het is een appaloosa merrie geworden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 15:08

geen paint. heb ik slechte ervaringen mee Huilen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:15

Wat ik over appies gehoord heb: het schijnt dat je die altijd in de gaten moet houden. Zullen geen mogelijkheid onbenut laten om wat uit te halen. Niks gaat vanzelf of is vanzelfsprekend. Iedere keer moet je bewijzen dat jij ver boven hem staat.

Zelf denk ik dat dat wel mee zal vallen. Als je een paard voor jezelf hebt, kun je hem natuurlijk een heel stuk opvoeden. En dat karakter, die "kop" die erop zit, die trekt mij elke keer weer aan. Ik ben al twee keer als een blok gevallen voor een appaloosa... alleen maar door dat karakter. Het zijn echt geen smeerlappen. Ik denk wel dat zo'n karakterpaard (mits het goed klikt natuurlijk) na verloop van tijd voor je door het vuur zal gaan. Maar zo zitten er bij de Quarters ook wel paarden tussen!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 17:42

Sinds ik met Parelli begonnen ben gaat tussen mijn appie en mij wel alles perfect en vanzelfsprekend zonder enige vorm van agressie. Haha! (van beide kanten)

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 20:56

Roosje87 schreef:
geen paint. heb ik slechte ervaringen mee Huilen


Als Paint liefhebber ben ik nu natuurlijk wel nieuwsgierig!! Hoezo slechte ervaringen? Met 1 of meerdere?

Ben beniuewd!

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 21:00

met eentje maar. ik had haar ingereden en alles ging heel goed. Na 3 maanden ofzo werd ze heel vervelend, ging er zo vandoor en bokte hel gemeen. Ze MOEST elke dag rijden en ik kon gewoon niet elke dag komen dus kon ik niet meer goed op haar rijden. Omdatze zo gemeen bokte, viel ik er steeds af dus durfde ik er niet meer op. Aanpakken durfde ik ook niet goed want was niet echt zeker meer van mijn zaakjes, dus ik ben er maar mee gestopt. Nu verozrgt niemand haar meer en dat wil ook niemand, best wel zielig maarja.
Natuurlijk ben ik niet tegen paints hoor, ik vind ze hel lief aar heb gewoon geen goede ervaring mee, sorry voor jou.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 21:11

Roosje87 schreef:
Nu verozrgt niemand haar meer en dat wil ook niemand, best wel zielig maarja.
Natuurlijk ben ik niet tegen paints hoor, ik vind ze hel lief aar heb gewoon geen goede ervaring mee, sorry voor jou.


Wat er gebeurd is is natuurlijk niet leuk, maar je kan dan niet echt een mening over het hele ras vormen toch!!

Hee, niet sorry voor mij, sorry voor die Paint! En voor jou!

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 22:04

Nee dat weet ik, maar elke keer als ik een paint zie, denk ik othc, nee ik wil er geen eentje hebben als ik een eigen paard krijg. dat is zo raar. Maarja verder heb ik echt nix tegen ze, ze zijn heel knuffelig enzo maartoch, het voelt gek. Verward

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:24

Ik zit nog te wachten op een misstap van mijn appaloosa ruin. ik heb hem nu vanaf september vorig jaar en inmiddels wat verder in de training, die hij overigens redelijk gemakkelijk opneemt. Niks appa"looser" ofzo. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je met zo'n paard omgaat. Je hebt een paard zo gek hoor, daar hoef je niet zo veel voor te doen, als onheus behandelen. Als je maar vaak genoeg rukt, plukt, schreewt en schopt, heb je vanzelf een poedersuiker. Dan maakt het niet uit of je een Paint, Quarter, Appaloosa of KWPN-er hebt. De kunst is om er netjes rustig mee om te gaan, hem voldoende van de wereld laat zien, (dus ook eens een lekkere buitenrit en niet alleen die stal en die bak), eerlijk en consequent te blijven, straffen waar nodig en 'm de hemel in prijzen als ie wat goed doet. Volgens mij heb je dan de basis voor een fijn paard.
Hoe vaak komt het niet voor dat het paard verreden wordt, verkocht wordt en nogmaals en nogmaals en eindigt als een zielig hoopje...getuige het verhaal hierboven van de paint die niemand meer wil verzorgen...En dit is echt niet een op zich staand verhaaltje helaas....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:54

Roosje87 schreef:
Nee dat weet ik, maar elke keer als ik een paint zie, denk ik othc, nee ik wil er geen eentje hebben als ik een eigen paard krijg. dat is zo raar. Maarja verder heb ik echt nix tegen ze, ze zijn heel knuffelig enzo maartoch, het voelt gek. Verward


Vind ik het toch gek dat je anderen afraad om een Paint te kopen. Het is niet eerlijk tegenover andere Paints om ze zo over één kam te scheren als je een slechte ervaring hebt met één Paint. Mijn Paint is een schat, en die zou ik aan bijna iedereen op stal kwijt kunnen.
Ze moet gewoon een Paint kopen Knipoog

sanna
Berichten: 64
Geregistreerd: 02-02-02
Woonplaats: dalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 13:13

Natascha schreef:
Cl@udi@ die hier ook wel eens komt heeft volgens mij nog een jonge haf staan die ze wil gaan verkopen. Misschien kun je haar eens pb-en.


ik wil niet weer een haflinger

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Re: het is een appaloosa merrie geworden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:44

sanna schreef:
het is een appaloosa merrie geworden het is wel een kruising maar dat kun je bijna niet zien gelijk toen ik haar zag dacht ik ja dat lijkt me wel wat toch eerst nog wat andere paarden bekeken maar ik vond deze toch het liefste .
haar naam staat nog niet helemaal vast maar het word wel een met betekenis.


Gefeliciteerd Party!! !

Hoe bedoel je het is een kruising Verward ?
Heb je al een naam verzonnen Cool ?

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:02

Heel veel geluk met je Appie! Hoe ziet ze eruit?
Goeie keus hoor!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:53

Gefeliciteerd! Standaard vraag: waar blijven de foto's? Cool

sanna
Berichten: 64
Geregistreerd: 02-02-02
Woonplaats: dalen

Re: het is een appaloosa merrie geworden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 22:17

Paintje"]
[quote="sanna schreef:
het is een appaloosa merrie geworden het is wel een kruising maar dat kun je bijna niet zien gelijk toen ik haar zag dacht ik ja dat lijkt me wel wat toch eerst nog wat andere paarden bekeken maar ik vond deze toch het liefste .
haar naam staat nog niet helemaal vast maar het word wel een met betekenis.


Gefeliciteerd Party!! !

Hoe bedoel je het is een kruising Verward ?
Heb je al een naam verzonnen Cool ?
[/quote]

de moeder of vader was een appaloosa ze is dus niet ras zuiver maar lijkt heel erg op een appaloosa.
ja ze heet sweet lady spotlichgt.
ik rij haar zonder bit en het gaat heel goed het klikt heel erg tussen ons we zijn al echte vriendinnen het was een goede keus.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 18:23

En met een appaloosa; je hebt ieder jaar een ander paard. DC was een chestnut met twee witte vlekjes. Nu is ze nog steeds een chestnut met witte haren over haar kont. volgend jaar zal ze er weer heel anders uitzien. Wel grappig die appies! Haha!