[WN] Western Weekend....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iski

Western Weekend....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 01:01

Western Weekend

Wie heeft er zin in een Western Weekend met zijn/haar eigen paard? Dit voorjaar start ik met Western Weekenden: op vrijdag avond aankomen, kampvuur en sterke verhalen, of lekker ontspannen, paardjes in wei of paddock, zaterdag een lange buitenrit door het Drents Fiese Woud (6000 ha), ’s-Avonds BBQ met kampvuur, zondag korte rit naar nabijgelegen bos of iets op verzoek (clinic?), en dan na de lunch weer naar huis.

Gewoon met je paard er een weekend tussenuit. Rust en ruimte voor paard en mens tot maximaal 4 combinaties….

Zin? Neem per pb of mail contact op om alles door te spreken en tot afspraak te komen. Tot ziens in het Drents-Friese Woud….

Twin Acres Ranch.

VincentS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 10:05

Hey iski,

Wat een goed idee! Ben er vorig weekeind nog geweest en heb er heerlijk een frisse neus kunnen halen. Is een super gebied om lekker met je paard doorheen te banjeren. Zal kijken wanneer we weer een weekeindje vrij kunnen nemen om mee te kachelen.

Groet,
Vincent.

SuperrrPaint

Re: Western Weekend....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 10:32

dat klinkt wel leuk! Heb je ook een site met fotos en prijzen??

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:05

iski waar zit je??
mijn paard staat in de buurt van het drents-friese woud, misschien kan ik eens aansluiten op zo'n tocht?

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 11:49

susan schreef:
iski waar zit je??
mijn paard staat in de buurt van het drents-friese woud, misschien kan ik eens aansluiten op zo'n tocht?

waar ik zit? Nou hier...aan deze kant van het beeldscherm....

Zoals ik al in het topic schreef...voor vragen en informatie even een pb-tje/mailtje.

Ik wil voornamelijk ruimte en voorziening leveren aan mensen die wat verder weg wonen, geen bos in de buurt hebben, voor wie het te veel is om 1 dagje op en neer te reizen naar bv. de Veluwe of voor wie het gewoonweg te duur is om een weekend naar de Ardennen te gaan om daar met een gehuurd paard te rijden.

Verder is het de bedoeling dat mensen zich samen als (vrienden)groepje aanmelden. Ik organiseer al 10 jaar feestelijke weekenden waarbij ik tot 100 man kan verzorgen. Maar ik heb slechts beperkte ruimte voor paarden naast m'n eigen paardjes. En in overleg zal veel mogelijk blijken.

Ik ben geen filantroop, maar hoef er ook niet van te leven en wil het dus niet commercieel gaan doen (tenminste vooralsnog niet) want dan had ik niet op deze plek in het Forum kunnen en mogen staan.

PeppySan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:45

Heb je eventueel ook paarden beschikbaar voor mensen zonder eigen paard? of zijn die in de buurt te huur?
en een mooiweerverzekering?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:54

klinkt heerlijk!
ga zeker kijken of ik een keer kan komen dit jaar!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:50

Leuk idee....jammer genoeg kom ik niet in aanmerking... ik woon te dicht bij.....

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 23:19

PeppySan schreef:
Heb je eventueel ook paarden beschikbaar voor mensen zonder eigen paard? of zijn die in de buurt te huur?
en een mooiweerverzekering?

Helaas, ik kies er bewust voor om mensen met eigen paard te laten komen. Er zijn genoeg plaatsen waar je met een manegepaard een weekend kunt rijden. Maar daar hangen flinke prijskaartjes aan. Is ook wel logisch want wanneer jij op zondagmiddag naar huis gaat moet dat paard nog wel gewoon eten.. Daarom zijn die paard-vakanties ook zo duur. Die paarden moeten in een paar maanden het geld verdienen waar ze een heel jaar van moeten leven.

Smax...het gaat niet om de afstand maar meer om de mogelijkheden die je hebt om in het bos te gaan rijden en ja....dat is voor jou dus ook op 1 dag te doen. En jij...jij woont op een westernvakantiepark...hahaha.

HCRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 07:28

ik vind het erg leuk om te komen MAAR, vroeguh stond ik op een pensionstal en deden we dit met de hele stal. Lekker een weekendje naar Drente met zijn alle. Nu sta ik alleen thuis en heb ik niet een "groepje" bovendien lijkt het me leuk om eens wat nieuwe gezichten te leren kennen bijv hier van bokt, dus kunnen we niet eens iets met zijn alle afspreken tot een max van zoveel mensen? (althans ik zag dat je er 100 kwijt kan maar dat is mij te druk)

Daarbij komt bij dat ik mijn paard over een maandje ongeveer ga inrijden en dan vind ik lekker een beetje relaxed door het bos, een goeie oefening voor hem. Zo heb ik zijn moeder ook ingereden. misschien zijn er meerdere hier met jonge paarden??

Jester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:14

Wat leuk, wij zijn zeker ook geinteresseerd.. eens kijken of er ruiters van stal zijn die ook mee willen.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:18

Je kunt er nog 4 paarden stallen, meer niet.
Als ik het goed heb begrepen

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:23

Leuk man!! Ja ik heb er wel zin in. Enne Kokopelli gaan wij toch gezelli samen in een weekend. We kunnen er vast nog wel 2 bij vinden.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 09:09

Monnik schreef:
Leuk man!! Ja ik heb er wel zin in. Enne Kokopelli gaan wij toch gezelli samen in een weekend. We kunnen er vast nog wel 2 bij vinden.

Kijk....zo werkt het wel...hetzij via de mensen die je in de buurt kent of via bokt....vorm een groepje van 4 personen+paarden en bespreek een weekend met mij. Dat laatste dan maar even via een pb, krijg je mijn telefoonnummer en spreken we e.e.a. door. Ik wacht het geduldig af.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:42

Hmm Monnik en Kokopelli, hier nog iemand met een jong paard die veel wil buitenrijden! Maar of ik ooit een weekend echt weg van huis kan....? Denk dat dat knap lastig wordt!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:17

lijkt mij ook heel leuk en gezellig ! dus wie wil er bij mijn 1 mans groepje aansluiten

calemity_jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:07

@ monnik wij zijn ook met z'n tweeen dus als je verlegen zit en zo maak je nog een kennis.

groetjes Tanja

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:14

Hier nog iemand die wel een keer een weekend wil Drente-rijden. Bos zat in de buurt, maar met een cluppie ergens anders rijden i.p.v. in m'n eentje lijkt me ook wel leuk én goed voor Dotteke... Wel eerst nog ff inrijden, dus wordt voor mij pas vandezomer dat dat verantwoord is denk ik... Maar 'k hou me aanbevolen om zo'n bij-mekaar-geraapt-groepje aan te vullen. Kom maar op met data...

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:21

Lijkt me erg gaaf man, en gezellig.
ALLEEN, jammer dat hij haast mijn buurman is. Zal ik wel niet mogen komen om naar zijn sterke verhalen te komen luisteren.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:31

Hey ISKI !!!

ik meld me aan !!
Hoef ik eindelijk eens niet te gidsen , routes te zoeken, mijn decipelen in het gelid tye houden op Kootwijk !!
Prop me maar in een groep waar je iemand tekort komt en ik kom eraan !!

Ik ben me weer aan het voorbereiden op een weekend of een dag Kootwijk maar na de weinige aanmeldingen van vorige topics durf ik niet goed meer...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:51

Oh, dagtocht Kootwijk wilde ik vandezomer ook nog es organiseren.. Deed dat zelf toen ik in Harskamp woonde regelmatig, maar 't lijkt me leuk om ook eens met een groepje te doen.

HCRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:50

Francis schreef:
Wel eerst nog ff inrijden, dus wordt voor mij pas vandezomer dat dat verantwoord is denk ik... ...

dat geld dus voor mij ook

Monnik goed plan!! gaan we EINDELIJK!!! eens samen

Monnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:32

calemity_jane schreef:
@ monnik wij zijn ook met z'n tweeen dus als je verlegen zit en zo maak je nog een kennis.

groetjes Tanja

Ja Tanja, dat lijkt me gezellig!!! Even wachten tot Kokopelli haar Spirit ingereden heeft en dan gaan we het gewoon plannen. Ik heb niet zo'n piepjong paard meer, maar ze is nog niet zo lang onder het zadel, dus wat dat aan gaat nog wel piepjong.
Wie zou er met jou meekomen?

Kokopelli schreef:
Monnik goed plan!! gaan we EINDELIJK!!! eens samen

Ja zou het er dan toch eindelijk eens van gaan komen, jij en ik ieder op een eigen paard lekker ritten?!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:03

@Francis.:

ik kom heel vaak in Kootwijk.
Heb al eens een dag willen doen maar had te weinig mensen.
Ik wil in april/mei weer een weekend erheen en dan kunnen mensen op zaterdag en/0f zondag komen.
Ik open er binnenkort een topic over (alweer)

Maar als je eens samen wilt rijden kunnen we wel een keer afspreken daar ??? Vind ik altijd leuk !!

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 12:02

[quote="ElCamino"]@Francis.:

ik kom heel vaak in Kootwijk.
Heb al eens een dag willen doen maar had te weinig mensen.
quote]
Ja...maar was dat niet op 11 januari of zo? Beetje koud die dag...en onder die omstandigheden voor mij net ietsje te ver.

Maar wanneer je in het voorjaar iets plant wil ik graag in mijn agenda tijd inruimen vooropgesteld dat ik die dag geen 'gasten' heb in het kader van een Western Weekend.