[WN] bloedlijnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 22:29

nou ik ben me een beetje het orienteren en wil me een quarterveulen aanschaffen. weten jullie welke bloedlijnen ik in de gaten moet houden en welke dat ik absoluut af moet blijven( wel reining gefokt.)
ik hoop dat jullie me kunnen helpen

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:33

Als je een reiningpaard wil zijn er veel goede hengsten. Aantal goede voorvaderen Hollywood Jac 86, Smart little Lena, Topsail Cody. Als je een bloedlijn ziet met deze paarden kan je er van uitgaan dat je een paard hebt wat aanleg heeft voor reining.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:48

Wat zoek je voor veulen en wat wil je ermee gaan doen later? Wat voor nivo wil je bereiken, wil je de sport in of recreatief rijden?

Reining gefokt wil niet altijd zeggen dat niet-reining gefokte veulens geen goede reiners zijn (en andersom). Cutting gefokte paarden zijn vaak ook hele goede reiners. Echt goede (reining)bloedlijnen hangt ook vaak een leuk prijskaartje aan. Als je een paard gaat kopen met Impressive in de bloedlijnen altijd even goed kijken of het paard Hypp getest is. Over Hypp kun je met de zoekfunctie genoeg vinden.