[WN] hoeveel inch voor een slanke haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jikkiej

hoeveel inch voor een slanke haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 10:34

ik heb een haflinger een slanke het moderne type maar ik weet niet hoeveel inch western zadel ik daar voor nodig heb?

weet iemand ongeveer hoeveel inch??

polly2

Re: hoeveel inch voor een slanke haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:50

Ik heb geen verstand van westernzadels...maar kan je wel vertellen dat "inch"de maat is van jouw achterwerk en neit de maat van het paard.
De maten van paarden worden binnen de engelse zadels verschillend aangeduid. De ene doet het met small, medium en large, de andere met boombreedte 1, 2 en 3...weer een ander hanteert andere maten....Maar hoe dat bij westernzadels zit weet ik niet. Maart inch is dus jouw maat!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:59

Bij westernzadels hebben we regular (smal), semi quarter, full quarter en soms ook nog een xl versie daarvan. Maar per merk is het verschillend hoe de maten zijn. Er is geen standaard. Meten is weten... Maar laat wel kijken door iemand die er echt verstand van heeft want een westernzadel past echt niet zomaar op elk paard.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:12

En bij een paard met een korte rug kan ook de lengte van een zadel van belang zijn.