[WN] De western trail ranch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dola

De western trail ranch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 20:07

Hallo,

Ik heb de site van de western trail ranch gezien, nou vroeg ik me af of iemand daar wel eens van heeft gehoord of er zelf is heen geweest?

bedankt

gaucho

Re: De western trail ranch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:45

Ik ben er al vaak geweest, ik vind het erg leuk. De paarden zijn fijn om te rijden, pittig, maar wel betrouwbaar. Je bent de hele dag onderweg in de bossen van de Ardennen, erg mooie omgeving. Het is er erg gezellig.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:46

Zou ik ff de site mogen..??
Ben er wel benieuwd naar...

dola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 20:49

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:59

Ik ken ook een Trail ranch, ben ik een keer met school geweest, maar die zitten bij Appelscha in de buurt :Y

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:01

klaasjuhhh schreef:
Ik ken ook een Trail ranch, ben ik een keer met school geweest, maar die zitten bij Appelscha in de buurt :Y

Er is zelfs een trailranch in de buurt van appelscha waar je met je eigen paard heen kunt....ehhhh, feitelijk alleen met je eigen paard en dan kleine groepjes tot max. 4 personen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:52

Ik werk op de manege naast de Trail Ranch. We komen ze wel eens tegen als we aan het buitenrijden zijn. Ze hebben alleen wel wat drukkere paarden van wat ik heb gezien. Ik weet niet welk adres er nu nog op hun site stond, maar ze zitten namelijk in Commanster sinds 2 jaar. Niet meer in Vielsalm maar Commanster ligt op 10 min van Vielsalm.

_Vanes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:20

dola schreef:

Ziet er leuk en mooi uit!
staat bij mijn favorieten, wie weet, ooit nog eens in de ardennen rijden?
(als ik van thuis wegkom!)
Ik wil ook wel wat ervaringen horen; misschien bij vraag-maar-raak ofzo vragen, want er komen voornamelijk "engelse" ruiters volgens de tekst,..........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:50

@Jessiejanes: Bij de Ranch komen zowel engels als westernruiters rijden de laatste tijd.

Ik rijd altijd in de Belgische Ardennen, het is een heel andere wereld maar toch zo dicht bij Nederland. Het is echt zeker de moeite waard of je nu engels of western rijd. Alleen is het jammer dat in het gebied waar mijn manege en de trail ranch allebei liggen er maar weinig echt grote hellingen en afdalingen zijn. Dus het is minder avontuurlijk omdat het gebied allemaal wat platter en minder ruig is. Terwijl dat 10 km verderop wel weer zo is, daar is een manege waar je berg op berg af gaat en door rivieren loopt met de paarden, daar is het pas echt gaaf! Maar alsnog is het de moeite waard om in het gebied van Commanster te gaan rijden, het heeft meer weg van de Eiffel omdat bij ons de overgang van Ardennen naar Eiffel is, ook iets heel moois .

Wranglerbutt

Re: De western trail ranch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:55

Rijden in de Ardennen is echt gááf.
Ik ben een aantal jaren achtereen 2x per jaar naar La Golette in Rendeux geweest.
Schitterende omgeving, goede paarden, vriendelijke gidsen en spectaculaire trails!
Nu al enkele jaren niet geweest, vanwege.... ja vanwege wát eigenlijk? Drukdrukdruk

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:59

Koen en Margreet ken ik nog van de tijd dat ze in NL woonden. Heb veel met ze samen gereden. Sinds ze naar België verhuisd zijn is het contact helaas verwaterd.
Kan me er wel wat bij voorstellen dat hun paarden iet wat wilder/drukker zijn dan bij anderen

ZipNRascal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:03

Ik ben er een aantal keren geweest en ga nu in het voorjaar waarschijnlijk een paar weekenden meehelpen.
De paarden zijn niet echt opvallend of druk of iets, maarja, er staat wel overal uitdrukkelijk bij VOOR GEVORDERDE RUITERS!!!