Dit was mijn moeders paard Djaney, een 7 jarige Quarter-merrie.
Djaney heeft een soort gewrichtspijn in haar voorbenen, waardoor ze nooit meer goed kon functioneren onder het zadel..Een pijn die haar kreupel maakte en duf.
Wij kochten haar op de gok, mijn moeder wilde haar een kans geven met rust en een goeie dierenarts..Na een paar maanden ging het beter en knapte ze op, egt gaaf om te zien. We gingen vaak met haar naar het bos om te zorgen dat ze sterker werd. Zonder zadel en in groepen..Toen was ze nog mak. Toen ze geen pijn meer had werd het steeds moeilijker haar te rijden, ze was gestresst en gespannen.
Ze was kapot gereden. Ze was bang dat ze haar pijn deden, en zette haar rug vast. De buitenritje gingen nog super.
Tot die ene dag... We waren naar het bos met een groepje en reed met zadel en hoofdstel. Op een punt begon ze toch te bokken!!
Omdat ze geen pijn eer had en alles weer kon deed ze ook ALLES!
Ik wed gelanceerd en kwakte meter of twee (niet overdreven) op de zachte bosgond..Djaney nam de benen.
Ze is in dr eentje helemaal gek het bos doorgegaan..uur later stond ze op stal met een gebroken teugel...
Helemaal door t dolle heen...
Mijn moeder besloot dat ik niet meer met een groep naar t bos mocht...
Nu moesten we wel nadenken of we haar wouden houden..in de bak verknoeit,...slechte voor-knieén, en niet vertrouwt in het bos...
Alleen in het bos ging wel, maar toch heeft mijn moeder besloten haar te verkopen..Ze ging naar een fokker in duitsland waar ze elk jaar veuletjes krijgt..Dit jaar word haar eerste veulentje daarow..
Hier haar foto's een week voor ze weg ging en mn laatste ritje in het bos..Mis haar heel erg..
Maar het is beter voor haar zo..Veel kijkplezier..
Groetjes Megan...liefdte hoefjes van Djaney, mijn pareltje..
Lief koppie he..

Hier met mooie lichtval..
Ff poseren..
Ben ik niet mooi..??
kijk dat tongetje..?Ze had een soort silliconen zooltjes, om de schokken in haar knieén op te vangen, zodat ze gewoon kon lopen, zonder pijn.
Echt een knuffelkont..
Ons aller laatste ritje....
De laatste foto's in het bos voor de laatste keer...
Mooi spits die oortjes erop....nog helemaal niks vermoedend dat haar leventje weer zou veranderen...
I will miss you Djaney!!
Groetjes Megan en likje van Djaney...mijn pareltje..
En inderdaad het is een ENORME knuffelkont