[WN] Hoe was ik mijn pad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meikie

Hoe was ik mijn pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:32

Hoi, ik moet mijn pad nodig gaan wassen, maar ben heel benieuwd hoe doen jullie dat nou? Ik hoorde iets over de hogedrukspuit, maar die heb ik niet. Wat zijn de alternatieven zonder badkuip? Ik heb een wollen pad, hoor graag jullie tips.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:41

Jahaaaaaaaaaaaa daar is mijn favoriete topic weer. Nummer drrrrrrrrrieduizendachthonderzevenentwwwwwwwintig!!!

Zonder badkuip:
Eerst met een rosborstel zoveel mogelijk haar eraf halen.
Dan omstekop (vieze kant boven) in de douchebak leggen, natmaken met warm water, en dan vloeibaar wasmiddel eroverheen.
Dan jezelf uitkleden, ook in de douchebak, douche aan en trappelen maar! Soort wijntrappen maar dan met een vieze pad zeg maar.

Heeeeeel goed uitspoelen om huidirritatie bij je paard tegen te gaan. Dan doe je 'm dubbel in een grote emmer oid, als de gesmeerde bliksem naar buiten met dat ding (als je minder vrij woont dan ik, verdient het aanbeveling om je eerst even aan te kleden trouwens ) en daar lekker uit laten druppen en drogen. Duurt wel een paar dagen.

Enjoy!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:43

En als hij dan na 2 weken droog is voortaan wekelijks met de stofuizger op levensgevaarlijk goed schoonzuigen. Dat scheelt iig veel vuil en haar.

En hoes er omheen is ook heel handig

iski

Re: Hoe was ik mijn pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:07

Ik neem aan dat jullie die tekst ergens in een bestandje hebben staan...kwestie van knippen/plakken en hupsakee...weer een topic afgehandeld..

Verzin eens een nieuwe manier van schoonmaken..... Let op: eerst 3 dagen in water in de week leggen...dan uit laten lekken.....vervolgens insmeren met olie......liefst soja-olie uit de wereldwinkel...niet omdat ie beter is maar omwille van het principe....de olie goed in laten trekken.....na 5 dagen met handwarm water uitspoelen tot alle olie verdwenen is.....zijn jullie er nog?...mooi...en nu de finisching touch... overgieten met litertje benzine...de fik erin en Voilà...Brandschoon..

Sorry...sommige dingen kan ik nou eenmaal niet serieus nemen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:15

Hoe zouden ze eigenlijk kijken als je ermee naar de stomerij gaat?

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:42

Sonja schreef:
Hoe zouden ze eigenlijk kijken als je ermee naar de stomerij gaat?

kijken ze naar de wasinstructie.... .....vragen ze vervolgens of ie ook nog gestreken moet worden.....

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:43

Hier kijken ze er niet vreemd van op.
Er was een keer iemand met een dikke winterdeken die het ding thuis in de badkuip heeft gedaan, daarna in de tuin te drogen gelegd maar vanwege regen heeft het ding 3 weken in de modder gelegen. Dat is toen in een vuilniszak gedaan en ... naar de stomerij. Ze schaamde zich dood om het ding aan te bieden maar hier wordt alles geaccepteerd

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:38

Ik ben blij dat mijn pad in de wasmachine kan

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 07:22

Ik snap het probleem niet als een vraag regelmatig voorbij komt.
Er zijn altijd weer nieuwe mensen op dit forum en aangezien de zoekfunctie iets van het verleden is, vind ik het niet niet vreemd dat vragen herhaald opduiken.

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 09:30

tja, ik sluit me helemaal aan bij Margee, jammer dat mijn vraag niet serieus genomen wordt.......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 09:34

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:43

Jullie zijn wel gemeen allemaal.
op trappelen, wasmachine, stomerij.

arme pad

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:48

@ Margee: ik snap je opmerking niet. Even een lolletje om het zoveelste pad-was-topic zou toch moeten kunnen? Bovendien volgen direct bruikbare tips. Jij daarentegen voegt zelf niets toe

*Meikie: je krijgt toch prima tips? Waarom dan zeuren dat je niet serieus genomen wordt?

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:24

Ja meike...klopt echt hoor, je ben zowel serieus genomen als serieus genòmen (maar die is flauw want die had ik al eens gebruikt).

Margee heeft ook gelijk maar ik heb me bij deze maar even aan haar eigen onderschrift geconformeerd.

SM: als iedereen zelf ging Googlelen...ehhh.. googelen... eh.... goegele... had jij niks meer te doen en ik niks meer te Iskitalken (wederom dank aan Blaze).

En van Cornelie wil ik graag het adres van die Dry-Cleaner die alles accepteert...eens zien wat ie met mijn hond kan...(een West Highland Grauw terriër..... )

Persoonlijk vind ik die van Sonja het leukst...mag ze bij mij onder de douche wel een keertje voor komen doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:26

Ik denk dat jij mij nog nooit gezien hebt Iski, OF dat je de verkeerde voor je hebt Dat wil je namelijk echt niet

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:41

iski schreef:
Margee heeft ook gelijk maar ik heb me bij deze maar even aan haar eigen onderschrift geconformeerd.

.... zoekt onderschrift op en gaat nieuwe bedenken.......

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:07

Sonja schreef:
Ik denk dat jij mij nog nooit gezien hebt Iski, OF dat je de verkeerde voor je hebt Dat wil je namelijk echt niet

Nee.......ik trek volle zalen.....

Meid...kan mij 't schelen......ik heb twee badkamers...en 6 pads....nemen we er ieder 3.....hangen we daarna de pads en onszelf te drogen op het zonneterras.....

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:12

Koop gewoon een nieuwe als de ene vies is

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:17

smax schreef:
:D Koop gewoon een nieuwe als de ene vies is

Kijk..that's the spirit.....leve de wegwerpmaatschappij...oh jee...gat in de markt...wegwerppads.....even een mailtje naar moniek (Oregon Trail Tack Store) sturen...

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:22

Dan moeten ze niet duur zijn wegwerp pads

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:26

MSQuincyTE schreef:
Dan moeten ze niet duur zijn wegwerp pads

Wordt zoiets als een briefje van € 50 onder je zadel leggen....hahaha.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:54

Ik voel weer een HK'er aankomen

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:16

Na 1 pagina al?

Ik heb trouwens ooit geleerd dat je een pad hebt voor de demping, en dat je daaronder een dunne blanket doet voor het zweet. En dan hoef je dus alleen maar af en toe je blanket in de machine te gooien.

Ik gooi mijn pads die ik zonder blanket gebruik overigens een paar uur in de biotex in de badkuip. En als je die niet hebt kan het ook heel goed in een grote metselton. Goed uitspoelen en lekker laten uitdruipen/drogen.

Wol iig altijd koud (20-30 graden) wassen en niet in de zon laten drogen.

HCRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:38

kom maar op met die dingen, heb hier mega wasmachines dus Sonja als je niet bij Iski onder de douche durft kan je altijd nog met pad en al de wasmachine in bij mij

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:53

Iski heeft ook een buitenbad