Ik wil eigelijk alle diciplines van de "sport" leren. Ik heb een jonge haf van 3 jaar waar ik veel mee wandelen en af en toe op mee lift. Over een jaar of 2 willen we beginnen met endurance. Voor die tijd lijkt me western rijden een erg prettige manier.
Momenteel word stoffel "bereden" met touwhalster en sidepull. Maar ook wil ik eens proberen om er een heeeeeel paard vriendelijk bit in te hangen.
Welk bit is het meest geschikt voor een jong paardje En zit er in de buurt van Deventer (diepenveen) iemand die mij de basis princiepes bij kan brengen van het western rijden?
Je kunt Mehlika Nowak proberen, misschien dat zij in Deventer aan huis komt als ze het kan combineren met wat andere lessen (hint). Username hier op bokt is gewoon Mehlika.
Ben ik het helemaal met je eens! Maar zo is ook een bit niet altijd vriendelijk als deze in verkeerde handen valt.
Bij stoffel rij ik zonder druk op de teugel en voornamelijk op stem. Aangezien hij nog weinig kent word het ondersteunt met lichte teugelhulp oftewel druk op de neus.
Even offtopic.... wat zielig van je hond!! Maar het rare is.... mijn hondje (net 2 dagen bij ons) is geboren op 4 april 2006.