[WN] De Bokkers...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iski

De Bokkers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 15:40

De Bokkers,

Kijk, in de Wereld van de Paarden hebt je ruiters en bakranders, Grooms en Judges, organisatoren, WRAN-bestuurders (in spé), parcour-bouwers en zij die het weer afbreken (meestal de paarden dus), Lintendames al dan niet geassisteerd door een Lintenjonker (zoenen-zoenen-zoenen...) , ouders en echtgenoten die in meer of mindere mate en soms noodgedwongen de hobby van zoon/dochter, vriend/vriendin of echtelijke partner delen. Allemaal mensen die op een of andere manier wel verwant zijn met het spel rond dat edele dier en waarvan de relevantie van de verbinding duidelijk zichtbaar is.

Maar als het stof nedergedaald is, de lichten gedoofd, de paarden op stal staan, de muziek verstomd is en geluid enkel nog voortgebracht wordt door traag en tevreden malende paardenkiezen en er een oorverdovende stilte over de maneges en stallen valt….ja dan komen ze tevoorschijn…..De Bokkers….., kruipen ze uit gaten en hoeken, sluiten ze zich aan op de hedendaagse life-line van ons bestaan en bokken ze er lustig en verslaafd op los, ongehinderd en ongeremd, ongegeneerd en soms compleet ongeletterd, gedreven door adrenaline, goede bedoelingen, mildheid en humor, gif en venijn, voorzien van tekens en avatars die enkel door ingewijden herleidbaar is tot taal die begrepen kan worden, soms elkaar ophemelend, dan weer elkander neersabelend maar altijd met de kracht van het woord en de macht van het toetsenbord daarbij de vingers makend tot het instrument van de geest, langs welke de kennis de virtuele wereld in vloeit gelijk warme honing over een beschuitje, al even klevend is en enkel gestuit kan worden door een af en toe traag werkend medium….of een overspannen Moderator.

Voor de één ‘n spel dat soms niet meer als spel gezien of herkend kan worden, voor een ander een serieuze poging de paardenwereld te redden van de ogenschijnlijke en schier onafwendbare ondergang daarbij door roeien en ruiten gaande om op virtuele wijze de hem/haar omgevende IRL wereld kennis te laten nemen van de Bokkende werkelijkheid, voor de meeste een uitlaatklep voor emotie, frustratie, kennis, kritiek of heilgeroep. In ieder geval, alles beter dan de lusten bot te vieren op de omgeving bestaande uit partners, kinderen en (schoon)moeders....

En dit alles ter meerdere eer en glorie van die 4-voeter die nietsvermoedend en onwetend van hetgeen zich òver zijn/haar rug en àchter de honderden beeldschermen afspeelt, traag en loom de kiezen het werk laat doen, dagdromend de laatste uren aan zich voorbij laat gaan en peinzend over het hier en nu van de slinkende voorraad hooi in zijn/haar ruif….en die daarbij zonder het zich ervan bewust te zijn de vraag symboliseert: wat is er nu feitelijk belangrijk in het leven…woorden of hooi?

Aan u de keus………

LindaVelings

Re: De Bokkers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:45

weer een goed verwoord stukje tekst iski

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:06

Wederom Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:09

iski, hij is weer schitterend

en herkenbaar

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:17

Goed gedaan!

Waar blijft die bundel nou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:29

iski schreef:
...en echtgenoten die in meer of mindere mate en soms noodgedwongen de vriend/vriendin of echtelijke partner delen...

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 16:37

Sonja.........has eyes AND vision.....

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:42

Geweldig!!!!!!

Herken ik echt niet hoor!!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:46

_/-o_ Grandioos weer Iski... ik wacht met smart op een gesigneerde versie van je bundel.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:48

Vind hem nogal slapjes Afbeelding

aan de andere kant de quote van Sonja is weer tekenend en sprekend voor de manier van lezen van de gemiddelde bokker
Laat 1 woord weg en er staat iets heel anders Afbeelding

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:07

Weer een enorm leuk en treffend stuk geschreven Iski.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:09

iski schreef:
vraag symboliseert: wat is er nu feitelijk belangrijk in het leven…woorden of hooi?

Aan u de keus………

Alhoewel het hooi toch al goed zat, dus vanzelf sprekend belangrijker was dan het woord, symboliseert dit, wat ik feitelijk al eens te horen heb gekregen, dus, mijn keus is, om er maar geen woorden meer aan te besteden.

Vr Gr peter Vet

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 17:15

Citaat:
@PV:Alhoewel het hooi toch al goed zat, dus vanzelf sprekend belangrijker was dan het woord, symboliseert dit, wat ik feitelijk al eens te horen heb gekregen, dus, mijn keus is, om er maar geen woorden meer aan te besteden.

Kijkaan.....de vleesgeworden Contradictio in Terminis

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:17

iski schreef:
Citaat:
@PV:Alhoewel het hooi toch al goed zat, dus vanzelf sprekend belangrijker was dan het woord, symboliseert dit, wat ik feitelijk al eens te horen heb gekregen, dus, mijn keus is, om er maar geen woorden meer aan te besteden.

Kijkaan.....de vleesgeworden Contradictio in Terminis

Virtueel dan...

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:22

Geweldig gedaan Iski!

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:23

De virtueel geworden Contradictio in Terminis, dus
@Iski: Je hebt jezelf weer overtroffen Bravo!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:15

Geheel vrede heb ik hiermee, daar ik mijn er nooit iets van heb aangetrokken,als het uit de psycholinguistische hoek komt.

Maar goed, misschien functioneer jij daarom wat beter op een forum, dan ik dat doe.
Voorlopig zoen ik er heerlijk op los, dus heb ook geen behoefte aan een western-dating-paardenkamp om zo aan mijn trekken te komen.

Maar goed, jij vind dat een gat in de markt waarschijnlijk, dus wat dat aangaat heb je gelijk waar je ook in gequote wordt, dus zal je ook wel iemand uiteindelijk vinden, die je bedje van 0,80 cm met je wil delen.

Vr Gr Peter Vet

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:50

Wijze woorden van een wijze man Afbeelding

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:30

Mijn eerste reactie is lachen. Best treffend dacht ik.
Mijn tweede reactie is minder positief. Tuurlijk er staan leuke zinnen in. Er is altijd wel een stukje herkenning te vinden in één of meerdere regels tekst.

Maar... het maakt van bokkers dus wel precies het soort mensen waarover in sommige wandelgangen denigrerend wordt gedaan. Een reden om geen woorden (of hooi) vuil te willen maken aan bokt. Een reden om hetgeen op bokt geschreven wordt weer niet serieus te nemen.

"Bokt altijd goed voor een rel, een leuke foto van een leuk paard, maar verder niets waard"

Vreselijk jammer in mijn optiek. Want waar vindt een persoon, of een tak van sport, of een vereniging sneller een breed gemeleerd publiek waarmee van gedachten gewisseld kan worden over verleden, heden en toekomst. Wensbeelden, ideeën en plannen?

Een geweldig medium zou je toch denken.

Een medium wat helaas maar al te vaak verzuipt in virtueel stevig ingezette tegenstellingen die IRL niet altijd zo zwaar zijn of soms juist worden ingegeven door in het verleden opgedane ervaringen die virtueel kennelijk het eeuwige leven hebben.

Eeuwig jammer wat mij betreft.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:34

Wijze woorden van een wijze vrouw

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 22:29

Helaas is niet alles begrepen in wat ik geschreven heb. Maar dat kan ook niet, het is mijn gedachtengang en die hoeft niet logischerwijze gevolgd en begrepen te worden.

Het was en is zeker niet mijn bedoeling om Bokt en de Bokkers niet serieus te nemen. Maar soms is enige relativering wel gepast.

Gek genoeg zijn het altijd dezelfden die de schoen aantrekken, blijkbaar omdat ie past. Het effect zit 'm nou juist niet in hetgeen geschreven staat maar in de interpretatie. En soms doet dat blijkbaar pijn en leidt dat tot venijn...daarmee nou juist bevestigend wat ik schrijf.

Een reactie zegt meer over die schrijver dan over mij. Een spiegel kan leuk zijn ...maar ook erg confronterend.

En inderdaad, wijze en beschouwende reactie van anya.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:43

geniaal

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:55

Lezen is een kunst, interpreteren ook,ik vond m'leuk Hooi!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 03:08

Geweldig Iski

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:46

Kijk, dit is nou types Bokt, geheel in de lijn van de TS, geef ik antwoord in mijn eerste quote, over het geschreven stukje over bokkers.
De reactie van de TS hierop, staat geheel haaks op hoe ik het bedoelde. Consideratie wordt namelijk omgezet in Contradictio in Terminis.
Dus mijn keus, om er maar geen woorden meer aan te besteden, was bedoeld al een soort van akkoord verklaring naar de TS toe, die ach kijkaan ….. vleeswording, in zijn antwoord op mijn reactie daar weer op, aangeeft, dat zijn gedachtegang logischerwijs niet gevolgd of begrepen hoeft te worden.
Buiten het feit dat ik mijn afvraag, wie nou logischerwijs niet begrepen word, althans in het geschreven woord dan, welke gedachtegang daar achter zit. Vraag ik mijn ook af, wie er begint met een reactie te geven, die in mijn beleving pas is opgebouwd uit venijn, waarschijnlijk voort gekomen uit pijn, dus gek genoeg de schoen zelf heeft aangetrokken.

Een reactie zegt meer over de schrijver dan over mij. Een spiegel kan leuk zijn …maar ook erg confronterend.

Kijk Iski, je hebt twee soorten van groepen mensen in dit leven, en dat zijn mensen, die ook wel te boek staan als kolenboeren, dus schepjes op het vuur gooien, en daarmee bepaalde gevoelens aanwakkeren, dus als het ware hun eigen gebrek daarmee onder geschikt maken, of er een kunst van maken, het zo te laten horen, zoals het graag gehoord wil worden.

En je hebt mensen………..ach volgens mij kan jij wel met deze omschrijving van de mens uit de voeten, want dat heb jij in mijn ogen als het ware bevestigd, op wat ik schreef.

Vr Gr Peter Vet