Laten wij nou even wel wezen, en dit omtrent de eventuele betaalbaarheid van de sport/hobby dan.
Kies je nou voor een sport/hobby, omdat je het leuk vindt deze ook te beoefenen en daar ook als zodanig je plezier aan beleeft.
Of kies je nou voor en sport/hobby, waarvan toch aardig bekend is, dat het financieel toch wel wat met zich meebrengt, zodat het plezier in het beoefenen van deze sport/hobby, je uiteindelijk niet het gewenste plezier brengen zal.
Als een soort van rode draad, komen wij uit in diverse topics op het financiële kosten plaatje wat deze sport/hobby met zich mee brengt.
Lidmaatschappen en wedstrijdgeld, daarvan krijg ik soms de indruk dat deze twee kosten posten, waarmee je te maken krijgt als je aan wedstrijden wilt deelnemen, vaak de boosdoener zijn, wat de sport en of de hobby onbetaalbaar zal maken.
Stel nou eens, even gewoon met elkaar van gedachten wissel, dus stel, zou het niet zo kunnen zijn, dat de groei van de sport eigelijk ook niet lekker tot de ontplooiing komt, die wij wel willen, omdat er gewoon weg te weinig mensen zijn in het Nederlandse, die de kosten kunnen dragen, wat deze sport met zich meebrengt?
Ik bedoel dit een beetje uit het oogpunt, dat wij dan best wel veel organisaties op dit gebied hebben, en dit dan weggezet tegen de beoefenaars die kosten wat de sport met zich meebrengt, wel zou kunnen dragen, of daar niet over klagen.
Redelijk vaak zit ik hierover te peinzen, waarom deze sport/hobby zo bol staat van klagende beoefenaars, terwijl als ik dit weer wegzet tegenover dat de paardensport de tweede sport in grote van Nederland is.
Dus alsjeblieft nou niet meteen beginnen tegen mij, van ja, jij kan makkelijk l*llen, nee, want misschien loop ik ook wel op mijn tenen om verhoudingsgewijs gezien, met de middelen die ik mijn zelf heb aangemeten, op het randje in deze sport/hobby.
Wat dat aangaat kan ik één illusie bij ieder wegnemen, er bestaan geen geldboompjes.
) En aangezien manlief nogal gevoel voor materie heeft werd dat een heuse Buitenhuis. We hebben zelf alles geplaatst.
Maar dat is ook weer een keuze, had ik maar 1 paard zou het geen probleem zijn.
en onbetaalbaar.
)