Jos schreef:Halloway schreef:Wat betreft de begeleiding van deze young-riders heb ik wel een opmerking,
Jos van Dijk
vind het betreurenswaardig dat zij niet gevraagd word door de Federatie/asociaties.
.
antwoordt Jos,
kleine correctie
ik vind het niet betreurenswaardig dat ik niet gevraagd wordt hoor.![]()
ik vind het allen wel jammer , dat ik me vorig jaar heb opgegeven bij de WRAN vergadering, om iets op te zetten voor de jeugd
later is mij verteld dat dit even op een laag pitje staat, omdat het eerst op een hoger nivo op poten gezet wordt.
In maart is er weer een nieuwe vergadering, dus misschien is er dan wat meer bekend over het jeugd beleid.
ruitertjes zijn er in iedergeval wel al, en dat is altijd wel handig.
Betreurenswaardig, komt in mijn beleving niet zomaar uit de pen van Halloway, daar ik deze persoonlijk ken, en zeker geen persoon is, die de dingen graag wil horen, zoals hij dat gewent is om te horen.
Jos zelf, pareert gelukkig het eventuele betreurenswaardige, vind het jammer, na haar zelf te hebben opgegeven vorig jaar, om iets op poten te zetten voor deze groep, en wel jeugd ruiters.
Kennelijk, ben ik er wederom niet in geslaagd, om duidelijk aan Jos te verwoorden, waarom met name twee ingestelde commissies op de ALV afgelopen jaar, dusdanig raak vlak hebben met elkaar, dat wij mijn inziens beter even kunnen wachten waar in dit geval de regelgeving commissie mee voor de dag komt.
Deze regelgeving commissie, onderleiding van Chris Knol, waarop voorhand, de zich zelf opgegeven deelnemers, niet van enige mening al verschilde, hebben in mijn ogen een mooie job gedaan.
Daar inside informatie, niet te snel naar buiten, of verspreid mag worden, heb ik Jos op een gegeven moment op een wedstrijd ergens in het land, proberen te motiveren, waarom de jeugd commissie in dit geval, op een wat lager pitje gehouden moet worden, daar de tools die uit de andere gevormde commissie voort komen, waarschijnlijk wel is de leidraad kunnen wezen, voor een mooi op te zetten jeugd beleid.
Waarschijnlijk was dit geen rede genoeg, daar ik constateer wat Halloway nu in deze quote uit zijn toetsen bord laat rollen, om te weten wat hij weet, in dit geval van Jos, die daarop ook direct reageert, en het woord Betreurenswaardig pareert.
Betreurenswaardig, denk ik dan, en heb geleerd waar rook is, is vuur.
Jammer.
Jeugd beleid, ja, het moet er komen, maar dan wel goed.
-1 Daar waar nu het dragen van een cap, in het westernland een soort van zwevende regel is, zal dit toch, voor het dragen daarvan, een doordacht systeem op het gebied van regelgeving moeten voorkomen.
-2 De federatie, is druk met het ontwikkelen van een leidraad, die er zeker moet komen, zodat de instroomde die nu afhankelijk is van een goed willende individu in het land, getoetst kan gaan worden, aan afspraken die wij met elkaar maken, over, wat een opleiding nou ook een opleiding maakt.
-3 ARBO wetgeving, dan wel niet op het gebied van veiligheid, speelt bij het ontwikkelen van dit soort plannen de grootste rol.
Af moeten wij van, dat iedere western instructeur, ook maar zonder enige kennis van de boven genoemde zaken, aan de jeugd onder wijs verricht, hoe goed dit ook bedoeld is.
-4 Organisaties, moeten dus heel goed nadenken, voor deze überhaupt een predikaat bedenken, wat dan afgegeven wordt aan de nog aan te wijzen manege of training cq pensioenstallen, waar ouders met een gerust hart hun kind naar toe kunnen brengen voor een gedegen, paard rij opleiding.
-5 Verzekeren, dan wel niet verzekeringen, gaan een steeds grotere rol vervullen, daar waar deze sport één van de snelst groeiende is.
Dus deze zullen er ook niet voor schromen, om organisaties eventueel af te reken, op verkeerd gemaakt beleid, en met name waar het goed moet beginnen, en dat is toch echt bij de jeugd opleidingen.
Ja Jos, op voorhand dan maar, er is meer bekend, komende vergadering in maart. Een presentatie van een uur of 2 lang, zal je duidelijk maken, dat wij pas echt goed met elkaar kunnen gaan praten over het maken van jeugd beleid, dat brood nodig is, in de westernsport.
Met dank aan de andere commissie om het zomaar dan te zeggen, dat er is nagedacht over een breder, niveau regulerend systeem, zodat organisaties een door ontwikkeling in de plannen voor het jeugd beleid kunnen gaan maken.
Hard wordt er gewerkt aan de presentatie daarvan, en ben benieuwd wat er van gaat gevonden worden. Ieder zijn stem, is in mijn beleving goud waard, en het zal de mijne ook krijgen.
Vr GR Peter Vet
) mocht ik er gewoon opklauteren. Gelukkig had ik een instructeur (W.Odendaal) die er een goede gewoonte van maakte om gaandeweg de lessen niet alleen rijles maar ook 'paardles' te geven waardoor je als cursist meer en meer over het dier te weten kwam.
, eerder van 'uitroken'

)