[WN] Bright dreams en manege de puntenburg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lyzzievb

Bright dreams en manege de puntenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 17:50

hallo! ik ben opzoek naar mensen die bam nog kennen van toen hij op de manege de puntenburg in lisse stond. hij heeft daar altijd western gereden met frans flaton en de eigenaar was in die tijd dick de vroomen. Helaas is meneer de vroomen in 2002 overleden dus die kan ik het niet meer vragen! ik ben opzoek naar mensen die mij wel wat meer kunnen vertellen over Bam of misschien nog foto materiaal van hem hebben!

het gaat om de periode van 1991-1998 daarna heeft frans flaton hem van meneer de vroomen gekocht en is hij zijn eigen stal begonnen!
ik ben heel erg benieuwd of mensen hem nog kunnen herinneren!

groetjes lisette

Afbeelding

JolSan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:29

Mooi paardje! hoe groot is ze??
(sorry ik ken r niet )

spiritoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:40

Hoi Lyzzievb ik zou kijken of je Jan Trel te pakken kunt krijgen van lone star stables in alphen a/d rijn....... Hij kan je zeker helpen aan een nummer van Frans Flaton.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:56

JolSan schreef:
Mooi paardje! hoe groot is ze??
(sorry ik ken r niet )

Het is een hij.... Ik kan hem me nog goed herinneren. Toentertijd was het een draak van een knol. Ik heb hem op stal gezien en dat gaf mij geen goede indruk. Zowiezo was ik al behoorlijk anti-appie dus dat gaf mij weer een rede om niet van appaloosa's te houden (dat is inmiddels wel veranderd hoor ). Ik neem ook aan dat hij wel een goede rede gehad heeft om lastig te zijn.

Leuk om weer eens wat van hem te "horen".

Moondancer

Re: Bright dreams en manege de puntenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:15

Volgens mij is hij rond 2000 ook nog van Jan en Krista Venema geweest
Via hun site kun je wel kontakt met ze opnemen , vinden ze vast wel leuk om te horen waar ie nu is en hoe het met hem gaat.

www.jk-appaloosas.nl/

Succes er verder mee.

lyzzievb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 20:39

toen hij op die manege stond was hij nog hengst nu is hij een ruin en is vrij rustig wel werkwillend hoor! en staat 9 van de 10 keer met zijn oren naar achteren soort stoer doen maar hij doet niks sommige mensen schrikken als ze hem zien door die oren maar in werkelijkheid zal hij je nooit expres wat doen.

ik heb ooit een keer met hun gesproken maar dat hij van hun was dat was na de tijd dat hij het ek heeft gelopen en daar wil ik nu juist foto's van als iemand die heeft heeeeel graag!

thnx voor de reacties!

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:56

Tja dan zul je idd Frans Flaton moeten benaderen.....

lyzzievb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 21:04

ik ga de beste man eens bellen ik hoop dat hij een beetje mee wil werken! iemand die hem kent? haha ben nogal verlegen type! tenminste als ik iemand nog niet zo goed ken

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:28

Ik vond in de hengstenspecial van 1995 nog een advertentie van hem.
Helaas niet zo'n beste kwaliteit foto, maar wel leuk denk ik.
Afbeelding

lyzzievb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 21:29

echt helemaal geweldig zeg! wat onwijs leuk dank je wel!
beetje brutale vraag maar zou ik die advertentie van je mogen hebben als je het niet wilt moet je het gewoon zeggen hoor dat geeft niet maar zou het erg leuk vinden! groetjes lisette
Laatst bijgewerkt door lyzzievb op 20-01-06 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:35

Je hebt een pb!

lyzzievb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 21:46

ok!

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:26

Bokker Cornelie heeft een Bright Dreams-afstammeling, die behoorlijk op z'n pappa lijkt

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:30

Bokker sflj heeft ook een dochter van hem.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:51

Ik heb in pride zijn foto album diverse foto's van bambam. Voornamelijk met frans erop en tijdens wedstrijden etc. Ik ben in 1996 2 weken te gast geweest op de puntenburg en toen heb ik bambam 2 weken meegemaakt. En o ja, ik heb hem ook nog op video.

lyzzievb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 11:04

hey cornelie zou je die video kunnen kopieren? heb het geloof ik al eens gevraagd maar dat is alweer een tijdje geleden! kun je nog eens kijken of dat lukt?

groetjes lisette

Jester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:26

Ik ken Bam Bam ook van Puntenburg.... Een draak van een paard.... viel wel mee. Ik kan me nog heel goed herinneren dat Bam Bam gefrustreerd in zijn box (als hengst) naar de merries en ruinen stond te kijken die wel naar buiten konden. BamBam is als 2-jarige (in ieder geval was hij nog niet onder het zadel) naar Nederland geimporteerd en heeft voor die tijd alleen maar op de prairie in Amerika gelopen. Zijn leventje veranderde dus wel ingrijpend en het ene paard kan daar beter mee omgaan dan het andere. Ik heb hem alleen als hengst meegemaakt en je moest hem wel in de gaten houden. Ik heb hem alleen maar verzorgd (gepoetst en gemest) en nooit gereden. Ik ben blij te horen dat het nu zo goed met hem gaat.

Groetjes.

Monique

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:51

Jester schreef:
Ik ken Bam Bam ook van Puntenburg.... Een draak van een paard.... viel wel mee. Ik kan me nog heel goed herinneren dat Bam Bam gefrustreerd in zijn box (als hengst) naar de merries en ruinen stond te kijken die wel naar buiten konden. BamBam is als 2-jarige (in ieder geval was hij nog niet onder het zadel) naar Nederland geimporteerd en heeft voor die tijd alleen maar op de prairie in Amerika gelopen. Zijn leventje veranderde dus wel ingrijpend en het ene paard kan daar beter mee omgaan dan het andere. Ik heb hem alleen als hengst meegemaakt en je moest hem wel in de gaten houden. Ik heb hem alleen maar verzorgd (gepoetst en gemest) en nooit gereden. Ik ben blij te horen dat het nu zo goed met hem gaat.

Groetjes.

Monique

Dit bedoel ik met een goede rede...

lyzzievb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 16:31

ik kan me daar wel iets bij voor stellen

Toen ik bam nog niet zo lang had een jaartje ofzo stond hij lekker op het land met merrie's en een andere ruin hij voelde zich helemaal De Hengst! (terwijl hij allang ruin was!)
Zo erg dat ik op een gegeven moment met hem aan het wandelen was hij er vandoor ging. Gelukkig niet over een weg waar auto's kwamen maar toch! Hij srong over een hek heen tenminste dat probeerde hij maar nam het halve hek mee terug naar de merries en gelijk grazen! haha

Vind het echt heel erg leuk dat zoveel mensen hem kennen soort beroemdheid haha!!

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:21

jeddah schreef:
Bokker sflj heeft ook een dochter van hem.

...maar of die ook op d'r pa lijkt? (ik hoop voor jou van niet, zou ik haast zeggen! )
(maar ze is wel net zo lief hoor! )

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:52

Nog wat foto's van Bam nu op bijna 16 jarige leeftijd:

Afbeelding
Eind zomer 2005

Afbeelding
Oktober 2005

Afbeelding
Hard op weg naar zijn tweede carrière als dressuurpaard

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:53

Wat wordt ie licht van kleur!!!!! Jemig de pemig!!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:09

Hij is idd heel licht geworden, meer richting het rode toe!
Foto's van Bammie in mijn profiel (officiele bijrijdster van deze geweldige stoere ruin )

lyzzievb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 22:44

hahaha officiele bijrijdster! klinkt leuk eer! hij is idd ook erg wit gworden ook zijn bles is erg uitgelopen al zie je de echte lijnen nog wel zitten hoor! ik vind sie van jou ook wel leuk hoor sflj lijkt er niet echt op misschien meer op haar moeder?

groetjes lisette

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:19

Haha Lyzzie, ik bedoelde eigenlijk meer qua karakter!