Welkom op Western.
Moderators
Vera, Cer
Datum en toelichting op wijzigingen
Deze regels en richtlijnen gelden vanaf 16 juli 2007. Er zal de eerste twee weken coulant mee omgesprongen worden, door middel van een PB of opmerking in het topic; daarna zullen topics of reacties die niet aan de regels voldoen zonder bericht verwijderd of gesloten worden. Deze overgangsregeling geldt ook bij wijzigingen van de regels.
Motivatie en toelichting op het forum
WN is bedoeld voor alle zaken die gaan over westernrijden. Het is opgedeeld in 5 subfora.
WN-AM Op Algemeen kun je je algemene vragen kwijt over van alles en nog wat.
WN-EV Op Evenementen kun je data van wedstrijden/clinics e.d. vinden c.q. plaatsen.
WN-TR In de Tack Room kun je al je harnachementsvragen kwijt.
WN-FA Op Fokkerij en Afstamming kun je je vragen over het fokken van allerlei westernrassen kwijt,
WN- ITP Op Western Foto's kun je al je foto's plaatsen.
Bovenaan Algemeen staan stickies waarin je links naar je advertenties op EA kunt plaatsen.
Vaste regels
De algemene boktregelszijn natuurlijk ook op WN van kracht! Vragen die al in de FAQ zijn beantwoord, worden op slot gezet. Vragen waarbij onvoldoende moeite is gedaan om zelf het antwoord te vinden, gaan op slot. Voorbeeld is: mag ik als amateur ook open klasse starten? Als je denkt dat je een gegronde reden hebt waarom jouw vraag niet eenvoudig op te zoeken valt, moet je aangeven wat je zelf al hebt gedaan om het antwoord te vinden. Is dat niet het geval, gaat het topic alsnog op slot.
Reacties die uitsluitend gebaseerd zijn op "dacht ik", "volgens mij" en "ze hebben me verteld" worden verwijderd zonder bericht. Als je iets niet zeker weet, zoek je het op. Het noemen van namen van juryleden is niet toegestaan. Deze worden altijd verwijderd.
Topics die verworden tot een gezellig onderonsje tussen een klein groepje gebruikers en die niet meer direct betrekking hebben op het onderwerp (de zogenoemde slowchats) gaan op slot of worden verplaatst naar de Huiskamer, omdat ze dan niet meer interessant zijn voor iedereen.
Advertenties zijn in zoverre toegestaan dat deze als link geplaatst moeten worden in één van de drie sticky’s op WN-AM. Advertenties voor het inschrijven op wedstrijden worden verplaatst naar WN-WD.
Handige links
Op dit forum bestaan diverse nuttige topics, lees die door voordat je hier begint met posten:
regels en richtlijnen (dit topic)
De algemene boktregels
FAQ over Western algemeen
Lijst met trainers en stallen
Lijst met westernwinkels
FAQ: veelgestelde vragen over wedstrijden
open startplaatsen voor het komende weekend (volgt zsm)
De actuele kalender voor de komende 3 maanden (volgt zsm)