[WN] Het ho-kwartje is gevallen! (in draf)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Het ho-kwartje is gevallen! (in draf)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 22:35

Ik ben nu een paar weken af en toe aan het oefenen geweest, steeds door middel van belonen als hij het goed deed (en dan mocht hij even stil blijven staan) en "straffen" door hem even in zijn achteruit te zetten als hij het niet goed deed, daar heeft hij nl. echt een enorme hekel aan . En vandaag hoorde ik ineens twee enorme kwartjes vallen : bij Speed (Oooow, bedoelt ze dat!!!!) en bij mij (Heeej, zoooo moet dat!!!)
Ik heb eindelijk de goeie timing en zithulp te pakken, het ging vanavond een stuk of 5 keer achter elkaar heel netjes aan een losse teugel. In stap gaat het vreemd genoeg nog wat minder, maar dat zal ook wel niet meer zo lang duren dan denk ik. In galop doe ik nog niet, eerst eens in de lagere versnellingen, anders moet je hem al stop gaan trekken en daar pas ik voor. Woepie, hij wordt misschien nog eens een echt cowboypeerd !

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:47

Geweldig Speedster! Gaaf is dat, als jij & je peerd ineens doorhebben hoe 't moet
Been there, done that & I know it feels great!
Ik wens jullie nog heel veel van die kwartjesmomenten toe

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 05:29

Heej gaaf joh..... g zo door.....

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:22

Gaaf
Je beschrijft het leuk
Ga zo door zou ik zeggen

gianlucka

Re: Het ho-kwartje is gevallen! (in draf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:57

Speedster schreef:
In stap gaat het vreemd genoeg nog wat minder, maar dat zal ook wel niet meer zo lang duren dan denk ik.

Misschien komt dat, omdat je in de stap vaak al wat zwaarder zit.... tenminste, dat heb ik altijd. In de stap zit ik vaak al wat onderuitgezakt misschien belemmert dat het halthouden.........
(ik heb verder geen idee hoor, ik zat daar zo ineens eens wat over te filosoferen)

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 17:57

dat zou inderdaad kunnen. In draf kun je wat meer verschil aangeven. We blijven flink oefenen!

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:01

Heerlijk moet dat zijn. Ik had ongeveer hetzelfde...maar dan net andersom. In mijn situatie moest bij mij het kwartje vallen. Ik vroeg mijn toen nog 3-jarige de eerste keer om een stop (Whoa...diep zitten en wilde de teugels aannemen) maar bij het diep zitten stond ze al stil....binnen 1 stap dus...en met een sierlijke boog verdween ik over de knop. Zo'n stop had ik dus weer niet verwacht.
En zo is het gebleven. Ik zit diep en de jongedame plant haar hoeven met gestrekte benen in het zand en let ik even niet goed op krijg ik vliegles....hahaha.
Afgelopen week...de eerste keer in een grote binnenbak in galop...en ik Whoa fluisteren en diep zitten....binnen 4 passen stond ze stil....kwartjes-moment...bij mij dan.

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 07:36

Dat is het andere uiterste! Kan Speed daar niet een beetje van krijgen?

thorretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 01:03

hahahaha.. iski.. dat had ik best op foto willen vastleggen hahaha (ik zeg niks verder.. kan niet rijden)

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:49

Hee leuk Speedster!!! Heb je foto's??
Ik ben ook in dat stadium, van de week voor het eerst een metertje gegleden (na 8 foute stops ) en dat is inderdaad zo'n gaaf gevoel

Veel plezier~!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 10:11

Nou, bij glijden zijn we nog niet, zo ver kan en wil ik als recreatiewesternruiter in een bak met enorm stroeve bodem ook niet eens gaan (hoewel me dat wel gaaf lijkt). Maar het actief remmen (in de ankers gaan) in plaats van uitrollen vind ik al heel wat... Jammer genoeg ook geen foto's, maar daar zou ook niet zo heel veel op te zien zijn .

Maar een lekker gevoel was het toch!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:14

speedster toppie
het is zo'n heerlijk gevoel als ze snappen wat je van ze wilt

had mijn eerste paard de grootste lol in stoppen
die ik nu rijdt wil alleen maar steeds door en door en door
maaaarrrr...
vorig weekend had ik wat rondjes gegalopeert met een klein pony'tje achter ons aan die de galop nog moest leren
na wat rondjes vraag ik te stoppen en meneer ging netjes zitten en maakte een mooi stopje
verbaasd heb ik achterom gekeken of dat wat ik voelde ook wel klopte en ja hoor, een mooi streepje in het zand

iski dat wat jij meemaakt had ik dus bij mijn eerste

Jacqueline4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:16

Soms duurt het wat langer maar het kwartje valt uiteindelijk altijd.
Super voor jullie

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 10:23

Precies. Ik doe er liever wat langer over dan dat ik hem in zijn mond ga lopen rukken en ik een paard overhoud dat stopt omdat hij bang is dat ik hem ga pijn doen (wat me wel aangeraden is overigens ). Zo hebben we er tenminste allebei lol aan!

Kaunos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:35

Wat goed zeg! Ik kan me het moment dat het kwartje bij Kaunos begon te vallen ook nog goed herinneren. Ga zo door!

nikki_amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:24

Wat fijn dat het nu zo goed gaat!!