Nu was ik weer opzoek naar een Quarter. Kwam op internet een hele leuke ruin tegen, Peek Fritz Again. Na een tijdje van de foto's gekwijlt te hebben en gezeurt bij mijn ouders (die moeten betalen
) heb ik met gebeld en een afspraak gemaakt met zijn eigenaresse, Eva (Nisan @ Bokt).Zaterdag was het dan eindelijk zover, m'n moeder en ik (vader zat in Wales) reden om 11.00u. richting Diemen om hem te kijken/rijden. We hadden het al snel gevonden en zijn niet eens verdwaald (wat voor m'n moeder en mij uniek is
). Hebben eerst even wat gedronken in de kantine, wat gekletst, en toen al snel richting de stallen gegaan om de ruin te bekijken. Het eerste wat ik zei was volgens mij "Wóów! Wat is 'ie groot!". Hij was enorm groot en breed vergeleken met mijn vorige Quarter
We zijn al snel erna gaan opzadelen om vervolgens in de buitenbak te kunnen rijden. Hij was lekker soepel, reageerde goed op m'n hulpen.
Heb lekker gereden, terwijl m'n moeder ons aan het filmen was. Toen afgezadelt en weer richting Drachten gegaan.
Onderwerg hebben we nog lekker bij de Hajé gegeten.
Eenmaal thuis aangekomen snel de camera op de t.v. aangesloten om het allemaal even terug te kijken. Ik vind het persoonlijk een érg leuke ruin, dus heb al snel weer contakt gehad met Eva (Nisan) om afspraken e.d. te maken.
Dat is inmiddels gebeurd, "Peppy" wordt deze week klinisch gekeurd, als hij wordt goedgekeurd halen we hem vrijdag op en gaan we door naar VeCa Stable te Beverwijk voor een weekje.
Het is een Quarter ruin die net 9 is geworden. Zijn vader is Fritz Power.
Moest het even kwijt, heb er enorm zin in namelijk

Ik wil Eva (Nisan) -alvast- hartelijk bedanken!
Groetjes,
Klaas