[WN] billy cook sulphur ok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarter123

billy cook sulphur ok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 09:28

ik ben op zoek naar de site van billy cook niet waar ze de zadels verkopen maar waar ze gemaakt worden
ik vind het model van mijn zadel niet meer terug ook niet met het nummer

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:41

Ze hebben geloof ik geen site...de "fabriek" (ik ben er geweest en het is gewoon een klein winkeltje eigenlijk ) zit inderdaad in Sulphur, OK. Ik twijfel enorm of daar alle zadels gemaakt worden. Er zijn toch heel wat Billy Cooks in omloop en ik kan me niet voorstellen dat die allemaal daar zijn gemaakt.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:27

Nee klopt, niet alle BC's worden in Sulphur gemaakt. De naam is tevens aan nog twee of drie andere fabrieken verkocht (o.a. longhorn) en ook daar worden 'BC's' gefabriceert.
Er zit echter een wézenlijk kwaliteitsverschil tussen de originele Sulphur BC's en de anderen. Op de horncap, maker-plate en onder de de seat-jockey in het leer staat bij de SulphurBC het woord Sulphur ingegrafeerd/gestanst. Kenners kunnen het ook aan de eerste twee cijfers van het nummer van het zadel zien, maar welke nummers dat allemaal kunnen zijn zou ik niet durven zeggen. Mijn zadel heeft als eerste twee 98 en is dus een Sulphur zadel.

Er is - voor zover ik weet - inderdaad geen BC-website, alleen sites van dealers.

quarter123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 11:02

in het show zadel dat ik gekocht heb staat het nummer 9095
de man waar ik het heb van overgekocht heet het meegebracht van het kleine winkeltje in, amerika hij heeft het maar 2 keer gebruikt op zijn aankoopbon ston 6695$ en het is een suplhur ok maar vind het zadel nergens zelfs niet bij de dielers

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:11

De 'andere' Billy Cooks komen uit Greenville uit de fabriek van Simco/Longhorn.
Ik denk dat er tussen een goedkope lijn BC en de normale Longhorn niet zo veel kwaliteitsverschil zit
Het is de naam die je betaalt.

dunnit

Re: billy cook sulphur ok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:22

quarter123 schreef:
hij heeft het maar 2 keer gebruikt op zijn aankoopbon ston 6695$ en het is een suplhur ok maar vind het zadel nergens zelfs niet bij de dielers

zo hee... zeg je nou 6695 dollar?!? wat is dat voor een zadel? zit er goud op of zo
(geen wonder dat je het nergens bij een dealer vindt. voor dit soort zadels zal wel niet zo'n hele grote markt zijn)

ben benieuwd hoe ie er uit ziet overigens (fotootje?)

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:27

Wauw dat is wel een heel duur zadel Zo duur is een Billy Cook volgens mij nooit.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:39

Als die custom made is met veel extra's kun je zo op die prijs uitkomen hoor

Deze was nog wel een stukje duurder

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:57

Hahahaha jeetje $75000,- rofl.....

10y

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:43

Sugarmiss schreef:
Als die custom made is met veel extra's kun je zo op die prijs uitkomen hoor

Deze was nog wel een stukje duurder

Al was dat ding van ... noem eens een nog grotere beroemdheid en al had ik de nodige centjes, maar dan nog in geen 75.000 jaar.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:38

quarter123 schreef:
in het show zadel dat ik gekocht heb staat het nummer 9095
de man waar ik het heb van overgekocht heet het meegebracht van het kleine winkeltje in, amerika hij heeft het maar 2 keer gebruikt op zijn aankoopbon ston 6695$ en het is een suplhur ok maar vind het zadel nergens zelfs niet bij de dielers

Aan de prijs te zien was dit een custom zadel en dan vind je die inderdaad niet bij de dealer. Toch moet een kenner aan het nummer kunnen zien wat het 'basis'zadel is geweest en wat voor boom er in zit. Ik heb ooit een site gehad waar je het nummer in kon voeren en dan kwam die info omhoog, maar helaas kan ik die niet meer vinden/is die er niet meer... Kan zelf tijdelijk een BC lenen, maar zolang ik niet weet welke boom er in zit begin ik daar niet aan...ben dus nog wel op zoek naar iets/iemand die me die info kan verschaffen. Zodra ik die heb laat ik het je weten. Je zou 't eens aan Arthur kunnen vragen, die is nog wel een BC-kenner.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 03:39

Dat zadel mag dan echt wel goed verzekerd worden en ik vindt hem niet een s zo mooi

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 09:10

Je kunt ook gewoon naar BC bellen of een mail sturen, dan krijg je ook antwoord.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:54

Hmm, ik heb blijkbaar dus ook een BC !!! Een longhorn van Billy Cook, was ook erg duur vond ik toen : 4500 guldentjes!!
Dacht al dat ik belazerd was, HAHAHA wist niet eens dat Longhorn ook van BC was...
Bedankt voor de info....

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:02

Nee, dat klopt niet...
De Longhorn fabriek maakt Longhorn-zadels én BC-zadels... twee verschillende namen voor hoogstwaarschijnlijk 1 het zelfde product (afgezien van misschien wat details).
Maar als op jouw zadel alleen Longhorn staat en geen Billy Cook, is het dus geen Billy Cook. En Longhorn is dus niet van Billy Cook, maar sómmig Billy Cooks zijn van Longhorn...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:26

De LongHorn BC's slaat alleen op het model.
Toen Billy eens in zijn arme dagen zat heeft hij het recht om een bepaald model BC te mogen noemen verkocht aan LongHorn/Simco.

Het heeft dus niets meer met de originele BC te maken.