[WN] dikke pech........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Henla

dikke pech........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 13:30

Impact staat al sinds december stil. Hij heeft eerst een trap tegen zijn been gehad en heeft daarvoor 3 weken stil gestaan. Dit was uiteindelijk over.....In die tijd zijn we ook verhuisd. De eerste keer in het nieuwe weiland is Imapct flink onderuit gegaan, maar dit leek verder goed te gaan. Hij rende ten slotte vrolijk verder. De volgende dag kwam hij uit de wei met hele rare dikke bulten op zn schoft en schouders. Helemaal dik en hij liep er moeilijk en stijf. De dierenarts gebeld wat ik ermee aan moest en die gaf het advies dat hij 2 weken op rust moest. Na 2 weken was het wel verbeterd, maar nog niet weg. Dierenarts langs geweest en heeft hem penciline gegeven en weer 3 weken rust voorgeschreven. Hij knapt wel op, maar bleef op een bepaald punt hangen.
Toen maar met Impact naar de fysio geweest en deze heeft me door verwezen naar Rodinde. Ook zij vond het erg raar, want de dikke bulten op zijn schoft waren wel redelijk weggetrokken, maar er zat nu een rare harde bult op zijn schoft. Zij vertrouwd het niet en wilde eigenlijk foto's laten maken, maar ze hadden geen plek voor mij. Klein beetje behandeld, maar ze durfde niet te veel te doen. Weer afwachten en 2 weken later een afspraak maken met de fysio. Als er geen verbetering te zien was, dan raadde ze mij aan om toch foto's te laten maken. Na 1,5 week maar besloten om de fysio af te bellen en toch foto's te laten maken.
Dus naar de kliniek in Hellendoorn en daar zijn foto's gemaakt.
Ben me echt dood geschrokken. Blijkt zijn schoft op 4 plaatsen gebroken te zijn!! En hier loopt hij al 2 maanden mee
Nu 4 maanden afwachten en dan opnieuw foto's laten maken. In het gunstigste geval kan ik over ongeveer een jaar weer rijden en kan hij weer in de wedstrijdsport meelopen. In het ongunstigste geval wordt hij over 4 maanden afgeschreven en moet hij worden afgemaakt..... Kan het allemaal niet bevatten, helemaal niet als ik Impact zie staan. Hij lijkt nergens last van te hebben.
De DA wilde Impact 4 maanden binnen houden. Maar tegen zijn advies in staat Impact gewoon buiten. Hij heeft wel een rolsingel op zodat hij niet over zijn rug heen kan rollen. Maar dan kan hij in misschien zijn laatste 4 maanden nog wel paard zijn........

__Suzanne__

Re: dikke pech........

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:32

Jemig...wat een toestand! Heel veel sterkte!

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:33

Jeetje... sterkte!! Verschrikkelijk verhaal, ik hoop echt voor je dat alles weer goedkomt!

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:38

oo wat erg..
ik hoop echt dat het allemaal snel weer goed komt

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:40

Jeetje! Wat erg joh! 4 plaatsen is wel echt klote..
Even een vraagje.. waarom hadden ze geen plaats.. klinkt belachelijk

sterkte ermee!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:00

Jemig!! Da's idd een dikke schok! Pff, wens jullie de komende tijd heel veel sterkte...
Geen idee of het nog wat kan helpen, maar als 't mijn paard was, zou ik toch zeker proberen om met homeopatie nog wat invloed te kunnen uitoefenen. VSM heeft het middel OsteoVetsem wat de genezing van botbreuken bevordert (aanmaak van bot, herstel van beenvlies, brengt 'rust' in't aangedane gebied ed.).
Ik denk dat het in dit geval zeker de moeite van't proberen waard is, heb het zelf gebruikt toen ik m'n enkel gebroken had en kreeg bij controle foto's te horen dat hoewel het best een lastige breuk was geweest, de boel toch wel erg mooi en vlot geheeld was. Proberen kan dus zeker geen kwaad.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:14

Tjee henla_tent dit is wel heel zuur om te lezen wat vreselijk voor jou en voor Impact.

Francis geeft een hele goeie tip, ik hoop het beste voor jullie beide! Sterkte...

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:36

Jeetje Typisch dat zo'n paard dan zo op het oog nergens last van heeft he! Anderzijds heb ik wel begrepen dat botbreuken niet altijd pijnlijk hoeven te zijn...

Sterkte ermee hoor!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:40

OH, nog even ter aanvulling op m'n vsm verhaal.. juist omdat het hier om een oudere onbehandelde breuk gaat is't misschien ook goed om te weten dat dat 'rust brengen' in het breuk gebied dus vooral belangrijk is i.v.m. botwoekeringen die op zo'n oudere breuk kunnen ontstaan. Dat kun je met die OsteoCure dus helpen voorkomen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:15

@henla_tent: sterkte de komende tijd. Ik kan me heel goed indenken hoe je je voelt op het moment.

@Francis: Is OsteoVetsem en OsteoCure hetzelfde ??

JoesPleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:58

Jeetje, wat een rotbericht! Heel veel sterkte toegewenst!

jeanette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:01

Henla sterkte. Ik hoop voor jullie beide dat het allemaal goed komt.

HCRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:06

allemachtig wat een schrik. ik hoop dat het goed komt voor je paard

ik zou ook zeker de tip van Francine aanraden is erg goed spul!

veel sterkte

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:12

Ongelofelijk hè Henla, zo'n diagnose...

En Impact staat er nu zo vrolijk bij, alsof je zo met hem zou kunnen wegrijden.

Ik duim heel hard met je mee dat de komende vier maanden niet zijn laatste maanden zullen zijn. Niet de moed laten zakken!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:57

Jee wat een rot bericht.
Ik hoop en duim voor jullie dat het goed gaat komen.

RoxH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:24

Niet opgeven!! Ook al zijn het de laatste 4 maanden van zn leven!! Heel erg veel sterkte!!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:28

Wat een vreselijk verhaal!
Heel veel sterkte en we zullen voor jullie duimen....

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:42

He, bah Henla wat een pech. De laatste keer vertelde je al dat impact op rust stond maar nu dit! Misschien een osteopaat eens vragen wat nu echt de genezing bevordert en maar hopen dat het goed komt! PM me maar als je de osteopaat van Sylvia wilt weten, die moet hier ook nog een keer voor mijn paard komen, misschien combineren?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:04

Als je 'm zo bij jou op stal ziet staan, dan zou je een dusdanig ernstige blessure toch nooit verwachten. Hij is even vrolijk en lief als altijd. Daarom wel goede hoop houden hoor Henla, jouw paard is een vechtertje die z'n koppie zomaar niet laat hangen, dus volg zijn voorbeeld! Wij duimen ontzettend hard voor jullie dat het goed gaat komen met je knappe schimmel!!!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:09

Zo dat is even schrikken.
Heel veel beterschap voor je paard en een dikke voor jullie allebij

Henla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:36

@ Francis: Zeker het proberen waard dat OsteoVetsem. Kan je dat gewoon in de winkel halen?

Ik weet het op het moment echt even niet meer. Had allemaal toekomst plannen gemaakt die nu in duigen vallen..... En dan nog maar niet te denken aan de kosten die eraan komen als het er na die 4 maanden wel goed uit ziet. Heb geen idee of ik dat wel kan betalen Ben bang dat ik daar een half nieuw paard van kan betalen......
Het rare is inderdaad dat Impact eruit ziet of ik er zo weer mee weg kan rijden. Een tijdje is hij echt beroerd geweest, maar hij is nu weer helemaal de oude impact. Weer even vrolijk en snel als altijd

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:43

Henla meid vreselijk veel sterkte! echt even kot door de bocht gezegd poedersuiker ik hoop voor zowel jou als impacht dat het weer helemaal goed gaat komen!
sterkte

GR Lotte

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:46

Holysjit...... meissie daar ben je mooi klaar mee zeg... arm beestje.. maarja dit kon je ook niet weten...
Ik ga gewoon giga hard duimen dat het allemaal positief uitvalt en dat je paardenbeest gewoon weer lekker aan het werk kan in de toekomst.
Zo te horen is het een sterk ventje dus heb alle vertrouwen.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:32

Sugarmiss schreef:
@Francis: Is OsteoVetsem en OsteoCure hetzelfde ??

Nee, hoewel er veel dezelfde bestanddelen in zitten, zijn het níet dezelfde middelen. Osteo-Cure is meer bedoeld voor ostitis, artrose, HD, hoefkatrol en dat soort been en gewrichtsproblemen. Er zitten ook bestanddelen in die bijv. op het gewrichtskapsel werken.

Osteo Vetsem is meer voor botwoekeringen, fracturen en diepgaand botweefsel verval.

Omdat ik VSM producten verkocht heb in de trimsalon heb ik een handig boekwerkje waar dus o.a. een hele lijst aandoeningen in staat met daarachter het juiste VSM-middel. Bij botbreuk is dat dus Osteovetsem.

Helena, deze VSM producten kun je on-line bestellen bij www.puurnatuur.nl of de Paardendrogist.

Ik gebruik heel vaak dit soort middelen en heb al zo vaak goede resultaten met deze middelen bereikt (ik, maar ook kennissen en klanten van mij die ik middelen aan raad) dat ik zéker denk dat je'm er mee kunt helpen. Of het voldoende is moet blijken, maar het is het proberen meer dan waard. Heel veel sterkte en succes.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:35

Henla, ik vind het dapper en bewonderingswaardig dat je tegen het advies van de dierenarts ingaat en Impact toch gewoon lekker buiten zet. Je hebt gelijk dat je zegt 'het paard moet wel paard kunnen zijn'.
Heel veel sterkte de komende maanden.