[WN] Bezoek aan Leckebush....GAAF!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Bezoek aan Leckebush....GAAF!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 09:33

Dit weekend ben ik bij Leckebush in Duitsland geweest.
De reden was om naar Cherokee Blanca te gaan kijken, een paint hengst waar ik belangstelling voor heb.
Mijn paard is nu 18 en ben een beetje op zoek naar een opvolger... al dan niet kopen of zelf fokken ( mbv de merrie van een vriendin)
Ik wilde nl eventueel volgend jaar een veulentje fokken....ik zeg wilde want ik ben erop teruggekomen.

Daar staan zoveel paint-nakomelingen van deze hengst dat ik daar een goede keuze uit kan maken tegen die tijd en niet de risico's van het fokken heb.....daarbij heb ik besloten dat ik absoluut geen merrie wil... (tja 50% kans natuurlijk...en hij had vorig jaar meer merries dan hengstjes..) en ik ben een kleuren-zeurpiet....
Een paint moet bij mij mooi op kleur zijn en dat kies je niet met fokken...
Verder is het leuk om 30 kids van een hengst te zien en dan heb je een goed beeld van het vererven van de hengst

Daarbij was er een leuke show...combinatie van 2 leuke dingen dus.

Van Petra Leckebush hebben we een tour langs de accomodatie gehad, de hengstenwei waar Cherokee met zijn zoons en ander mannelijk gespuis rondhing, de merrie-weides, de jaarlingen en twee-jarigen.... erg mooi allemaal.
Alle dieren zijn erg braaf , rustig, makkelijk in de omgang.. complimentje hoor!!
Straks gaat Cherokee weer met de merries de wei op...

Heb veel foto's gemaakt, zal ze morgen of zo plaatsen....

Was een erg leuk weekend en ben aardig wat wijzer geworden.
(ik zit niet zo in de paints namelijk...)

Mijn vraag is:

Wie heeft er hier op bokt nog meer een Cherokee Blanca of Cherokee Cactus nakomeling ???

_Vanes_

Re: Bezoek aan Leckebush....GAAF!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:52

foto's,foto's, foto's, foto's,foto's,
leuk verslag!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 09:57

foto's komen eraan, heb nu mijn camera niet bij me... aangezien ik er lustig op los bokt op mijn werk (oei!)

Hoop nu al dat er twee jaarlingen over 2 jaar nog zijn .....
en anders is er vast weer genoeg ander leuk spul....
zucht.... ben nu al verliefd op een knappe jaarling...driekleur,cowhorse...en die leuke merrie met zebra-manen...oh ja..wilde geen merrie, hihihi... ze zijn ALLEMAAL leuk, knap, mooi, lief..AAAGRRRR waar is die loterij-jackpot!!!

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:36

Waarom wachten tot over 2 jaar? Misschien is er wel de mogelijkheid om nu te kopen (kan natuurlijk niet in jouw portemoniks kijken ) en daar in de opfok te laten staan? Dan weet je zeker dat dat lekkere ding voor jou is. Of vind je het gewoon "eng" om zo'n jong dier te kopen omdat je niet weer hoe die uitgroeit? Dat kan natuurlijk ook!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 13:55

Eerlijk gezegd heb ik nu geen 5000 euries om een jaarling te kopen....vind het best veel geld en mijn paard doet het op dit moment nog goed.
Ging erheen om volgend jaar te dekken....jaar erop veulen....3 jaar later erop... dan zijn de kosten verdeeld maar ben van het dekken afgestapt om eerder genoemde redenen.

Zou het liefst nu een van die peuters kopen maar helaas...heb nu inderdaad een portomoNIKS in dat opzicht, hahah.
Enne..... als ik zie wat er nu rondloopt, dan zijn er tegen die tijd nog wel een zooi mooie babies van Cherokee...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:38

Nu het dekgeld opzij leggen en alle DA kosten inschatten en daarbij doen.
Daarna alle opfokkosten op dezelfde rekening storten.
Is dat een optie????

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 15:18

Yep.... ga in elk geval hard sparen....

Eerst mijn auto betalen, wordt nu gespoten....als die af is kan de auto-spaarpot veranderen in vlekken-spaarpot

Ben er nu zeker van dat ik straks een vlek wil, veel zwart, weinig wit, tobiano, ruin, donker hoofd.... klinkt kieskeurig maar er staan er wel 20 zoals ik ze wil daar, ahaha

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:54

Klinkt goed!

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:14

Heb zelf een Cherokee Blanca zoon, bay\blacktovero,goed paard
wel erg groot,1.59, Ik vermoed dat hij op zo'n totale outcross als met jouw paard een erg groot paard zal produceren, wat misschien
daardoor wat minder geschikt voor bijvoorbeeld working cowhorse zal zijn.Misschien is het inderdaad verstandig om een volle paint uit hem te kopen. Foto's in mijn profiel van Chum

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 00:43

heb een nakomeling van TL Cherokee Star die is van Cherokee Blanca? wie kent TL Cherokee Star?
ja bont is apart sommigen vragen er aparte prijzen voor.
ik val op karakter, gangenwerk, de bouw en dan pas de kleur op kleur en papier kan je niet rijden.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:50

CherokeeChum schreef:
Ik vermoed dat hij op zo'n totale outcross als met jouw paard een erg groot paard zal produceren, wat misschien
daardoor wat minder geschikt voor bijvoorbeeld working cowhorse zal zijn.

Gelukkig is Chico een ruin....

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 11:11

@CC: Yep, ruinen fokken nu eenmaal lastig, hihi..... de merrie van mijn vriendin is een pleasure/hunter merrie uit Justa Tad Rad, vrij groot en slank gebouwd.
Maar ga nu voor een volle paint denk ik...

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 11:15

FOTOOS !!!!!!

ER STAAN NU FOTO'S VAN ONS BEZOEK DAAR OP DE VOLGENDE LINK:

http://www.mijnalbum.nl/Album=EEDZZJXG

Met name de jaarling met gestreepte manen is een fovriet van me, helaas wel pleasure gefokt, maar what the...maakt het uit.
De bruine 3 kleur jaarling is ook erg leuk, cowhorse gefokt.

Verder is Cherokee zelf ook erg mooi, wel breed, grof beenwerk maar erg sterk.

nou eh... kijk zelf maar !!!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:21

Leuke foto's !! Die merrie met de gestreepte manen is een mooi gebouwd paardje.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:44

Leuke foto's, ik ben er ooit een keer, kan wel 8 jaar geleden zijn ofzo, in m'n dooie eentje heen gekachelt op 1 dag heen en weer, met vrachtwagentje en m'n paint Mr Jeta Scribbles om wedstrijd te rijden. Leuk om dan op je foto's toch bekend terrein te zien. Aardige mensen ook. Keek m'n ogen toen al uit wat er allemaal aan paarden stond.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 11:53

@CC: Was ook mijn favoriet !! Petra vertelde dat ze niet te koop was (= betekent veel duurder, hihi)
Grote kans dat deze er dus over 2 of 3 jaar nog is...

@Karina, we zijn nu op vrijdagmiddag erheen greden en zaterdagmiddag weer naar huis. Met paarden op 1 dag doen we niet, vinden we te lang.
En aangezien de pipo-wagens lekker slapen en er stallen zijn .....maken we er een weekend van.
Vaak gaat mijn vriendin een week erheen, inculsief lessen etc.

Karina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:12

Helemaal gelijk, het is eigenlijk geen doen om in 1 dag heen en weer te rijden. Was nog in pre-routeplanner-tijdperk geloof ik, viel ook enorm tegen toen. Het leek minder ver op de kaart

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 12:52

Hmmm, de enige route die ze eerst wisten was over die verschrikkelijke berg met hellingen van meer dan 12% en erg kronkelig, geen vluchtstrook brrr..
Nu is er ook een route om de berg heen, is wel veel langer maar niet zo steil. Veel beter !!!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:12

Leuke foto's... vooral véél paarden... De 2 jarige medicinehat viel mij wel op. De 'zebra'merrie en de bay (geen driekleur, is eigenlijk hele foute term en US-fokkers griezelen er van...bay/tobiano. Driekleur zeg je bij honden en konijnen) jaarling zijn inderdaad ook wel leuk.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 08:39

@Francis: oeps sorry....zo zie je maar dat ik niet zo in de paints zit...
Schijnt dat Cherokee Blanca deze veulens doorgeeft wanneer hij een overo merrie dekt....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:52

mooie foto's!

dat huis

en natuurlijk de paardjes, wat een hoop leuke bij elkaar!
de "zebra" vind ik ook heel leuk, maar die 2 jarige medicinehat is prachtig

lijkt me harstikke leuk om daar op het terrien te slapen in zo'n pipo wagen en dan vanuit je bed de paarden in de wei te zien lopen

Quartertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 09:44

Mooie foto's. De jaarling (D1) is erg mooi.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:35

ElCamino schreef:
@Francis: oeps sorry....zo zie je maar dat ik niet zo in de paints zit...
Schijnt dat Cherokee Blanca deze veulens doorgeeft wanneer hij een overo merrie dekt....

De kleur bay staat lost van het overo of tobiano zijn... het vlekkenpatroon van Cherokee is tobiano, als hij een overo merrie dekt zal er waarschijnlijk regelmatig een tovero uit komen. Dat is een combinatiepatroon van tobiano en overo, wat die bijna witte twee jarige dus ook heeft. Het medicine hat wat ik noemde slaat weer op het stukje bruin van en rond haar oren. Paarden die dat hebben en voor de rest minimaal voor 75% wit zijn, worden ook wel medicine hat horses genoemd (is zelfs een apart stamboek voor: MHHR ) en waren volgens de indianen heilig. Volg je't nog

Bay is een kleur, net als zwart of vos dat is. Bay is wat we in nederland een 'bruine' noemen, dus bruin paard met zwarte manen en zwarte staart en vaak ook zwarte onderbenen. Krijgt zo'n 'bay' een vlekkenpatroontje mee (maakt niet uit wélk patroontje), dan heb je dus ineens drie kleurtjes.. zwart/bruin/wit... maar da's dus een 'bay/bonte' en geen 'driekleur'... Hoop dat ik het zo duidelijker heb uitgelegd.