Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
riona schreef:Onze KWPNer wilde ook 1 kant niet op. Ze begon wel stopte abrupt en ging dan de andere kant op. Dat ging zo een paar weken door. Totdat ik de dierenarts naar haar gebit liet kijken. Het arme beest haar hele wang lag open omdat ze haken had. Met het eten niets gemerkt maar bij het longeren wel. De DA heeft haar behandeld en na 3 weken ging het een stuk beter. Nu heeft ze nergens meer last van. Bij het rijden geen last gehad alleen bij het uitstappen strekte ze haar hals scheef. Ook dat is nu over. Ze schuimt ook veel meer. Misschien is dat ook bij jou het geval. We lieten elk jaar een tandarts komen maar die kan niet zoveel doen als een DA hij kan haar verdoven en dan echt achter in de mond kijken. De tandarts die wij hadden kon dat niet zo goed. Vandaar die problemen.
Musicman schreef:Ik vermoed dat ze minder zicht in haar maanoog heeft, omdat zodra de volte wat ruimer wordt ze dan abrupt de andere kant weer op wil. Het is dan net alsof ze het contact met mij kwijt is.
Voorwat het schrikken oid als je haar van die kant benaderd kan ik zeggen dat ze totaal niet schrikkerig is.
Francis schreef:Nou ja, 't lijkt me simpel.. als je werkelijk het idee hebt dat ze minder zicht heeft kun je dat gewoon door een DA laten onderzoeken.
) maar heb wel / ook het idee dat mijn paard minder goed ziet dan de meeste anderen.
sflj schreef:Ik ben dan wel benieuwd hoe een dierenarts dit gaat onderzoeken?
Houd hij een groot bord op met letters, net als bij de opticiën?
Musicman schreef:Tja ISKI, wat voor probleem heb ik dan?? Ik ben twee-handig, heb dus geen slechte kant?.
Ik vermoed dat ze minder zicht in haar maanoog heeft, omdat zodra de volte wat ruimer wordt ze dan abrupt de andere kant weer op wil. Het is dan net alsof ze het contact met mij kwijt is.
Voorwat het schrikken oid als je haar van die kant benaderd kan ik zeggen dat ze totaal niet schrikkerig is. Wel loopt ze soms als een halve dwaas het een scheef hoofd te schudden door het land, maar dit zie ik meer als gek doen en jolligheid.
Maar mensen ga vooral door met opmerkingen, tips en dergelijke. Filter de goeien er wel uit hoop ik
) rommulus schreef:dus ik denk dat je ergens anders moet gaan zoekken.
darwin schreef:Ik denk dat het komt omdat we teveel dingen standaard aan de linkerkant van het paard doen, zoals opzadelen, opstappen en erlangs lopen.
Probeer deze dingen ook eens van de rechterkant en je zal merken dat ze rechtsom ook makkelijker worden.