[WN] Judge Fee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Judge Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 12:58

Ik kreeg vanmorgen de uitnodiging van de TR's Grand National met de post, en vond daarin de Entry fee voor de Open Lawson (422 euro !!!) en daarboven moet je ook nog 'Judge Fee' betalen.
Wie weet waarvoor die Judge Fee is? Je vindt dat alleen maar terug bij de NRHA classes, dus niet bij de NSBA of AQHA classes.

Ik vind het wel errug veel inschrijfgeld. Je hebt dan wel Added Money en Payback maar er kan er toch maar 1 winnen. Dus de meesten rijden gewoon mee om de eerste 3 of 4 te sponsoren.....

dofuzz

Re: Judge Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:53

judge of office fee wordt bij NRHA shows apart vermeld en aangerekend omdat van de entry fee een bepaald percentage (minimum 50%) terug gaat naar de te verdelen prijzenpot.

Je betaalt inderdaad behoorlijk wat geld voor deze proeven maar je kan ook behoorlijk wat terug verdienen. Het aantal ruiters die hun deel van de koek verdienen wordt bepaald door het NRHA pay-out schedule en hangt af van het aantal deelnemers. Vind je de Lawsons te duur dan kun nog altijd de Limited en Intermediate proeven starten, die zijn nl. veel goedkoper.

Toen ik over hoge entry fees een aantal jaren geleden een vraag stelde kreeg ik als antwoord : if you wanna run with the big dogs, you better be prepared to bite hard.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:31

dofuzz schreef:
Toen ik over hoge entry fees een aantal jaren geleden een vraag stelde kreeg ik als antwoord : if you wanna run with the big dogs, you better be prepared to bite hard.

Dat is een leuke en vertaald in het Nederlands:

Als je met de grote honden wilt piesen, moet je zien dat je ook je poot omhoog kan houden.

Sammy_Jo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:54

Jeetje dat is idd erg veel geld !

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:13

Als je niet weet wat een Judge fee is kun je je afvragen of je in die klasse wat te zoeken hebt

Maar als je goed op het formulier kijkt zul je zien dat voor alle andere klassen een veel lager judge fee wordt gevraagt.
De pro's moeten meer dokken Kunnen ook meer verdienen trouwens

Om in de metaforen te blijven " je moet als klein visje niet tussen de groten willen zwemmen"

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 13:29

Ik wil helemaal niks zoeken in die klasse (wel leuk om naar te kijken)
Ik vroeg alleen waarvoor dit extra bedrag was

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:31

Dat is het zeker.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:36

De vraag is alleen waarom de judge fee voor pro's hoger zijn dan voor de andere.

Er is echt een verschil van 40 euro judge fee voor pro's en 5 euro fee voor rookies. De entry fee is al hoger voor de pro's omdat daar meer te verdienen valt, dat is logisch. De judges worden er niet duurder op. Waarom dan toch dat verschil?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 08:10

judge fee in de open is meestal duurder omdat men het voor de "grassroots" klassen zoals jeugd en rookie zo goedkoop mogelijk tracht te houden

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:35

Precies, het moet voor ons "hobbyisten" wel leuk blijven toch?
Als ook de Green ass Grassers enz het volle Judge fee mee moesten betalen dan wordt de drempel om aan een wedstrijdje mee te doen veel te hoog.