[WN] Nog iemand op zoek naar een super halter merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Nog iemand op zoek naar een super halter merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 14:37

Zet dit even niet bij EA omdat 't niet direct als verkoop advertentie bedoeld is..
Puur om es even te laten zien hoe de prijsverhoudingen liggen en waarom 't geen kwaad kan af en toe es een blik 'naar de overkant' te werpen als je een paard zoekt..

Dit is't paard wat een internet-vriendin van mij momenteel te koop heeft. Belachelijk goedkoop voor een paard van haar kaliber, puur en alleen omdat ze momenteel financieel moeilijk zit en door haar werk te weinig tijd heeft en terug wil naar slechts 1 paard. Ze is iemand die al meerdere paarden van 'pasturecondition' naar 'worldshow-halter-condition' gefit heeft en 't qua verzorging niet voor minder wil doen. Dus om voer en verzorgingskosten te drukken én genoeg tijd voor haar andere topmerrie te hebben, gaat deze merrie weg...

't Is zo jammer dat er nog zo'n smak bij komt, maar als ik dan zie wat een weanling veulen hier in Nederland kost en ik vergelijk dat met de prijs voor déze merrie...

http://www.dreamhorse.com/show_horse.php?form_horse_id=816336

(voor de foto even op de Dream Horse Instant Image button klikken)
(deze dame is overigens de persoon achter 'Southwood Graphics'.. kijk maar es goed naar het gross van de advertenties in de PHJ...)

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:13

Dat paarden daar een stuk goedkoper kunnen zijn is bekend, maar vergis je niet in wat er nog bij komt voor je ze hier op stal hebt staan.

Overigens is dat plaatje behoorlijk gefotoshopped als ik naar die voorhoefjes kijk (achtergrond erbij geplakt).

Ik ben wel benieuwd wat de normale verkoopprijs voor dit paard in NL zou zijn c.q. wat een koper er voor over zou hebben.

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:28

Wie bepaald wat de "true value" is?

De markt toch zeker? Als de markt niet meer wil geven voor zulke paarden, dan zijn ze niet meer waard.
En als de markt het wel wil geven, is ze snel weg

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:10

Ze is prachtig!!! Die is zo weg.........

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:36

Sugarmiss schreef:
maar vergis je niet in wat er nog bij komt voor je ze hier op stal hebt staan.

Francis schreef:
't Is zo jammer dat er nog zo'n smak bij komt,

...is bekend, maar dan nog... tel daar zo'n 3000/3500 bij, dan nóg heb je een kanon van een paard 'voor weinig' vergeleken met waar de paarden hier voor weg gaan.
Ik bedoel maar te zeggen dat een beetje rondneuzen in de US soms heel lucratief kan zijn.. niet alleen op Ebay voor tack dus...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:45

Maar waar een hoop mensen al huiverig zijn om iets ongezien van Ebay te laten overkomen, zal dat bij paarden alleen maar toenemen.

Maar ja er zijn er altijd die het wel gewoon doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:52

Klinkt misschien als een grap maar ik meen het echt serieus: is dit een MOOI paard???? (met halterogen bekeken dan)

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:56

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:01

Net zo aantrekkelijk als sportschoolbinken....
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:04

Sonja, je verwoordt het mooi.
Zo denk ik er inderdaad ook over.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:13

Nu is het voorbeeld van Francis toevallig een haltertype, maar er zijn natuurlijk veel meer paarden die daar op een normaal niveau meedraaien (niet slecht, maar ook geen worldshow-niveau), terwijl ze hier direkt NK-waardig zouden zijn.
Ik zag laatst nog een leuke medicinhat die daar al 45 pleasurepunten had en $5000 moest kosten.
Wie heeft er hier dat aantal punten en wat voor prijskaartje zou daar dan aanhangen ??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:28

Ik heb (zoals je merkt) totaal geen enkel benul van Halter. Maar is dat echt normaal, dat totaal overdreven gebouwde paard? Het lijkt wel een karikatuur van een bodybuilderspaard...
Is dat nog gezond?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:54

Tja het is wat op dit moment de linten verdiend, dus wordt er naar gefokt. Helaas komen er behoorlijke uitwassen in voor (te dunne beentjes/hoefjes voor al die kilo's vlees, HYPP etc), al zijn er ook gelukkig nog genoeg paarden die wel mooi in balans gebouwd zijn.
Het is een voorbeeld waarin de veelzijdigheid die de Quarter groot heeft gemaakt nu teniet wordt gedaan door het selektief fokken op gebruiksdoel.
Maar ook dat komt door de marktwerking.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 23:59

Rita is nog niet Halter gefit en ja Sonja, dat is wat met op Worldshowniveau wil zien (hoewel ook minder overdreven gebouwde paarden winnen, ook daar is't weer de smaak van de judge die bepaalt en tegenwoordig verschuift de tendens - gelukkig! - weer meer naar een 'gebruiksvriendelijk' paard.

Dus ja, dit is een Halterpaard maar dit ook:
http://www.paintedquarter.com/portrait.html
en ik moet zeggen dat hier mijn voorkeur dus naar uit gaat, voor mij hoeft dat extreme ook niet.

Over dat gezond... ik kan voor de paarden van Pam met 100% zekerheid zeggen dat die op een gezonde manier gefit zijn... geen rare truukjes of mishandeling, alleen veel tijd en geld die d'r in gaat (en nee, ook niet extreem veel voer, ik heb met haar als es over halterfitting gebabbeld en ze doet niks extreems... 't is gewoon wat ik altijd al zeg.. een Halterpaard voer je niet, die fok je. Ze weet altijd weer de paardjes met aanleg uit te zoeken, op te kopen, te fitten en weer te verkopen. Daar wil ze nu dus mee stoppen en alleen haar eigen paardje houden.

Francis

Re: Nog iemand op zoek naar een super halter merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 00:11

Wat photoshop, belichting en showshine al niet kan doen.. hier een on-geshopte foto van de merrie.

Afbeelding

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 07:51

Zo zie ik het paard toch liever. Wat een aparte schoftlijn trouwens.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:16

Zo ziet ze er in ieder geval al een stuk 'paardser' uit.

Halloway

Re: Nog iemand op zoek naar een super halter merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:45

@ Francis: Als er in EU vraag i naar dit soort paardjes kun je je een leuk handeltje opzetten via dreamhorses.
Moet je alleen zeggen dat de transportkosten tegenwoordig duurder zijn, dit komt door de hogere brandstofkosten en de extra tests die het paardje moet ondergaan. tussen de $3500 en $4000 kost de isolation en ticket tegenwoordig.
Als het paardje in Nederland aankomt krijg je nog een paar honderd euro inklarings en BTW kosten.
Wil je het paardje in Dallas of bij Nedpoint in isolation zetten moet het paardje ook nog daarheen, hauling is door de brandstofkosten ook fors gestegen, was $0,50 per mijl nu ligt dat beduidend hoger.

Als je dus niet laat keuren en niet gaat kijken, heb je het paardje bewuste paardje uit het topic voor +/- 7000 euro hier.
Of het nog steeds een goede deal is weet ik niet??

groetjes Ron

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:08

Francis, ik kan die onbewerkte foto niet zien......is een kruisje!

Ron; altijd eng om een dier naar NL te vliegen voor minstens dat bedrag, wanneer je het dier niet zelf hebt bewonderd. Het kan allemaal wel 100% op de foto eruit zien, keuringen ook goed zijn en dan blijkt het qua karakter een duiveltje te zijn............ieuwwwww!
Het zal met dit paard niet zo zijn, maar ik ken er een die ook ongezien is gekocht en dat is me toch een draak, die is het lekkerst op het brood in plakjes, !

Halloway

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:23

FlyingHigh schreef:
Francis, ik kan die onbewerkte foto niet zien......is een kruisje!

Ron; altijd eng om een dier naar NL te vliegen voor minstens dat bedrag, wanneer je het dier niet zelf hebt bewonderd. Het kan allemaal wel 100% op de foto eruit zien, keuringen ook goed zijn en dan blijkt het qua karakter een duiveltje te zijn............ieuwwwww!
Het zal met dit paard niet zo zijn, maar ik ken er een die ook ongezien is gekocht en dat is me toch een draak, die is het lekkerst op het brood in plakjes, !

Daarom ga ik ook altijd kijken, maar dit schroeft de aankoopprijs wel weer aanzienlijk omhoog.
Als het voor jezelf is en je bent helemaal weg van het paardje, ligt dat natuurlijk anders dan heb je de reis als leuke bijkomstigheid.
Als je in de states een keuring wil met foto's dan komt er nog een aanzienlijk bedrag bij!!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 19:31

Uiteraard zou ik ook nooit zomaar ongezien een paard kopen als ik niet wist hoe of wat... ik ken deze mensen (voor zover dat via internet mogelijk is) redelijk goed en zou dan in zo'n geval al iets anders tegen zo'n aankoop staan. En Ja, ik denk dat in dit specifieke geval 7000 nog steeds een koopje is... Dit paard is klaar gemaakt voor de grote Futurities en Worldshow en kan dat niveau aan... Of daar hier in Nederland een 'markt' voor is is een tweede...

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 01:29

DE link die SM weer geeft is mijn ogen echt geen veulen meer op die manier

En de link die Francis weer gaf is het net alsof de hoeven op het papier zijn geplakt