.

Hoe is het eigenlijk met Peter Stuart en zijn moeder en zus Annemieke heette ze toch? en Hans Horstman hoe gaat het met hem?
Weten jullie hoe het met Gerard en Hennie Siemens gaat of met de familie Olthof?

Herrinneringen........zucht.....
Ik heb daar zo'n geweldige tijd gehad. Mijn hele jeugd heb ik daar doorgebracht....Ik ben daar opgegroeid.
Mijn peuterjaren, kleuterjaren, pubertijd,.....

Net als vele meiden vond ik JT geweldig. Een echte stuge Drenthe met een grote mond net als meneer Vlieger.....maar een klein hartje van goud. Hij was voor mij een grote broer en zo gingen we ook met elkaar om.
Lachen samen, hij was toen onze hond op de Puzsta overleed aan ouderdom mijn schouder om op uit te huilen, maar ruzie maken konden we ook als geen ander.

Tracy.....ik ben blij dat iemand hem gekocht heeft die zo gek op hem was en dat Rene hem ook nog steeds heeft.
Hij rijdt er nu dus blijkbaar geen wedstrijden meer mee.
Jammer anders had ik een keertje gaan kijken.......

Ik vraag me ineens af....de familie Vlieger had toen honden en ik kan me de dalmatier Rocky nog herrenneren. Die leeft denk niet meer....weet iemand dat.

Ik vind het jammer dat Rosworld geen echte Westernmanege meer is zoals de Pusta was. Zij waren met Wester begonnen vanaf het eerste uur. Jammeer.....maar toch leuk om hier even weer te denken aan de tijden van toen.....

Andere vraag....weten jullie wie toendertijd Tibana heeft gekocht??

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:52

Christa1975 schreef:
Dat is Jantinus inderdaad.....

Mijn ouders hebben eigenlijk alle foto's uit onze Puzstatijd.....dus deze foto's met JT zijn wel even slikken, eerlijk gezegt.
De foto van de wedstrijd met beker zeg maar die heb ik al eens ergens in een blad gezien.
Die andere....uit welk jaar zijn die?

Ik wist dat hij verkocht was na JT zijn overlijden. Meneer Vlieger zelf was eigenlijk te oud voor Tracy geworden...zeg maar.
Na al die jaren dat ik daar niet meer kom...toch al bijna 15 jaar....blijft de Puszta in mijn gedachten.
Zeker hoe het met bepaalde mensen is, hoe het met belaapde paarden is en wie ze gekocht heet.
Zeker een bijzondere als Tracy.

Ik ben ook heel benieuwd naar foto's van JT en Tracy. Dus.......mailadressen zijn welkom en foto's hier plaatsen is ook erg leuk.

Met de familie Vlieger gaat het goed, gelukkig. Ik heb me altijd verbaasd dat ze naar JT zijn overlijden en verkoop van de Puszta toch in het huis ernaast zijn gaan wonen.
Het huis was al jaren in de planning. Zolang ik me kan herrinneren waren er al bouwtekeningen ed voor dat huis.
JT zou de Puszta overnemen en zijn ouders zouden dan verhuizen naar dat huis en hij zou in de boerderij trekken.
Helaas.......

Wat ik nu wel heel bizar vind is dat de huidige toiletten onder de saloon JT zijn vroegere " huisje" was.
Toen ik op Rosworld was en naar de wc ging kreeg ik koude rillingen toen ik de trap af liep.
Ineens liep ik in de ruimte waar hij vroeger "" woonde" en sliep....heel erg vreemd vond ik dat.

Hoe is het eigenlijk met Peter Stuart en zijn moeder en zus Annemieke heette ze toch? en Hans Horstman hoe gaat het met hem?
Weten jullie hoe het met Gerard en Hennie Siemens gaat of met de familie Olthof?

Herrinneringen........zucht.....
Ik heb daar zo'n geweldige tijd gehad. Mijn hele jeugd heb ik daar doorgebracht....Ik ben daar opgegroeid.
Mijn peuterjaren, kleuterjaren, pubertijd,.....

Net als vele meiden vond ik JT geweldig. Een echte stuge Drenthe met een grote mond net als meneer Vlieger.....maar een klein hartje van goud. Hij was voor mij een grote broer en zo gingen we ook met elkaar om.
Lachen samen, hij was toen onze hond op de Puzsta overleed aan ouderdom mijn schouder om op uit te huilen, maar ruzie maken konden we ook als geen ander.

Tracy.....ik ben blij dat iemand hem gekocht heeft die zo gek op hem was en dat Rene hem ook nog steeds heeft.
Hij rijdt er nu dus blijkbaar geen wedstrijden meer mee.
Jammer anders had ik een keertje gaan kijken.......

Ik vraag me ineens af....de familie Vlieger had toen honden en ik kan me de dalmatier Rocky nog herrenneren. Die leeft denk niet meer....weet iemand dat.

Ik vind het jammer dat Rosworld geen echte Westernmanege meer is zoals de Pusta was. Zij waren met Wester begonnen vanaf het eerste uur. Jammeer.....maar toch leuk om hier even weer te denken aan de tijden van toen.....

Andere vraag....weten jullie wie toendertijd Tibana heeft gekocht??

kwam jij daar ook in de periode vanaf 1997? toen is mijn tracy kind geboren namelijk Tims First Lady kind van Bonnie.

Rene heeft tracy inderdaad nog steeds ,Tracy is oud dus wedstrijden zitten er niet in. naar mijn weten hebben ze samen amper wedstrijden gereden.

De Tracy fans kunnen altijd eens proberen een bezoekje te regelen.

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 09:17

In 1992 kwam ik er niet meer.
Een veulen van Tracy en Bonnie.....heb je een foto...ben wel heel benieuwd naar die combinatie.

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:51

@ uriah,
deze week komt diegene bij mij en ik vraag haar wel of ik het mag doorgeven oke.

@ christa 1975

de fam. vlieger woont niet meer in zeyen maar in een klein plaatsje vlakbij rolde en daar hebben ze kleintje puszta weer opgebouwd en hebben twee paardjes, daimond (quarter) en een ijslander die ze overgekocht hebbben van lady alvarado.
en de twee honden die ze toen hadden zijn er niet meer, maar ze hebben nu een boxer een hele lieve.
en ik weet dat het met de fam. olthof ook heel goed gaat en die hebben 8 of 9 paarden. (western)
ze hebben er een paar in peest lopen en een paar thuis in tynaarlo.
@ uriah was Tims First Lady niet van black lady, inplaats van bonnie.
want die combinatie kan ik mij nog wel herinneren.
ik hoor het nog wel ik kan ook wel fout zijn hoor.
het is zo'n tijd geleden.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:48

Afbeelding

Afbeelding

dit is de combi tracy bonnie ,en ja ze is ECHT van bonnie in het entings boekje staat bij naam paard: veulen van bonnie volgens de informatie die ik heb gekregen is bonnie een dochter van black lady