[WN] Vraagje over behaalde punten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blunneke

Vraagje over behaalde punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:02

Mijn situatie:

Ik ben de afgelopen WRAN-C wedstrijd bij 2 onderdelen op de 2e plaats geeindigd van de ca. 11 deelnemers wat inhoud dat ik daarmee punten verdien.
Ik ben alleen geen WRAN lid maar overweeg wel om lid te worden.

Mijn vraag:

Als ik lid wordt van het WRAN, worden dan mijn punten welke behaald tijdens WRAN-C wedstrijden als NIET WRAN-LID meegenomen in mijn lidmaatschap?
Of begin ik wanneer ik lid ben weer met 0?

En hoeveel punten moet je hebben behaald in welk tijdsbestek om aan het NK deel te nemen of een titel te behalen?
Ik rijd tot nu toe alleen Horsemanship en Pleasure (amateur), dus maar 2 onderdelen... (had namelijk iets gelezen met min. 3 onderdelen...)

Alvast bedankt,
Groetjes Majella.
Laatst bijgewerkt door Karin op 23-05-06 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:21

Aanvullende vraag: worden de punten ook voor niet WRAN leden bijgehouden en zijn dan dus ook van invloed op een evt. amateur status?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:27

De wran maakt (naar mijn weten) geen verschil tussen leden en niet leden qua wedstrijdpunten.
Er zijn geen toelatingseisen voor het NK (meer) sinds de invoering van de voorrondes. Dus iedereen kan zo meedoen. Of je het niveau haalt is aan je zelf om dat te beslissen.

Blunneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:33

crazycactus schreef:
De wran maakt (naar mijn weten) geen verschil tussen leden en niet leden qua wedstrijdpunten.
Er zijn geen toelatingseisen voor het NK (meer) sinds de invoering van de voorrondes. Dus iedereen kan zo meedoen. Of je het niveau haalt is aan je zelf om dat te beslissen.

CC, heb jij enig idee hoe ik die punten (highpoints) moet berekenen???
Er staat wel zo'n tabel in het regelboek vd WRAN maar daar wordt ik niet wijzer van..

Bij de horsemanship waren er 11 deelnemers (incl. mezelf)
En bij de Pleasure ook zoiets, 10 of 11 ..

Hoeveel puntjes krijg je dan per onderdeel als je als 2e bent geplaatst??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:35

Ik zou gewoon op de site van de federatie kijken, daar worden ze op bijgehouden

Overigens is het tabelletje van de WRAN volgens mij echt niet voor enige onduidelijkheid vatbaar dus ik denk dat je een verkeerd tabelletje hebt

Blunneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:42

Sonja schreef:
Ik zou gewoon op de site van de federatie kijken, daar worden ze op bijgehouden

Overigens is het tabelletje van de WRAN volgens mij echt niet voor enige onduidelijkheid vatbaar dus ik denk dat je een verkeerd tabelletje hebt

Ja dat tabelletje staat ergens in het regelboek van de WRAN onder het kopje Prijsuitreikingen..

Volgens die tabel zou ik dan in het totaal 16 punten moeten hebben nu....????? Zoveel??? Klopt toch niet??? Wanneer moet iemand dan verhuizen naar de Open klasse???

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:44

Je hoeft niet te verhuizen naar de open.. dat hoeft alleen als je les gaat geven en paarden gaat trainen. Amateur ben je voor het leven.

WRAN-CHAMPIONS
160. De titel "WRAN-Champion" wordt per onderdeel jaarlijks door de WRAN uitgegeven aan de combinatie die gedurende het hele wedstrijdseizoen in dat onderdeel de meeste punten verdiend heeft, waarvan de ruiter lid is -en gedurende dat seizoen lid was- van de WRAN. Alleen de onderdelen van de klassen "Open", "Jeugd" en "Amateurs" komen in aanmerking, en alleen die onderdelen die tenminste 1 x op een wedstrijd in dat jaar zijn verreden (bijv. geen Junior Western Riding als er alleen All-Ages Western Riding onderdelen zijn verreden).

161. De ruiter ontvangt een oorkonde als hij/zij in aanmerking komt voor een titel WRAN-Champion. De titel wordt in de archieven van de WRAN geregistreerd.

162. Punten worden als onderstaand toegekend aan erkende onderdelen van erkende wedstrijden in de wedstrijdcategoriën A, B en C:

Aantal deelnemers
Plaatsing

1e 2e 3e 4e 5e 6e
2 t/m 4 1
5 t/m 7 2 1
8 t/m 10 3 2 1
11 t/m 13 4 3 2 1
14 t/m 16 5 4 3 2 1
17 en meer 6 5 4 3 2 1

163. Om zich voor een titel te kwalificeren moet een combinatie in het betreffende onderdeel gedurende het wedstrijdseizoen tenminste 3 punten verdient hebben.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:48

nou ja.. net bloedig zitten zweten om dat schema aan te passen ... grrrr

Blunneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:54

crazycactus schreef:
Je hoeft niet te verhuizen naar de open.. dat hoeft alleen als je les gaat geven en paarden gaat trainen. Amateur ben je voor het leven.

WRAN-CHAMPIONS
160. De titel "WRAN-Champion" wordt per onderdeel jaarlijks door de WRAN uitgegeven aan de combinatie die gedurende het hele wedstrijdseizoen in dat onderdeel de meeste punten verdiend heeft, waarvan de ruiter lid is -en gedurende dat seizoen lid was- van de WRAN. Alleen de onderdelen van de klassen "Open", "Jeugd" en "Amateurs" komen in aanmerking, en alleen die onderdelen die tenminste 1 x op een wedstrijd in dat jaar zijn verreden (bijv. geen Junior Western Riding als er alleen All-Ages Western Riding onderdelen zijn verreden).

161. De ruiter ontvangt een oorkonde als hij/zij in aanmerking komt voor een titel WRAN-Champion. De titel wordt in de archieven van de WRAN geregistreerd.

162. Punten worden als onderstaand toegekend aan erkende onderdelen van erkende wedstrijden in de wedstrijdcategoriën A, B en C:

Aantal deelnemers
Plaatsing

1e 2e 3e 4e 5e 6e
2 t/m 4 1
5 t/m 7 2 1
8 t/m 10 3 2 1
11 t/m 13 4 3 2 1
14 t/m 16 5 4 3 2 1
17 en meer 6 5 4 3 2 1

163. Om zich voor een titel te kwalificeren moet een combinatie in het betreffende onderdeel gedurende het wedstrijdseizoen tenminste 3 punten verdient hebben.

Oh gut nee, ik ga geen lessen geven hahahahaa. Ik heb vorige week zojuist geleerd dat men met het westernrijden galoppeert op het buitenbeen...... Wist ik dus ook niet en dreef altijd fijn alleen met m'n binnenbeen aan erg he hahahaha
Wat zal Ed wel niet gedacht hebben van me??? Volgens mij heeft ie me stiekem staan uitlachen hahahaha, groot gelijk geef ik hem!
Hij had ook nog even op Blondy gereden, zag er wel grappig uit...

Maar wat betreft zo'n titel...mjah lijkt mij dat je wel WRAN lid moet zijn om WRAN champion te kunnen worden..
Of geven ze ook die titel aan iemand die helemaal geen lid is v/h WRAN???

En met 3 punten in 1 seizoen???
Zullen er veel voor die titel in aanmerking komen denk ik...
(het lijkt me althans niet zo moeilijk om 3 punten te scoren in 1 seizoen...)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:56

Bij 2x een tweede prijs in de categorie 11 tm 13 deelnemers heb je nu dus 6 punten.
Maar als je al een A-status hebt zijn die punten vooral interessant als je voor een highpointtitel wilt gaan of als het gaat om dagkampioenschap op prestatiepredikaten.

Blunneke

Re: Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:02

Yooooooo hehe kwartje gevallen hoor, heb nu dat stukje gevonden met die puntentelling...

Het komt er dus op neer dat ik afgelopen zondag in het totaal 4 punten heb behaald..

Die First Scorpion Contest in Bunschoten was ik DQ wegens de door mij verkeerd geinterpreteerd reverse hahahahaa, dus 0 puntjes.

Afgelopen zondag was dus pas m'n 2e wedstrijd... 4 punten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:02

Majella001 schreef:
Ik heb vorige week zojuist geleerd dat men met het westernrijden galoppeert op het buitenbeen...... Wist ik dus ook niet en dreef altijd fijn alleen met m'n binnenbeen aan
erg he hahahaha

*** Wat een onzin. Heeft Ed je dat wijsgemaakt? Waarom zou je nu ineens op buitenbeen moeten aanspringen terwijl je het je paard altijd op binnenbeen geleerd hebt? If it ain't broke, don't fix it!

Wat zal Ed wel niet gedacht hebben van me???
Volgens mij heeft ie me stiekem staan uitlachen hahahaha, groot gelijk geef ik hem!

*** Ach en dan lach ik hem bij deze weer uit want ik vind het onzin wat hij je blijkbaar verteld heeft. Hebben we allemaal weer lol

En met 3 punten in 1 seizoen???
Zullen er veel voor die titel in aanmerking komen denk ik...
(het lijkt me althans niet zo moeilijk om 3 punten te scoren in 1 seizoen...)

*** Ik denk dat je het woordje TENMINSTE niet gezien danwel niet begrepen hebt? Enne.... hij wordt alleen uitgereikt aan degene die de MEESTE punten verzameld heeft in dat jaar. Zijn er iets meer dan 3 doorgaans Effe lezen voor je conclusies gaat trekken kan handig zijn

Blunneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:04

Sonja schreef:
Bij 2x een tweede prijs in de categorie 11 tm 13 deelnemers heb je nu dus 6 punten.
Maar als je al een A-status hebt zijn die punten vooral interessant als je voor een highpointtitel wilt gaan of als het gaat om dagkampioenschap op prestatiepredikaten.

Oh dit las ik even te laat...
6 punten hmmmm, ja 1 onderdeel waren er 11 deelnemers maar die andere bij de Pleasure weet ik niet meer, meer dan 9 in elk geval...

Dus óf ik heb 6 punten óf 5 punten in elk geval.

Wat bedoel je met het al hebben van een A status?
Amateur???
Nee dit was m'n eerste wedstrijd in de Amateurklasse.
Bunschoten was Beginners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:07

Majella001 schreef:
Het komt er dus op neer dat ik afgelopen zondag in het totaal 4 punten heb behaald..

Bij ons in Holten is 2x 3 meestal 6

Blunneke

Re: Vraagje over behaalde punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:08

Jajaja oke niet alleen op het buitenbeen (verkeerd geformuleerd sorry), maar je moet in elk geval je buitenbeen eraan houden en dat deed ik dus niet, nu wel en ze reageerd heel goed.

En ja ik dacht al...3 punten, nu zie ik het staan Sonja.
Stom van me, volgens mij moet ik een brrrrrrrrril gaan aanschaffen hahaha echt hoor

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:11

Sonja schreef:
Majella001 schreef:

Bij ons in Holten is 2x 3 meestal 6

Nee ik bedoelde het zo, kijk:

Bijv. Pleasure waren er 10 deelnemers, ik 2e plts en dus 2 punten
Horsemanship 11 deelnemers, weer 2e plts en dus 3 punten.

8 - 10 deelnemers: 2e plaats = 2 punten
11 - 13 deelnemers: 2e plaats = 3 punten.

2 + 3

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:13

Owwww dat is bij ons gewoon 5

Voor de rest van de regels: daar kan Edje je als geen ander mee helpen. Hij is jury en kent dat boekje zo'n beetje van buiten denk ik

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:21

Majella001 schreef:

2 + 3

Mooi tellen kun je al,als je nu ook nog eens alleen de pleasure punten en de horsemanship punten apart opteld inplaats van bij elkaar dan weet je op het einde van het jaar of je in aanmerking komt voor een highpoint.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:29

Blaze, jij zit toch in de regelcommissie? Pas dat nou toch eens gewoon aan!

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:41

Blaze schreef:
Majella001 schreef:

2 + 3

Mooi tellen kun je al,als je nu ook nog eens alleen de pleasure punten en de horsemanship punten apart opteld inplaats van bij elkaar dan weet je op het einde van het jaar of je in aanmerking komt voor een highpoint.

Nouuuuuu zeg Blaze, wat een sarcatische opmerking
En eerlijk gezegd, ik snap nog niet wat je bedoelt.
Een allround houd toch in alle onderdelen dus dan neem ik aan dat de punten niet apart worden getelt per onderdeel maar dat er naar het totaalplaatje wordt gekeken, niet dan?

Ja sorry hoor, ik ben er niet zo in thuis.
Was pas m'n 2e wedstrijd hoor...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:14

Er is geen allroundhighpointtitel (3x woordwaarde). Gaat per onderdeel.
Heeft overigens echt minder met wedstrijdervaring dan met leesvaardigheid te maken hoor...

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:29

Komt er ooit nog ergens een overzicht van de tot nu toe behaalde punten?