, waarschijnlijk zoveelste topic over een pad..Afijn, zie wel of ie mag blijven leven en anders een slotje.
Mijn vraag:
Ik heb een 4 jarige bijna volbloed arabier (zie profiel), het zadel wat hij heeft ligt goed, dit is gecheckt door een paar personen met verstand ervan
. Ik had nl vermoedens dat het niet zou passen, door het onderstaande probleem:Ik kan er alleen geen goede pad voor vinden!!
Ik heb een neopreenpad, deze lag goed. Maar door een blessure heb ik een tijd niet kunnen rijden en de "spieren" zijn wat minder geworden. Ik heb het idee dat deze pad niet lekker ligt momenteel. Hij schuift nogal en pas na een poos rijden ligt ie stabiel, ook al is het goed aangesingeld. Moet wel zeggen dat mijn paard nu onder deken staat en de vacht dus wat gladder is, wellicht dat het daar ook aan kan liggen?
Om die reden heb ik een een gewone pad gekocht, een met een schoftuitsparing. Miskoop van het jaar volgens mij.
Het knelt als een gek rond de schoft.
Als ik het zadel erop leg, dan trek ik de pas iets omhoog, zodat de schoft vrij is. Singel ik aan, blijft het nog enigsinds liggen.. als ik een paar rondjes heb gereden, ligt het voor geen meter meer en trekt het gigantisch rond de schoft.
Om mijn paard in te rijden afgelopen zomer hebben we een extra dikke pad gebruikt, deze bleef toendertijd goed liggen. Maar ik heb deze verkocht, want ik dacht: heb em toch niet meer nodig.. Achteraf misschien dom, want dan had ik daar nu op terug kunnen vallen..
Afijn, nu mijn vraag:
Ik zoek een pad die:
- niet te dik is
- eventueel voorgevormd is bij de schoft, zodat de schoft vrij ligt (je hebt van die HH puffer pads voor engelse zadels, deze zijn voorgevormd en vrij bij de schoft, ideaal!)
-zou makkelijk zijn als het net als de neopreenpad afwasbaar is
De schoft is het grootste probleem, dus de afwasbaarheid is geen must, maar wel makkelijk

Wie heeft een suggestie qua merk en type?
Eventueel via pb