[WN] Van wat moet je allemaal lid zijn om bij de paints te starte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Van wat moet je allemaal lid zijn om bij de paints te starte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 07:40

Hoi,

Ik wil met mijn breedingstock jaarling, op zich wel gaan halteren. Maar waarvan moet ik allemaal lid zijn?

We zijn lid van die amerikaanse club (apha) maar moet je verder nog ergens lid van worden?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:19

Nee hoor, je hoeft nergens verder lid van te zijn en om Open te starten zelfs niet eens van de Amerikaanse Club.
Wel krijg je korting op de stal als je lid bent van de DPHC!! En het is natuurlijk een leuke gezellige club om lid van te zijn. Op de DPHC shows hebben we ook "special" klasses als In Hand Trail en Beginners en Waalk/Jog Lead-line.
Met Press zou je zeker aan de In Hand Trail mee kunnen doen naast het Halteren! Haar Zusje was er erg goed in, dus zij zal dat vast ook leuk vinden!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:32

Oh, ik kende die onderdelen niet eens. Dat hand trail lijkt me wel leuk, we zijn toevallig een week geleden begonnen met oefenen met balkjes.

Ik wil zelf in de amateur starten, dus dat kan als je alleen lid bent van de apha? mooi.
bedankt

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:26

Niels in de lutte wordt in hand trail uitgeschreven.
Kun je mooi een keertje oefenen.

Ik kan je alleen aanraden om beginners te starten. Dat is altijd handig als je nog nooit een wedstrijd gereden hebt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:45

Ok kan ook wel, johanna zei de amateurs (ik weet er verder niks van)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:48

Ik denk dat het als beginner zijnde zowiezo handig is om in de beginners te starten

johanna29

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:56

Volgens mij kun je op off. paint wedstrijden niet als beginner starten omdat deze klassen simpelweg niet uitgeschreven worden. Tot nu toe worden er aleen amateur en open klassen uitgeschreven Dit in tegenstelling tot sommige AQHA wedstrijden waar novice jeugd en novice amateur klassen uitgeschreven worden

Bij de WRAN kun je gelukkig wel als beginner starten !!

met vr.gr. johanna vellinga

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:58

Jawel hoor! De DPHC shows hebben "special" klasses, speciaal voor Beginners niet-officiele klasses die wel door de officiele jury gejureerd worden en waar gewoon prijzen te winnen zijn. Het zijn zelfs goedkopere klasses en speciaal om de drempel te verlagen voor beginnende ruiters!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:14

Oh das mooi, maar zijn er ook wedstrijden met jongere mensen? Jeugdwedstrijden oid?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:05

Nee, er zijn geen specefieke APHA Jeugd wedstrijden, en momenteel wordt jeugd nog niet uitgeschreven, maar zodra daar vraag naar is en er wat meer jeugd is kan dat uiteraard veranderen!!

Anoniem

Re: Van wat moet je allemaal lid zijn om bij de paints te st

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:09

Dus ik kan in een wedstrijd zitten met mensen van 50, hmm, dan voel je je toch wel een dreumes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:26

Anya schreef:
[***] in de lutte wordt in hand trail uitgeschreven.
Kun je mooi een keertje oefenen.

Ik kan je alleen aanraden om beginners te starten. Dat is altijd handig als je nog nooit een wedstrijd gereden hebt.

Zeker voor 1 wedstrijd met press 1,5 uur rijden, we hebben een 1.5 paards trailer. Dus ze kan niet met gips mee.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:29

Nou dat is jammer!
Dan wordt het toch pleasure en trail en horsemanship op Gips starten
Gaat ook vast super!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:31

Gips en trail? Geen goede combo laten we het houden bij pleasure.