[WN] Glitter paard toegestaan op show?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsea

Glitter paard toegestaan op show?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 11:21

Na aanleiding van dit topic: viewtopic.php?f=4&t=543736&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Vroeg ik me af net als Wetsernfriek af of je jouw paard met een show mag "beglitteren" .

En dan bedoel ik dus idd Glitter hoeflak, manen/staart spray en dat soort dingen.

Groetjes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:46

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het niet mag. Of het gewaardeerd wordt is een ander verhaal

Je mag er immers ook showshine op spuiten, dus waarom geen glitters?
Of je dat ook WILT, daar gaan we 't niet over hebben...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:53

Glitter is in de Halter ABSOLUTELY NOT DONE!! In de rijonderdelen zal het zowiezo al weinig meerwaarde hebben omdat daar je paard niet echt op uiterlijk beoordeeld wordt, maar ook daar DON'T! Enige waar ik kan bedenken dat je't voor een westernshow zou kunnen gebruiken is voor de Freestyle onderdelen... daar mag je net zo gek doen als je wilt... maar verder... fijn in de kast laten staan voor feesten, partijen en carnaval, maar niet voor een serieuze wedstrijd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:07

Voor kerstkaarten, ook een aanrader

EeCee

Re: Glitter paard toegestaan op show?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:16

hmmmmm.....

Misschien een nieuwe serie 'Pimp My Ride'? Voor paarden!

*gaat naar MTV.com om een nieuw programma concept voor te leggen*

horsea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 13:33

Hahaha Equinecoach, dat vind ik nog niet eens zo'n slecht idee :P

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:33

ik doe zelf wel glitterspray op mn paardje, word door vele jurys wel gewaardeerd, ik doe wat in zn staart en manen.
ik denk zelf dat dat je eigen keuze moet zijn.
succes verder.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:33

Hahaha die term kreeg ik ook al om m'n oren toen ik van de week betrapt werd op showmanship oefenen, compleet met lelijk halster met zilver en zo'n snertketting eraan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:34

Regina maar gebruik je dan echt glitterspray, of coatshine (van dat glimspul) ?

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:35

Pimp My Horse youhou maar ik weet het niet, maar denk dat et bij een serieuse wedstrijd niet word gewaardeerd word

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:38

RGERRITS schreef:
ik doe zelf wel glitterspray op mn paardje, word door vele jurys wel gewaardeerd, ik doe wat in zn staart en manen.
ik denk zelf dat dat je eigen keuze moet zijn.
succes verder.

Ja, iedereen moet dat inderdaad zelf weten, maar ik heb wat kennissen/vriendinnen in de US die op worldshow niveau showen (en dan ook met succes dus) en ik ken een enkele US-judge en allen reageren ze met een fel DON'T als het over glitter gaat... In de US wordt het nog wel eens bij de 4H gebruikt en daar wordt het wel geaccepteerd, maar niet op de rassenshows.
Ik ga er toch van uit dat deze mensen wel weten waar ze't over hebben.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:44

Glitterspul wordt inderdaad absoluut niet gewaardeerd op shows. Het is echt not done. Bovendien geeft het glitterspul de indruk van onrustige bewegingen en dat is toch wat men juist wil vermijden. Showshine is iets heel anders dan die lichtbrekende glinsterpuntjes.

Overigens heeft het gebruik van glitters buiten de 4H onderdelen al vaker geleid tot puntenaftrek.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:08

misschien een nieuw uit te schrijven onderdeel: pimp the pony? of n blingbling class?
hoe moeten we dat nou weer vertalen naar nederlandse benaming... ehhmmmm.... nee dr komt niks...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:11

Een goed verzorgd en gepresenteerd paard hoeft niet nog eens in de glitters...

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:02

pimp my horse? hmz ik vraag me af wat ze dan gaan doen? een nieuwe velg er onder zetten? extra chroom? wordt beetje lastig bij een paard? mischien een nieuw kleurtje>?

Chantalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:43

Bij Blin Bling my horse mogen ze dan ook dat stink spul doen. Appeltjes or whatever. Ruik je vaak genoeg rond de halter. Pfff,..

En als je je paard genoeg oppoetst glitterd hij je vanzelf te gemoed

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:46

lorie schreef:
pimp my horse? hmz ik vraag me af wat ze dan gaan doen? een nieuwe velg er onder zetten? extra chroom? wordt beetje lastig bij een paard? mischien een nieuw kleurtje>?

gekleurde ijzers, gekleurde lenzen
piercings en misschien een tatoo
edit: en dan niet te vergeten natuurlijk de siliconen enz
Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 23-02-06 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kornelius

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:54

hier moest eens regelgeving voor komen....

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:41

'Chrome' is hoe ze in Amerika de vlekken op een Paint noemen, dus een gepimpt paard heb ik al
Wat die siliconen betreft... vergis je niet wat er in sommige 'circuits' gebeurd met paarden.. siliconen, lipo, botox... you name it, they use it...
D'r wordt eigenlijk al flink wat afgepimpt met die paarden, meer dan gezond voor ze is af en toe. Een zwart hoeflakje op een show is tot daar aan toe en daar doe ik zelf ook vrolijk aan mee, maar zodra we't over dat soort dingen hebben ren ik toch heel hard de andere kant op.

10y

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:19

Kornelius schreef:
hier moest eens regelgeving voor komen....

De Amerikaanse staat al, je bedoelt zeker een extra Nederlandse ....

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:30

pimp my horse krijg je dan ook n nieuw zadel enzovoorts en dan hoort er natuurlijk ook een blingbling hoofdstel bij he niet vergeten.. hihi maar ff on topic ik denk dat je er ook best lang over doet voor dat dat weer helemaal glitter vrij is van vorig jaar carnaval gitters kan ik dit jaar nog gebruiken haha nee zo erg nog niet maar ze bleven wel lang zitten.

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 07:51

Francis schreef:
Glitter is in de Halter ABSOLUTELY NOT DONE!! In de rijonderdelen zal het zowiezo al weinig meerwaarde hebben omdat daar je paard niet echt op uiterlijk beoordeeld wordt, maar ook daar DON'T! Enige waar ik kan bedenken dat je't voor een westernshow zou kunnen gebruiken is voor de Freestyle onderdelen... daar mag je net zo gek doen als je wilt... maar verder... fijn in de kast laten staan voor feesten, partijen en carnaval, maar niet voor een serieuze wedstrijd.

Hè.....gelukkig, is tenminste 1 westernonderdeel waar ik aan mee mag doen.....niet omdat ik van glitters hou...maar omdat ik dan gewoon gek mag doen...

Is trouwens ook de enige wedstrijd waar ik per paard ooit aan deelgenomen heb...Freestyle Trail....paard omgangen met zakken appels/sinsasappelen, trossen bananen, struiken andijvie en prei....Jan de Groenteman op Geert het Groentepeerd.....ging wonderwel (alleen in de inrijbak waren ze niet bij me weg te slaan... ).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:41

iski is daar nog een mooie foto van?

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:52

Francis schreef:
'Chrome' is hoe ze in Amerika de vlekken op een Paint

Not strictly true: De term Chrome wordt ook gebruikt voor witte aftekeningen op solid paardenrassen [b.v. QH]
Met chrome bedoelt met met name de witte aftekeningen omdat dat er, net als chroom, het beste uitziet als het goed gepoetst is!

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:04

ja.. ik heb dan toch liever een paard zonder chroom anders ben je zo lang bezig met oppoetsen...