[WN] Cattle Drive?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Cattle Drive?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 07:29

Ben al een tijdje aan het informeren naar dergelijke vakanties. Weet iemand nog adressen in de USA/Canada? (heb al wat rondgezocht op internet, maar kom eigenlijk steeds bij dezelfde organisator uit) Is het wat of is zo'n vakantie juist niks?

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 07:54

velvet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:30

hoi hoi je kan ook kijken op www.timeout.nl.. die organiseren zulke reizen en ook in canada enz...

Bravura

Re: Cattle Drive?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 11:05

Bovengenoemde links heb ik reeds bekeken, en ik kom toch steeds weer uit bij Time-out. Toch zijn het meestal dude & guest ranches; van mij mag het wat minder commercieel.

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:12

Ben bang dat als het niet zo commerciëel is, je er ook niets van op internet zult tegenkomen ...

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:09

www.ranchweb.com

Hier heb ik "mijn" ranch gevonden, ga op deze pagina naar types of ranches en daar kun je de working cattleranches aanklikken, dan krijg je een bekonopte uitleg over zulke ranches en onderaan kun je een aantal ranches vinden die misschien zullen voldoen aan jou wensen.
Laat je nog weten wat het word ?????

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:28

Oeh, had vorige week heel toevallig een echte ranch gevonden die elk jaar een aantal mensen lieten helpen.. niks duderanch, niks luxe... gewoon ouderwets cattle drive of round up, afhankelijk van de periode... zal kijken of ik 't nog kan vinden...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:29

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:14

er stond een heel stuk over een cattle drive in australie in de spits van vanmorgen!!!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:52

ja, daar heb ik ook ooit eens een adres gehad van een vrouw die alleen een ranch runde en speciaal voor de cattledrive wat vakantiegangers liet helpen... was dus ook 't 'echte werk'... huifkar mee van waaruit gekookt werd enzo... maar da's al paar jaar geleden, dat adres ben ik al lang en breed kwijt...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 23:40

Jullie maken mij wel nieuwsgierig!

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:48

Een paar jaar geleden ben ik met een vriend hier naar toe geweest. Op mijn website onder "Reportages -> Diversen -> Montana Cattle Drive" staat het reisverslag. Foto's moet ik nog toevoegen. Ik weet niet hoe ze nu zijn, maar toen was het fantastisch. Afijn, zie het verslag.

Groeten,

Chris.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 11:48

Frayba schreef:
Een paar jaar geleden ben ik met een vriend hier naar toe geweest. Op mijn website onder "Reportages -> Diversen -> Montana Cattle Drive" staat het reisverslag. Foto's moet ik nog toevoegen. Ik weet niet hoe ze nu zijn, maar toen was het fantastisch. Afijn, zie het verslag.

Groeten,

Chris.

Goh, ik heb net je hele verslag gelezen, wat een gave trip was dat zeg!
Ademloos in een keer uitgelezen. Dit wil ik ook!
Ben al verscheidenen keren samen met mijn husband in Montana geweest en heb daar mn hart verpand.
Geweldig verslag, goed geschreven! Thanks voor het meebeleven!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 13:34

@Frayba; leuk verslag!

Heb inmiddels vele links bekeken en kom uit bij reisorganisator Pegasus (Dtsl), Time Out en Trailfinders. Er wordt bij sommige aanbieders gewaarschuwd voor teleurstellingen indien rechtstreeks geboekt bij ranches in de USA. Deze schijnen vaak van hand tot hand te gaan en indien men heeft geboekt en de ranch blijkt kort daarna weer verkocht te zijn, kan men het reisje mis lopen.... We zijn nu aan het kijken wat het beste aansluit bij de wensen van de reisgenootjes.
Overigens; meerdere links en reisverslagen zijn natuurlijk altijd welkom!

Skuye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:44

Natuurlijk zullen de meeste aanbieders "waarschuwen" voor rechtstreeks geboekte vakantie, dan lopen zij hun commisie/provisie mis he .............., maar goed je kunt het ook als zekerheid zien, ik heb iig geen problemen gehad, succes ...........

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:23

Of deze......: http://www.barsranch.com/

Alles zelf regelen, niks via een tussenkantoor of reisbureau. Mailtje sturen, vragen wanneer het drijfseizoen is en dan sober aan de slag. Of in de vrije natuur kamperen..onder prachtige sterrenhemel tussen de koeien die je kampement 's-nachts met een bezoekje vereren.

Let wel......in het voorjaar/najaar zijn de nachten tamelijk koud, in de zomer de dagen gloeiend heet....Arizona op z'n best. En dan starten/eindigen in Las Vegas .......lovely....lovely...lovely...

En wanneer je er dan toch bent.....Wickenburg...DD (Double D) bezoeken...en kopen tot je er bij neervalt..(http://www.ddwesternworld.com/)

Oh jeee.....zit ik net in een ander topic te beweren dat Western Riding niet zo duur hoeft te zijn...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:17

Hóeft ook niet, maar mág wel!

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:07

Misschien is dit wat....

Geen duderanch of cityslickers!!

Wil je leren teamropen en koeien drijven in Oregon...kijk dan eens op...

www.americanhorseholidays.nl

Groetjes Charita

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 07:28

Goh, dat is ook wel iets leuks Charita!
Iedereen bedankt voor de links!